{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Topstykke til Opel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg leder efter en bananmanifold til min Corsa a 1200nz 8V men de er svære at finde. Mit spørgsmål er, om der er andre modeller der kan bruges?? Tænker at alle mindre 8V kan bruges, eks fra en Corsa b 1200 8V, eller fra en astra 8V, bare de ikke bliver større end 1600 8V.
Har jeg ret i min aftagning????

Mvh Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topstykke til Opel
  • #1   9. jul 2021 Alle de gamle Family II motorer passer udstødningsmanifold med hinanden. Du kan i princippet bruge alle fra 12NZ til C16SE som den største.

Det ér svært at finde manifolde til de motorer efterhånden - desværre. Lexmaul laver stadigvæk til X16SZR Astra G. Den passer på motoren, men forbindelsen til resten er systemet skal nok tilpasses.

Du skal hellere jagte Vauxhall Nova. Der findes et firma i England der laver dem endnu, dog godt nok kun i stål. Eneste større udfordring er at du bliver flået af knold og tot i afgifter og bureaukrati fordi EU skal spille pigesur over UK forlod foretagendet.

https://sportexdirect.co.uk/vauhall-exhaust-manifolds/sportex-vauxhall-nova-4-branch-exhaust-manifold-13-14-sr-1983-011992-mv51
    Alternativt versionen til en GSi, du skal formentlig bruge en flange til lambda-sensor. Den kan de uden tvivl sagtens tilføje hvis den ikke er med på versionen til 13/1400 motorerne, og alternativt har GSi-versionen den.

• #2   9. jul 2021 så længer det er en small blok, 8v så passer udstødnings manifoldet på.

så ja du har ret.

og ja det er svært og finde bananmanifold til de små 8v'er

Kommentér på:
Topstykke til Opel

Annonce