{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Stefan J
Stefan J
Emner: 1 Svar: 1

Hjælp driftssikker bil til motorvejskørsel {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Min kæreste kører ca 200 km hver dag på arbejde. hvor de 190 af dem er motorvejskørsel.
Vi har haft en Polo Diesel fra 2003 og har været rigtig glade for den, men nu er der desværre kommet alt for meget som skal laves.
Vi leder efter en driftsikker bil med god komfort med et max beløb omkring de. 50.000 - 60.000.
Hvilke ville netop du anbefale og hvorfor.
Vi har fortrækker diesel pga distancen, men kan du overbevise om hvorfor netop benzin kunne være en god idé, er vi åbne.
På forhånd tak for hjælpen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp driftssikker bil til motorvejskørsel
  • #1   21. apr 2021 Ville nok tage en diesel og nyere end 2013 pga den lavere afgift, der findes biler som kører over 25 km/l.
    200 km om dagen er 44.000 om året + det der køres i fritiden, så ville nok gå efter en bil som har kørt max 150.000, og sælge den igen ved 250,000.

VAG diesel som Skoda,Seat eller Golf, samt Kia Ceed.

• #2   21. apr 2021 Jeg kigger selv efter bil til netop samme formål... Men jeg kigger på bil til 2-300K mere... Og kommer man derop begynder Diesel at blive en dårlig investering... For når man skal af med bilen igen er vi kommet til et punkt hvor Diesel måske endda ender med at være blevet ulovligt eller på anden måde reguleret... Eller dræbt af afgifter...

Indtil 1. juni har Danske bank faktisk et 0% lån til Elbil... Det kan i sidste ende nok være en rigtig god idé at låne til en dyrere bil, der til gengæld bliver ustyrligt meget billigere at køre i...

• #3   21. apr 2021 Brug de 60.000 i udbetalingen på en ny elbil, det vil ikke blive meget dyrere totalt da i ikke har udgifter til service/vedligehold (ihverfald hos Tesla), udgifterne til brændstof er lavere og det er ejerafgiften også smiley

• #4   22. apr 2021 Peugeot 208 1.6hdi. eller dens søster fra citroën C3 måske en C4
    god komfort og God motor

• #5   22. apr 2021 Budgettet siger 50-60.000 , mon ikke det er penge der på en eller anden måde skal financieres ?

Det skal helt sikkert være en diesel med det kørselsbehov . Jeg har en kollega der kører samme strækning i en Renault Clio IV 1,5 Dci smiley og det har han gjort i snart 4 år og 180.000 km. Motoren i sådan en Renault er en solid konstruktion, men finishen og ikke mindst sædekomforten kunne være bedre og det er vel vigtigt når man kører så langt hver dag .

Kik også på Ford Fiesta med dieselmotoren fra PSA ( Peugeot/Citroen ) eller noget Peugeot 208 de bør efterhånden kunne findes inden for budgettet ?

Ellers er vi ude i noget VAG (Skoda Fabia /Seat Ibiza/ VW Polo ) men i den klasse er siddekomforten ikke altid for god .

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iv/15-dci-90-expression-5d/4946811

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/16-tdci-95-titanium-5d/5004160

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/16-tdi-90-ambiente-combi-5d/5027771

Jeg ville også vælge at sælge sådan en dieselbil igen efter maks 3 år , for der er en stor chance for at de store udgifter vil komme derefter .
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/14-hdi-68-active-5d/5071361

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #6   22. apr 2021 En dieselbil til 60.000 kroner ller mindre vil altid være en bil der er godt på vej i reparationsalderen . Det er ligemeget om du vælger en Mercedes eller en Dacia for udgifterne til sliddele såsom styrtøj, fjedre, støddæmpere og bremser vil komme i løbet af forholdsvis kort tid . Det er kun spørgsmålet om prisen på delene der adskiller en Mercedes og en Dacia . Måske man skulle overveje at kikke på en helt ny Hyundai der jo har 5 års garanti uden kilometerbegrænsning og så tegne en servicekontrakt på den. Jeg tror det kan blive en billigere løsning på den lange bane . Selvom den om fire år har kørt 200.000 km er den stadig penge værd og da især hvis der stadig er lidt garanti på den . En i20 kan vel købes for 150,000 kroner, og er vel det halve værd om fire år og imellemtiden har du haft en driftsikker bil, gratis lånebil når den er til service og en bil du ikke hele tiden skal spekulere over hvad det næste er der går istykker .

