Emsig betjent? {{forumTopicSubject}}
Del gerne jeres "hyggeligste møder" med "ordensmagten" i trafikken.
Jeg kan 2: ved ikke hvilken som er værst.
Købte en Opel Kadett "Brianstyle" bil. ca 300 meter fra mit hjem. Planen var at køre den direkte hjem, og sætte nye dæk på og "normalisere" den. Men politiet ville det anderledes. Således bøde på 3000 kr, 500 for hvert dæk + det løse !
nr 2. Mig og en ven kører i Suzukien, igen vi skal kun kort, og den har manuelt lys, som jeg havde glemt at tænde. Højlys dag, så ingen problemer med synes alligevel.
Men hov så så betjenten lige at min ven ikke have sele på, så kom den helt store bødeblok frem!
Jo og så er der jo lige den, som godt nok ikke var i bil, men på 45-knallert. Fik en bøde for ikke at have styrthjelm på, mens jeg holdte stille og røg en smøg, og snakkede med en ven som jeg tilfældigt mødte
Den vandt jeg dog i retten
Det er også skide svært at ryge med hjelm på - i al fald hvis ens hjelm er "full-size" og ikke kun en æggeskal.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
De passer bare deres job og du skal til hver en tid overholde de gældende regler .
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
En aften på vej hjem, hvor der ikke var alverden af trafik, holdte jeg for rødt i et lyskryds. Så rullede der en Mercedes SLK AMG op, og så var der lidt lyskryds duel. Jeg kørte i Corvette'en, og vandt det første lyskryds. Ham i AMG'en var frisk på en tur mere, så ved det næste lyskryds gentog vi duellen, og jeg vandt igen.
Men da jeg slap speederen, så jeg blå og røde blink i bakspejlet. Jeg vandt duellen, og præmien var en snak med en betjent. Ohhh shit....
I bakspejlet kunne jeg se en stor, grum betjent, med den ene hånd på tjenestepistolen, komme nærmere. Han råbte og skreg af mig, og truede med at beslaglægge bilen. Og han var også rasende over at jeg ikke havde nummerplade foran på bilen.
Og tingene blev bare værre da jeg desværre ikke havde gyldigt kørekort. Jeg var næsten lige flyttet til Californien, og havde ikke lige haft tid til at gå op til køreprøven, og min teoriprøve var blevet forældet. Så jeg havde kun mit danske kørekort og internationalt kørekort, hvilket politiet ikke anser for at have nogen værdi.
Efter at have undskyldt mange gange, og lovet at jeg aldrig ville gøre det igen, og nok skulle få nummerplade og kørekort bragt i orden, faldt betjenten ned igen.
Jeg slap iøvrigt med en advarsel
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
dengang syntes kjeg betjenten var en lort uden lige, men idag kan jeg grine af det og syntes det var en ok straf
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
starter de fleste betjente med og siger,
den går slet ikke!
og jeg spørge, hvad er det der ikke går.
så peger de på mine Hood pins.
og jeg forklarer dem så længer jeg har de hvide flapper på, så er de ??% lovlig og køre rundt med.
så kigger de på mit trække foran.
og sig det dur ik. det tæller som en skarp kant
så må jeg forklare dem, at lovens definition af en skarp kant er når radiusen er mindre end 3 mm.
trækket er lavet af 6 mm fladjern som er rundet, så radiusen er 3 mm.
så mener de den er sænket for meget.
så få de at vide sænkningssæt er skrevet ind som konstruktive ændringer, sammen med mit 30 cm sportsrat.
så går de rundt om bilen og kigger.
