4.254 visninger
|
Oprettet:
Hastighed app {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen som kender til en App som både kan vise den tilladte hastighed lige præcis der hvor man kører nu og her
Og som også hvis muligt giver en alarm/lyd hvis man overskrider fartgrænsen
Jeg tænker ikke på de apps omkring fartkontroller og stærrekasser
Men en app som hele tiden hjælper en med ikke at kører for stærkt
F.eks. lidt uden for byerne hvor det ofte skifter mellem by, landevej, 70 zoner og det hele ligner hinanden så hvis man er i tvivl kan man lige slå blikket på appen og se max tilladte og/eller få en alarm hvis man overskrider
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.375
Der står skilte hvis fartgrænsen ændrer sig. Tallet på skiltene, sammenligner du med tallet på dit speedometer, og korrigerer med enten bremse eller speeder - i yderste tilfælde gearskift.
Selv tak. God tur.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
apr 2021
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 7
Tak for et pænt svar på mit spørgsmål
Ja det er præcis noget i den retning jeg tænker på, men ville gerne have det som en app på iphone hvis det findes, det gør ikke noget at den koster noget
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
https://www.youtube.com/watch?v=EvqRYuoCIQY
HERE har jeg brugt i mange år og kan klart anbefales
apr 2021
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 7
Mange tak det var lige det jeg ledte efter
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Af ren nysgerrighed, hvor opdaterede er de her apps egentlig, og tager de højde for eksempelvis zoner som er 60 km/t om sommeren og 80 km/t resten af året?
vores clio IV fra 2014 har navigation, og den siger en lyd hver gang man kører for stærkt. Det er efter min mening pænt belastende og høre på, særligt fordi den ikke er opdateret de sidste mange år tager den tit fejl
så hvis sådan en app skal give nogen som helst mening, skal den jo opdatere alle hastighedsgrænser i hele dens "dækningsområde" mindst en gang om ugen og gerne oftere.
Ved større byer er noget som variable hastighedsgrænser og tavler jo også en ting som gør det ret svært at have opdateret en app. Jeg går ikke ud fra de opdaterer app hver gang hastighedsgrænserne på en dansk motorvej midlertidig sættes ned fra 110 km/t til 90 km/t på grund af trængsel
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
så skal sådan en app opdateres konstant
ellers er den intet vær.
har haft et par gps'er med sådan noget hastigheds visning
men tit oplevet at de ikke var godt nok opdatere.
i sær ved byzone hvor der bliver 60'er. zoner ved ind og udkørsel fra byer.
hvor de ikke viste korrekt hastigheds grænse.
så slog det fra
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
De fleste apps bruger kort live services fra Google, TomTom, Here og lign. De skal ikke opdateres som sådan, da det er et live kort som vises i app'en. Disse kort er dog afhængige af at have adgang til informationer om ændringer, og det kan lokalt nok knibe lidt, medmindre de også accepterer brugergenereret indhold.
Jeg bruger selv Waze, som er baseret på Google Maps og brugerinputs, og jeg synes at den er ret godt med når det kommer til løbende ændringer. Ofte snakker vi sekunder.
aug 2018
Følger: 1 Svar: 12
mar 2017
Følger: 1 Svar: 4
Intet er 100%, så husk at bruge øjnene på trafikken og skiltningen frem for en app.
Vær også opmærksom på at ATK vognene har en mærkværdig tendens til at holde kort efter en nedjustering af hastigheden, og her hjælper en app kun hvis den advarer om ATK vognene (gør Waze nogen gange)
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 316
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
Men i områder med vejarbejde og daglige trafikomlægninger skal man altså naturligvis selv bruge egne øjne og hoved!
Er det et meget stort problem for dig?
okt 2006
Ja!
apr 2015
Følger: 1 Svar: 1
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
feb 2012
Ja, det er aldeles sørgeligt at kalde en spade for en spade.
okt 2006
Det betyder at man skal læse skiltene, kigge på vejstriber, holde øje med om der er brændstof/batteri nok på bilen, kigge efter andre trafikanter og en masse andre ting.
Består man en køreprøve, har man jo bevist at man har forstået de her ting, og kan gøre det - i hvertfald en times tid ad gangen.
Lige fra starten af den her forum tråd, har der været en klar indikation af at Tue L simpelthen ikke magter opgaven, som er at føre sit køretøj fornuftigt og sikkert igennem trafikken.
På baggrund af det, vil jeg enten råde ham til enten at skifte holdning i en hulens fart - eller også bør han vælge at søge nærmeste politistation (man må gerne bruge en app, hvis man er for dum til at fatte google maps) - og gå ind til skranken og deponere sit kørekort, for der er noget helt grundlæggende som han på INGEN måde har fattet et klap af.
Men lille Jørgen B - siden du nu tager ham og hans holdning i forsvar - så lad os endelig høre dit aller bedste argument, for IKKE at koncentrere sig om at KØRE BIL når man sidder bag rattet.
Forvent ikke at jeg holder vejret, mens du finder på noget....
Forvent heller ikke at jeg tager det særlig seriøst, for det kan det umuligt være.
jun 2014
Hvorfor skriver du "lille" Jørgen B om mig??
Umiddelbart er mit indtryk, at det skal nedgøre mig, men måske har du en anden udlægning? Fortæl den gerne!
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 448
Desuden kaldte du ham 'Tajmon' i dit forrige svar - var det for at nedgøre ham?
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
feb 2012
Du søger vist bare efter opmærksomhed?
Færdselsreglerne lærte du jo ved erhvervelse af dit kørekort.
Har du ydeligere tvivl om din gebærden i trafikken, kan du sagtens selv finde uddybende svar på nettet.
okt 2006
Kunne det tænkes at man har et perifært syn, så man kan overskue mere end en enkelt ting ad gangen?
Har du tænkt over at det tager mindre end 0,1 sekund for det menneskelige øje at aflæse et tal på et speedometer?
Du taler om det her som om der ikke var et eneste menneske som havde opbygget rutine som bilist.
okt 2006
jun 2014
okt 2006
Det vidste jeg godt du ikke havde...
Men hvis dialog med mig, ikke er interessant for dig, lille Jørgen - hvorfor bliver du så ved med at svare?
Hastighed app