Røgkanon import {{forumTopicSubject}}
Hep hey
Jeg har som nævnt i en tidligere tråd fået installeret røgkanon i min bil. I kan se pics i mit fotogalleri: http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5249 (der er tilføjet et par ekstra siden sidst). Herudover ligger der en kort video her: http://smoke.webmentor.dk/movie.wmv
Jeg har hørt fra en del som ville høre til priser og hvor jeg har fået enheden fra. I forbindelse med min import af min egen enhed og en ekstra da har jeg snakket en del frem og tilbage med producenten i England og forsøgt at presse dem lidt mht. priser. Alt efter. hvor mange enheder jeg var parat til at bestille så ville jeg kunne få en væsentlig rabat på enhederne, måske helt ned til omkring 3000-3500kr - dette er dog på ingen måde sikkert førend jeg ved hvor mange der kunne være interesserede.
Pakken består af røgkanonen, alle ledninger til montering, udførlig installations manual på engelsk med farvebilleder/diagram samt en enkelt flaske med røgvæske. Flasken holder til ca. 40 udløsninger af standard varighed, 20 sec (varigheden kan frit indstilles). Den skal dog skiftes lidt inden den løber tør da man ellers risikerer at brænde sikringen i enheden af hvis ikke den får væske (hvorefter den skal sendes tilbage til England for at fikses).
Jeg kan forsikre at prisen ikke bliver over 4500kr for enheden, og jeg er næsten 100% sikker på at jeg kan skaffe den til 4000kr. Ekstra røgflasker koster i omegnen af 250kr.
I kan se installationsmanualen på http://smoke.webmentor.dk/manual.pdf. Ved et eventuelt køb vil jeg kræve at få en underskrift af jer på at i selv har det fulde ansvar for korrekt montering osv. Dette er naturligvis for at såve jeg som producenten har røven i det fri når nu i kommer til at affyre den ved 300km/h på Autobahn.
Jeg er p.t. ved at forehøre mig om den også kan installeres i CANBUS biler, det vender jeg tilbage ang. så snart jeg hører fra producenten! Herudover kan den fint kobles til alle normale alarm systemer, samt fungere som selvstændig alarm uden andet system monteret.
Bemærk at dette IKKE er hverken salg eller bindende endnu. Jeg vil bare gerne se hvor stor interesse der kunne være for at jeg hentede nogle hjem, og derved hvor stor rabat vi kan opnå på det. Såfremt der er interesse nok så finder jeg ud af den eksakte pris jeg kan skaffe og laver et bindende markeds indlæg hvor folk kan skrive sig op.
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.339
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 156
jul 2003
dec 2006
http://smoke.webmentor.dk/DSC01283.jpg
Enheden er faktisk overraskende lille, 154mm x 43mm x 60mm - LxHxD. Den skal monteres med mindst 2-3 cm fri luft over sig for at undgå brandfare. Herudover skal der være et relativt frit område direkte foran dysen. I en normal bil (min TT var et helvede grundet den manglende plads) vil man montere den under et af sæderne, eller ved passagersæderne i gulvet et sted.
Af ting man skal tænke over er at røgflasken også skal monteres et sted, og selve røret der forbinder flasken med enheden er 3 meter og må ikke hverken forkortes eller forlænges. Herudover skal enheden forbindes til batteriet med et 60A kabel hvis det er under 2 meter. Hvis det er over 2 meter så skal der benyttes et 80A kabel, hvilket har en vis tykkelse.
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.286
At udløse den der med 300km/t var nok en af de sidste ting jeg havde lyst til at prøve medmindre jeg var michelin manden da!
Anyway skal selv ud og have en Viper Alarm nemlig og den der kunne være en fin tilføjelse til alarmen da
Smid mig en besked hvis det bliver til noget.. muligvis interesseret.
Mvh Chris
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 314
Jamen jeg behøver vel næste ikke at skrive at jeg er intr. denne vidunderlig alarm.
:=)
Rasmus
jul 2003
Men jeg har stadig ikk fået svar på lugten? Om det stinker lige så fælt som på diskoteker og i så fald om lugten forsvinder helt samtidig med røgen?
Vil fandme blive træt af hvis min kabine kom til at stinke langt væk af Crazy Daisy
dec 2006
Jeg svarer på lugten længere oppe Det er 100% lugtfrit og det sætter sig ikke i kabinen på nogen måde, bare du sørger fo at lufte ud efter den går i gang.
Jeg holder til i Århus, jeg regner med at tage forbi Prismet i morgen aften - men jeg ved naturligvis ikke hvorhenne i verden du holder til
jul 2003
Pt er jeg i Silkeborg, men er færdig med skole imorgen og så rykker jeg tilbage til Thy.
dec 2006
Silkeborg er da tæt nok på, du skal være velkommen til at komme forbi i morgen og få en demonstration
jul 2003
dec 2006
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 9 Emner: 44 Svar: 363
dec 2006
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 9 Emner: 44 Svar: 363
dec 2006
Måske jeg også skulle poste det her inde på vagcars, så er der nok større sandsynlighed for at vi rammer de 5+.
jul 2003
dec 2006
Enheden bør kunne monteres i CANBUS biler, men det vil svinge fra bil til bil om/hvordan det er muligt. Der er ikke noget direkte CANBUS interface til enheden, så det gælder om at benytte nogle af de eksisterende sensorer, f.eks. lysrelæer osv. Dvs. hvis der er tvivl så er den smarte løsning nok at printe diagrammet ud til enheden og snakke med sit værksted om det.
Enheden er E mærke certificeret og dette gælder naturligvis indenfor hele EU.
Røgen er 100% harmløs, se evt. dokumentet her for lidt mere teknisk beskrivelse: http://smoke.webmentor.dk/safety.pdf
Enheden fås også i en 24V version, denne koster dog det dobbelte af 12V versionen da den består af to enheder. Denne genererer derfor også væsentligt mere røg hurtigere. Den vil oftest blive benyttet i varevogne, campere, både eller lignende.
Jeg har presset dem lidt mere. Jeg har fået dem til at smide en ekstra røg flaske med også, dvs. for de 3.200,- får man selve enheden, manual, TO røgflasker samt alle ledninger til installationen - pånær selve strømkablet som afhænger af bilen / installationen. Dette gælder dog stadig kun i det tilfælde at jeg kan få lavet en samlet ordre på mindst 5 enheder!
Lad mig endelig høre hvis i har yderligere spørgsmål / er interesserede.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
dec 2006
Christina J
Christian G
Rasmus H
Rene E
Steffen B
jul 2003
dec 2006
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
dec 2006
Du skal være velkommen Om alt (inklusiv vejret) går godt så regner jeg med at komme forbi igen på fredag. Jeg skal også selv have taget et par film mere ud over den ene jeg har liggende lige p.t.
Røgkanon import