• Stefan J
    Stefan J Tilmeldt:
    apr 2021

Emner: 1 Svar: 1
    #7   22. apr 2021 Tak for alle de gode tilbagemeldinger!

Vi tænker at betale beløbet kontant.

Inden for rammen der hedder 3 år lyder også som en god idé da vi tænker omkring 2 år så bliver kørselsbehovet væsentligt nedgraderet da vi flytter til den tid, hvis det går efter planen. Så det med elbil tænker vi at udelukke for nu, måske næste gang.

Nogle specielle modeller med VAG som man skal holde sig fra?

• #8   22. apr 2021 få jeres bil lavet,og kør i den,i kender den jo ud og ind,det i får i kørselsfradrag i året burde være nok til at reparere den ,i får aldrig en billigere bil at køre i

• #9   22. apr 2021 Skrab 30k mere op hvis muligt

Ny aygo, samme pointer som #6

Den er billig i afgift, forsikring, reperationer, brændstof og indkøb
    Biler bliver praktisk talt også betalt af kørselsfradrag

Derudover er det nogle meget driftsikre biler som køre godt og mange af de første fra omkring 06 kører endnu

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#10   22. apr 2021 200 km i en Aygo om dagen ?
    Det tror jeg hverken min ryg eller mine ører kunne holde ud ret længe ?
    Toyota er dog det mest ærlige bilmærke jeg kender : Når de laver en skodbil lægge de ikke skjul på at den er Aygo smiley

• #11   22. apr 2021 #7

Med en elbil ville hun kunne køre på job for mindre end 1000 kr om måneden... (med ladestander hjemme hvis muligt) Og en afgift på 600 om året... Når kørselsbehovet bliver mindre, jamen så bliver det bare endnu billigere... (En Elbil kan modsat diesel godt holde til korte ture også)
    Diesel som bedste pendlerbil er en myte der er ved at dø nu... Rent økonomisk kan Diesel bare ikke svare sig i forhold til EL...

Selv hvis der skal lades i byen, så er det stadig billigere end Diesel...
    Prøv lige at undersøge mulighederne for at lade først...

Jeg kiggede også på diesel til at starte med, men det kan simpelthen ikke betale sig i længden... selv med 240 km hver dag... (Som er det jeg kører)

• #12   22. apr 2021 #10
    De nye(ere) aygoer er slet ikke så slemme, kunne godt bruge noget mere lydisolering, det er vi enige om, men sæderne er nu meget bedre end i de første aygoer

• #13   22. apr 2021 #7 hvad koster en elbil per kørt km i strøm? Og er der taget højde for den pris det koster at skifte batteriet?

• #14   22. apr 2021 Vi giver omkring 1 kr pr kWh hjemme hos os på Midtsjælland, men det svinger fra lokation og om man har elvarme som os (jordvarme)
    Man får mellem 4-7 km ud af en kWh afhængig af bil og model, den Honda E jeg overvejer holdte 4,2 km pr kWh ved 100 km/t
    Men mon ikke omkring 25 øre pr km i brændstof når man ikke har abonnement, og 749 om mdr for ubegrænset strøm både ude og hjemme hvis man tegner abonnementet smiley
    Batteriet skal ikke udskiftes i bilens levetid, men man er dækket af en 8-10 års garanti, hvor bilens værdi alligevel er afskrevet smiley

• #15   22. apr 2021 +1 til elbil.
    Totaløkonomisk er der ingen vej udenom når man kører meget.
    Billig i "brændstof" og marginalt vedligehold.

• #16   23. apr 2021 #14 har nu hørt om flere (specielt hyundai) som har fået skiftet batteri på garantien

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#17   23. apr 2021 #14
    Det er vel derfor man har en garanti ? smiley jeg forstår ikke hvor du vil hen med den bemærkning ?

• #19   23. apr 2021 Peugeot HDI kan koste helt ned til kr 160 halvårlig afgift, det skal jo også medregnes.

Det er ok at betale kontant, det behøver bare ikke at være det smarteste.
    Lav et komplet budget med alle faste udgifter indregnet, udregn totaludgiften over en konkret årrække, så ser i måske at en bedre, større og nyere bil viser sig at være lige så billig som en ældre kasse.

• #20   24. apr 2021 Jeg mener nu kun jeg giver 130 for den lille, og at den startede med 120, men jeg kan da huske forkert smiley

Kommentér på:
Hjælp driftssikker bil til motorvejskørsel

Annonce