{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Flemming S
Flemming S
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3

peugeot 5008 1.2 puretech {{forumTopicSubject}}

Hej

Som overskriften antyder, har jeg nogle få spørgsmål mht. ovennævnte bil

- Jeg har været i tvivl om denne lille motor er stærk nok til at transportere familien rundt på tur (familie på 5). Adskillige anmeldelser hævder dog at den kan.
Hvad er jeres erfaring?

- Har altid fået at vide, desto større motor, desto længere levetid.
Hvad kan jeg forvente af en 1.2 liter motor? Vil den måske dø efter 200.000 km ?

- har nogle erfaringer med den på mototvejen og overhale biler, når man allerede er oppe i fart - fx 130 km/t. Er der så kræfter tilbage så man kan overhale gnidningsfrit?

Er spændt på at høre om, der er nogle med erfaringer med netop denne motor, eller bil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  peugeot 5008 1.2 puretech
  • #3   1. apr 2021 Syntes Peugeot laver forfærdelige benzin motorer. Hvilket en lig er en skam da de før i tiden godt kunne bygge ordenlige motor og de har så har lige overtaget Opel så de har haft rig mulighed for at få gode motoren til deres biler men desværre holder de på deres rædselsfulde puretec crap.

Køb en diesel! eller køb noget andet end fransk og tysk

• Flemming S
    Flemming S Tilmeldt:
    apr 2021

#4   1. apr 2021 #3

Ok. Hvilken model af peugeot er det du har haft dårlige erfaringer med? Vi er på udkig efter en 7 personers bil og efter at have læst en del anmeldelser, virker det som om netop peugeot 5008 ligger i toppen.
    Håbede der var nogle herinde der har haft erfaringer med den model smiley

• Flemming S
    Flemming S Tilmeldt:
    apr 2021

#5   1. apr 2021 #1

Det skal jeg helt bestemt.

• #6   1. apr 2021 Prøvede en 208 med en puretec motor og forholde en elendig motor dynamik. Den køre som var den bygget at en garage tuner tilbage i 70'erne. Turboen har intet bundtræk og er helt død i toppen. Men lige i midten af omdrejnings feltet laver den tryk. Så du skal køre med bøjle de god for at få en behagelig kørsel og dens gearing var så elendig at man ikke kunne blive i arbejdsområdet.
    Prøvede samme dag en corsa med en 1.0 turbo motor og den trak meget mere dynamisk så det mig en gåde at PSA ikke valgte at bruge Opels 1.0 og 1 4 som køre så meget bedre.

Kunne slet ikke forestille mig hvor elendigt den lille bitte motor klare det i en 5008 som er på størrelse med et mellemstort drivhus

• #7   1. apr 2021 5008 er en fed familieslæde, men selvom den nye 1,2'er som de kalder puretech er bedre end den gamle 1,2 thp, er jeg lidt stramt af hvor ringe 1,2 thp var smiley
    130 heste er vel nok i en familievogn, vi har ikke mere i vores 508 og det er ingen raket men kan sagtens følge med trafikken også med 1500 kg på krogen smiley
    Økonomien er nok ikke noget at skrive hjem om i en 1,2 til så stor en bil smiley

Kommentér på:
peugeot 5008 1.2 puretech

Annonce