{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

Rio 1,2 eller Ibiza 1,0 ? {{forumTopicSubject}}

Ja i må undskylde at jeg nu igen kommer med et lignende spørgsmål...

Jeg har bragt min søgning på en ny bil ned til disse 2 kandidater:

Kia Rio 1,2 CVVT
Seat Ibiza 1,0 TSi 95

Jeg ville meget gerne høre fra nogen af jer som har erfaringer med disse modeller. Hvad oplevede i af problemer? Er der ting man skal være obs på? Hvilken giver mest benplads, da jeg er en høj gut på de ca 194-195 cm. Og ikke mindst; Hvis i selv skulle vælge, hvilken ville i så vælge ud af de 2?

Dernæst kan jeg også se, at Seat'en er oplyst til at køre 24,4 km/l. Er der hold i det? Jeg er udemærket godt klar over, at man ved alle biler skal trække lidt fra i den nævnte km/l, men er der nogen der kan fortælle ud fra erfaring hvad sådan en ca køre på literen?

Jeg er godt klar over at TSi motoren har sine problemer med taktkæden. Men efter hvad jeg kan se på FDM

https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/teknik/oversigt-over-bilmodeller-med-taktkaedeproblemer

Så er 1,0'eren ikke omfattet af problemet.

I skal have tusind tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rio 1,2 eller Ibiza 1,0 ?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 692
    #1   5. sep 2021 Undskylder jeg spørger, men hvor gammel er de.
    Fordi når jeg slår Ibiza´en op, står der den er med tandrem.


  • #2   5. sep 2021 Beklager!!!

    Jeg glemte at skrive årgange!

    Rio årgang 2014-2016
    Ibiza årgang 2015-2016


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 692
    #3   5. sep 2021 Så vidt jeg kan se, har Ibiza´en tandrem.
    Og i min bog, vil det være et plus.


  • #4   5. sep 2021 Men skal en tandrem ikke skiftes en gang i mellem, hvor en kæde kan holde en bils levetid? Eller er jeg helt gal på den?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #5   5. sep 2021 Teoretisk set kan en kæde holde bilens levetid, men desværre er bilens levetid ikke altid den samme i deres bøger som i den virkelige verden smiley
    Har haft skiftet kæder osv fra omkring 60.000km og op af.


  • #7   6. sep 2021 Ibizaen er en langt pænere og mere lækker bil, synes jeg. Førerpladsen er rigelig til mine 186cm, hvor sædet stadig kunne justeres tilbage. Men km/l skal tages med et gran salt. Biler med små motorer kører ofte meget langt på literen - på papiret! I virkeligheden kører de ikke helt så langt bl.a. fordi de skal arbejde relativt hårdere end en større motor. De er mere følsomme for kørestil end større motorer.

  • #8   6. sep 2021 Mikkel L

    Har du ejet en Ibiza 1,0 TSi 95?

    Hvor langt på literen tror du reelt den går? Ved blandet kørsel?


  • #9   7. sep 2021 Nej jeg har ikke haft en Ibiza. Det er mere en generel erfaring med små motorer og KM/L.

    Hvis du kører med omtanke, kan du sikkert godt komme op på 19-20 på literen.


Kommentér på:
Rio 1,2 eller Ibiza 1,0 ?

Annonce