peugeot 5008 1.2 puretech {{forumTopicSubject}}
Hej
Som overskriften antyder, har jeg nogle få spørgsmål mht. ovennævnte bil
- Jeg har været i tvivl om denne lille motor er stærk nok til at transportere familien rundt på tur (familie på 5). Adskillige anmeldelser hævder dog at den kan.
Hvad er jeres erfaring?
- Har altid fået at vide, desto større motor, desto længere levetid.
Hvad kan jeg forvente af en 1.2 liter motor? Vil den måske dø efter 200.000 km ?
- har nogle erfaringer med den på mototvejen og overhale biler, når man allerede er oppe i fart - fx 130 km/t. Er der så kræfter tilbage så man kan overhale gnidningsfrit?
Er spændt på at høre om, der er nogle med erfaringer med netop denne motor, eller bil
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Køb en diesel! eller køb noget andet end fransk og tysk
apr 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Ok. Hvilken model af peugeot er det du har haft dårlige erfaringer med? Vi er på udkig efter en 7 personers bil og efter at have læst en del anmeldelser, virker det som om netop peugeot 5008 ligger i toppen.
Håbede der var nogle herinde der har haft erfaringer med den model
apr 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Det skal jeg helt bestemt.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Prøvede samme dag en corsa med en 1.0 turbo motor og den trak meget mere dynamisk så det mig en gåde at PSA ikke valgte at bruge Opels 1.0 og 1 4 som køre så meget bedre.
Kunne slet ikke forestille mig hvor elendigt den lille bitte motor klare det i en 5008 som er på størrelse med et mellemstort drivhus
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
130 heste er vel nok i en familievogn, vi har ikke mere i vores 508 og det er ingen raket men kan sagtens følge med trafikken også med 1500 kg på krogen
Økonomien er nok ikke noget at skrive hjem om i en 1,2 til så stor en bil
peugeot 5008 1.2 puretech