så får jeg lov og køre videre
jan 2021
Aaarghhh
Blogger
Jeg har prøvet at passere en politikontrol med LANGT over hastighedsgrænsen. Til mit held stod betjenten og skrev en bøde til en anden bilist, og fik derfor ikke en måling på mig
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Jeg kørte aggressivt ind i rundkørslen, og derfor stoppede han mig... Jovist kørte jeg 35 km/t men jeg havde frit udsyn til begge sider og det var en af de flade rundkørsler
Han ville se motorrum, stelnummer, lygter osv og jeg gjorde hvad han bad om, da han bad mig om at dreje hjulene så han kunne måle dækmønster spurgte jeg ham om han ikke havde opdaget at bilen ikke var blevet 3 mdr endnu, hvortil han svarede at med den vilde kørsel så forventede han at dæk og bremser bar nedslidt, så var jeg lidt flabet og svarede "det har jeg også hørt slider på pærene som du har gennemgået" hvilket han ikke svarede på
sep 2011
sep 2011
Jeg er også blevet skældt ud af en betjent, da vi havde en lastbil der skulle ind og levere varer. Han råber ud af vinduet hvornår han kan køre til og jeg svare om 45 min, i mellem tiden kørte der dog en civil bil bag ham, og han kørte ind foran lastbilen og steg ud, og begyndte at råbe og skrige af lastbilchaufføren om at der var standsnings og parkeringsforbud (hvilket der er), chaufføren forklare sig og siger han skal til at bakke ind, betjenten ignorere ham og ber om førerbevis og kørekort... Jeg står så og snakker med chaufføren imens, og betjenten stiger ud og siger jeg skal gå væk da jeg forstyrre hans arbejde, jeg svarer at han nok skal basse lidt ned, og så blev han tosset. Jeg fortæller ham at hvis han flyttede sin bil, så var der ingen der var standset i gaden, men han pointerede blot igen at der er standningsforbud, jeg spørger ham om det er bedst chaufføren bakker igennem byen mod færdselen, nu hvor han ikke må stoppe op og sætte lastbilen i bakgear, hvor til han svarer at lastbilens hjul skal være i bevægelse hele tiden når der er standsningsforbud... Hvortil jeg svarer at så må vi håbe der ikke er nogle der skal over fodgængerfeltet og går derfra
Chaufføren slap i sidste ende med en advarsel
sep 2020
Mon du har lavet alle dine ombygninger fordi det pynter, eller blot for at provokere ?
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Eneste måde jeg kunne komme op af den isglatte vej var at få tilløb.
Lyset blev grønt og jeg smed den i første, den lavede hjulspind, skiftede hurtigt til andet gear for at kunne få mere fart på (kørte nok 20km/t på det tidspunkt). fik den rundt i venstresvinget uden at den smed røven ud, men da jeg så skulle op af bakken røg bagenden ud for mig. Men mit mål var at komme op på toppen af bakken blev jeg nød til at holde ved. Så modstyrede og balancerede speederen fint for at holde farten.
Da jeg så nærmede mig toppen og jeg nok ramte de svimlende 30km/t, tændte det blå lys bag mig. Jeg tænkte det samme fuck, det giver sgu en bøde. Kørte ind på nærmeste p-plads med politiet bag mig. Betjenten hoppede ud af bilen og spurgte om det gik lidt frisk, hvortil jeg svarede kækt, "gik det for stærkt for dig?"
Han grinede af det og sagde at han godt kunne se at jeg intet vejgreb havde op af bakken. Og på trods af det, så så det jo ud som om jeg at klarede det fint. Han spurgte også ind til bilen da det ikke just var en bil man så kørende rundt om vinteren. og spurgte også ind til hvor længe jeg havde haft den siden jeg kunne styre den så fint. Sagde at jeg havde købt bilen for 14 dage siden, hvortil han sagde helt koldt: "kør lige en anden vej hjem fremover så du ikke laver det stunt igen"
En anden gang var da en kammerat og jeg var over grænsen for at handle. Vi havde en del mere med end hvad der var tilladt af både det ene og det andet. Da vi så bliver stoppet ved grænsen siger mig kammerat så til tolderen, at vi har xx antal flasker sprut med, xx mængder af det ene og andet, og at vi også smugler stoffer i bagagerummet.
Jeg sidder og tænker hvad helvede han har gang i og tolderen siger at vi skal stige ud af bilen med det samme i en meget hård tone. både mig og min kammerat stiger ud hvortil tolderen går over til min kammerat og giver ham et stort kram og siger, "fuck det er længe siden jeg har set dig"
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Blev altid stoppet de mest irriterende steder, og var til mere gene end det havde været at flytte mig 100meter frem (Hvilket de jo ikke tillod pga manglede kort)
Tror det blev til mindst 10x stop i den periode, flere af gangene regnede jeg med at de havde kunne huske det (Havde let genkendelig og lettere ulovlig bil, og altid samme område) Men det var samme problem hver eneste gang, og spildte 20-30min hver gang de pillede mig ind.. De gav dog aldrig bøder, og tjekjkede aldrig bilen..
Jeg havde et gyldigt kørekort når de gik videre ind i systemet, 100% deres system som var forkert på den..
jan 2021
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 447
Den fejlede tre gange, selvom jeg gjorde som jeg blev bedt om.
