481 visninger
|
Oprettet:
Topstykke til Opel {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg leder efter en bananmanifold til min Corsa a 1200nz 8V men de er svære at finde. Mit spørgsmål er, om der er andre modeller der kan bruges?? Tænker at alle mindre 8V kan bruges, eks fra en Corsa b 1200 8V, eller fra en astra 8V, bare de ikke bliver større end 1600 8V.
Har jeg ret i min aftagning????
Mvh Mark
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Det ér svært at finde manifolde til de motorer efterhånden - desværre. Lexmaul laver stadigvæk til X16SZR Astra G. Den passer på motoren, men forbindelsen til resten er systemet skal nok tilpasses.
Du skal hellere jagte Vauxhall Nova. Der findes et firma i England der laver dem endnu, dog godt nok kun i stål. Eneste større udfordring er at du bliver flået af knold og tot i afgifter og bureaukrati fordi EU skal spille pigesur over UK forlod foretagendet.
https://sportexdirect.co.uk/vauhall-exhaust-manifolds/sportex-vauxhall-nova-4-branch-exhaust-manifold-13-14-sr-1983-011992-mv51
Alternativt versionen til en GSi, du skal formentlig bruge en flange til lambda-sensor. Den kan de uden tvivl sagtens tilføje hvis den ikke er med på versionen til 13/1400 motorerne, og alternativt har GSi-versionen den.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.155
så ja du har ret.
og ja det er svært og finde bananmanifold til de små 8v'er
Topstykke til Opel