Jeg spurgte i sjov om han måske selv skulle prøve at puste i den, da det måske var manden der betjente den, som ikke var ved sine fulde fem. Kan fandt det ikke lige så sjovt som mig, så pludselig skulle resten af bilen også tjekkes for fejl og mangler
For mange år siden blev jeg hevet ind til siden efter at have kørt over for gul. Min kommentar "jamen der var da taxa-grøn" fandt han heller ikke særlig sjov, så pludselig skulle vi teste lys og lygter, horn og håndbremse. Javel, Hr. synsmand!
Ingen bøder eller skrivelser ved nogen af tilfældene.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Jeg gearbremse og var igang med at passere inden om da foran køre der skulle svinge til venstre. Havde jeg markeret bremsen havde det ikke udløst noget klip eller bøde. I somme omgang havde han selvfølig en fartmåling på mig som var lige over et klip (0.5-1km/t over) betjenten havde dog presset mig, men den del kan jeg ikke brokke mig over da jeg klart havde kørt forstærket. Så op til ny teori og køreprøve med mig.
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
jeg blev så stoppet i det man dengang kaldte et paragraf 77 eftersyn, for uvidende var det en masse biler der blev stoppet af politi og synsmænd som så tjekkede om bilerne var i synsmæssig stand. synsfætteren gik straks igang med at tjekke min bil for fejl og mgl og det så egentlig ret godt ud indtil han løftede måtten i bilen og så træpladen som han osse løftede og så sad han og gloede ned på asfalten pp vejen igennem hullet. og derefter kiggede han vredt på mig og spurgte hvad fanden er det der, hvortil jeg kækt svarede at det da var randersvej. hvis han ikke var sur så blev han han det ihvertfald.
derefter blev bilen kaldt til syn, hvilket den aldrig kom ,for den var desværre lidt mere rådden end som så.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Jeg er blevet stoppet af politiet 2 gange på 26 år begge i ganske almindelige rutine kontrol hvor de havde “lukket” vejen og checkede alle biler
Hver gang skulle der fremvises førerbevis og blev spurgt til alkohol og kunne hver gang fremvises gyldigt styrebrev og kunne samtidig svare at jeg ikke kører når jeg har indtaget alkohol
Hver gang bar betjenten flink og rar og jeg smiler altid til folk og fik endda et smil tilbage og med et ønske ol en forsat god dag
Så tænker hvis nogle oplever emsige betjente så er der nok en grund f.eks at man ikke har orden i sine ting (bil) og ellers måske selv virker lidt emsig eller usamarbejdsvillig
Kender et par betjente privat og som de selv siger de er altså ikke bevidst emsige eller sure i deres hverdag men deres “kunder” kan nogle ikke forstå de blot udføre deres job
Og er bilisten firkantet ja så er det ingen problem for en betjent at blive firkantet
Derudover kan du altid “pisse” en betjent af i København med kommentareren om at det nok var brormand der løb med gården.
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
Jeg er aldrig uhøflig over for bejtente.
Alligevel nakker de mig for 4 nedledslidte dæk, selvom jeg kun skulle 300 meter på dem, og det var det første jeg ville beskifte (faktisk var de allerede bestilt).
Så kunne han jo have været venligt og give mig bære for ET nedslet dæk så.
Den anden gang var i en Suzuki Switf fra 93, uden automatisk kørelys endnu, og jeg havde glemt at tænde det en dag. Der gav de den også fuld gas. Især da de så mine vænner i bilen ikke have sele på, igen skulle vi kun 300 meter.
Så giv mig dog for det manglende lyd, og en reminder om selerne ?
Men der er No mercy, uanset hvor høflig man end er.
Jeg har faktisk kun sluppet med advarsel når de fx lavede kontroller ved skoler, med lys på cykler, eller de tilfældigt så mig med en bag på. Men der var jeg jo også under den kriminelle lavalder.
Jeg har set masser af det der politi-jagt, og der synes jeg ofte de får "rabat", fx der er i virkeligheden 2 forsselser, men man får kun bøde for den ene, men det sker ikke for mig, jeg får full load hver gang.
Hvilket er med til at give mig en pain in the ass, gæld til SKAT !
Nu har jeg heldigvis ingen køretøjer mere, ikke engang en cykel, så der kan vel ikke ske flere "ulykker".
Blogger
Når en betjent har stoppet unge mænd i en Swift 10 gange, er han nok tilbøjelig til at have mere fokus på unge i en Swift, end unge i en Yaris.
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
politiet var så meget bedre førhen, hvor de havde lidt logik. og ikke skulle slå alle over fingerne! der kunne man have en dialog, og snakke om tingene. for det er jo helt til grin, at give en bøder. fordi han skal 300meter hjem, der burde man sku eje lidt logik. det er dyrer at han skriver bøder ud, administativt osv end det er at tage en fornuftig samtale.. sådan er det jo, når de fleste er uddannet under bjarne benlås børnemorderen fra staden
sep 2020
Sikkehedssele skal man have på inden man begynder at køre, og betjenten kan jo ikke se om dine venner har kørt 300 meter, eller 300 kilometer uden sikkerhedssele ?
Jeg kan ikke se at betjenten kan handle anderledes ?
apr 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 71
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Derfor kom den en tur i vaskehal, og efterfølgende gik jeg en tur rundt om bilen og tjekkede lygter og monterede antennen.
I en skinnende ren bil drog jeg hjemad og 100 meter fra min indkørsel blev jeg stoppet.
Betjenten var ung og emsig: Min højre baglygte var gået ud, og nu skulle jeg så have en bøde!
Der var en ældre betjent med i bilen, og han kiggede meget nøje på dæk og øvrige lygter m.v. og meddelte så, at jeg bare skulle skifte den pære når jeg kom hjem.
Den unge betjent himlede op om paragraffer i færdselsloven der var overtrådt, og han ville meget gerne skrive en smøre om det.
Den ældre betjent forklarede ham, at man skulle sondre. Når bilen ellers fremstod flot og velplejet, kunne man give en løftet finger og be' ejeren om at få rettet fejlen.
Men nej! Jeg skulle ha' den bøde.
Jeg var blevet en smule træt af det ævl, så jeg bad ham om at få skrevet den pokkers bøde, så vi kunne komme videre. (Det skulle jeg aldrig have gjort).
NU fik jeg så en forelæsning om, at hvis jeg skulle være næsvis kunne jeg få en bøde for det også, og så min fæle overtrædelse af færdselslovens paragraf xx stykke x!
Den ældre betjent rystede opgivende på hovedet og bad ungersvenden sætte sig ind bag rattet. Det blev sagt i en tone, der vist ikke lige indbød til diskussion.
Surmulende satte fyren sig ind og hamrede døren i.
Den ældre (flinke) betjent bad mig om at få det ordnet hurtigst muligt, og ønskede mig en god aften.
Jeg ønskede dem en god vagt og kørte hjem.
Og ja: Jeg skiftede den defekte pære med det samme, og hørte aldrig mere noget for den forseelse.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Det er betjenten der emsig eller umulig fordi man køre rundt med defekte lygter eller nedslidte dæk også selv om man kun lige skulle 300 meter
Så fordi man kun lige skal en kort tur så er det ok bilen ikke er i orden
Det svarer vel til at det er okay at drikke sig hønefuld og kører hjem når det kun er en kort tur og man samtidig kører forsigtig eller man behøver ikke bruge sele på de korte ture
Det kan godt være man kun skal 300 meter med nedslidte dæk eller defekte lygter men der kan jo opstå en situation på den korte tur hvor netop du havde brug for at lygterne virkede eller dine dæk var gode.
Hvis betjente virkelig skulle tage sig af alle defekte lygter på vejene så skal de jo tage sig af alle franske biler
Og igen jeg har de 2 gange jeg er blevet stoppet ikke oplevet noget som helst emsighed - de har været flinke og rare men jeg har heller ikke haft uorden i hverken bil eller kørekort
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Alle mine biler er blevet tjekket mindst en gang om ugen, da jeg ikke vil køre rundt med manglende / defekt lys.
For ikke så længe siden skiftede jeg en baglygtepære i vores. De er specielle og halvpebrede i forhold til almindelige gængse pærer.
INDEN jeg nåede at køre hjem var skidtet Gudhjælpemig sprunget igen.
Så var der ikke andet at gøre end en tur omkring Tante Hansen.
Nogen gange undrer jeg mig over, at møde de samme biler dag ud og dag ind køre rundt uden lys.
Især hvis både positionslys og nærlys mangler i samme side. Det er sjusk i min verden.
Emsig betjent?