{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Andreas J
Andreas J
Tilmeldt:
22. mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

Leasing af bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg står imellem valget at købe en bil og at lease en... Fordelen ved at lease er at jeg naturligvis har råd til en lidt dyrere bil end ellers. Det kunne eksempelvis være en BMW frem for en Seat Léon eller lign.

Hvad taler for leasing og hvad taler imod?
Og kan man lease biler af alle slags? Jeg har kun set BMW og Suzuki, som lease-biler, men det er vel ikke blot disse to?

På forhånd mange tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af bil?
  • #1   22. mar 2007 Toyota leaser også.
    Ulempen ved leasing er du ikke må ændre på bilen, men fordelen er du ved hvad det koster hver måned.


  • #2   22. mar 2007 http://www.leasing4all.com/Default.aspx?ID=285

    Du kan lease alle biler og og der er mage fordele bla. intet værditab, service, du leaser i 2 år så kan du bytte til en nyere model, du smider en lille udbetal. på 25000 så har du en vogn til en halv mil.
    Min chef har liget leaset en Bmw 318d torunig og smed kun 25000 i udbetalning...


  • #3   22. mar 2007 jeg ville købe en du smider kun en masse penge ud af vinduet ved og lease en og det er mange penge der er tale om køb en bil i stedetfor så har du da investeret i noget i stedetfor

  • #4   22. mar 2007 Du må gerne ændre på den den skal bare tilbage i samme stand når kontrakten udløber

  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #5   22. mar 2007 Altså nu skal jeg jo ikke ændre på en i forvejen top fed BMW hvis det er smiley - Meeen jeg står og har det "problem" at flere personer skal kunne køre i bilen... Er det blot noget man aftaler? Altså hvilke personer der har tilladelse til at køre i den?

  • #6   22. mar 2007 jeg skal klart lease min næste bil. det er det eneste der kan svare sig..
    Og tror sagtnes af man kan lave en aftale om af flere må køre i den.. jeg må for eks. godt køre i min chefs privat leaset bmw


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #7   22. mar 2007 Ja, det er jo privat bil og ikke firma, som leaser... Så jeg og min mor, min kæreste osv kan frit køre i den?

  • #8   22. mar 2007 Opel leaser også, en kollega fra hvidovre har lige leaset en Opel et eller andet til næsten ingen penge om måneden..

  • #9   22. mar 2007 http://www.billeasing.dk/ prøv af tag en sank med dem eller brug et par min på ders side tror du finder svar på mange spørgsmål

  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #10   22. mar 2007 "Der er bare ingen "sjove" biler imellem :-)"

    Efter min mening er en stor fed BMW da et ganske sjovt stykke lej/getøj smiley


  • #11   22. mar 2007 FORDELE

    Du skal ikke selv ud at sælge bilen efter de 3 år. Det skal leasingselskabet, der selv bærer risikoen for at bilen kan indbringe det beregnede beløb (restværdien)
    På enkelte biler - flådebiler - er der ofte visse rabatter, som privatpersoner ikke kan opnå i en almindelig handel, men som leasingselskabet kan. Hvis rabatten er tilstrækkelig stor vil en leasingaftale være den billigste og letteste måde at anskaffe bil på og opveje ulemperne somn anført nedenfor.
    Da service er en del af aftalen skal man ikke bekymre sig om fejl, mangler og almindelig service på bilen. Det skal udberes med det samme af leasingselskabet.
    Der er ikke tinglysningsomkostninger til pant mv. ved leasing


  • #12   22. mar 2007 ULEMPER

    Momsen er asymetrisk og kan ikke refunderes til privatpersoner. Det betyder, at momsen implicit også beregnes af registreringsafgiften og leasingselskabets kalkulationsrente, hvilket er meget fordyrende for billeasing. Forholdet kan dog forbedres en anelse, hvis bilen leases i udlandet - eller at leasingselskabet opnår store rabatter på bilkøbet.
    Du skal vide på forhånd, hvor mange kilometer du vil køre i perioden. Rammer du lidt skævt, skal du efterbetale for overskydende km.
    Skal du ud af kontrakten før tid vil det altid koste noget. Har du betalt en stor ekstraordinær ydelse ved aftalens indgåelse kan denne helt eller delvist gå tabt.
    Jo større den ekstraordinære ydelse ved aftalens start er, desto lavere bliver den månedlige afgift. Man skal blot huske på, at i modsætning til et depositum, skal man igen betale en ny ekstraordinær afgift, hvis man efter perioden igen vil lease en bil.
    Der kan opstå interessekonflikt, når bilen efter perioden skal afleveres tilbage til leasingselskabet. Normalt vil man acceptere, at bilen kan afleveres i normal "slidt" stand osv. Men hvad med småbuler, ridser, skrammer mv., Hvis niveuet er over et "acceptabelt" niveau, ja så kan der blive tale om en forsikringsskade, der belaste din forsikringsstatus. Men passer du på bilen skulle der ikke være problem ved afleveringen.
    Manglende fradrag for renteudgifter, hvis man skal sammenligne med et lånefinansieret køb


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #13   22. mar 2007 " http://www.billeasing.dk/ prøv af tag en sank med dem eller brug et par min på ders side tror du finder svar på mange spørgsmål"

    Super, mange tak... Den vil jeg da lige ta' en kigger på smiley


  • #14   22. mar 2007 www.terminalen. dk leaser os

  • #15   22. mar 2007 hva så lidt

  • #16   22. mar 2007 ja tænk på af idag hvis man køber en ny bil så har man allerede "tabt" 25000 i det man kører ud fra forhandleren

  • #17   22. mar 2007 Tror man taber mere på køb men det kommer jo an på hvor meget man bruger sin bil og hvor tit man vil skifte..

  • #18   23. mar 2007 så er det godt man har sit huslån

  • #19   14. apr 2007 Når du privatleaser din bil hos Fleggaard, må du gerne låne bilen ud til din familie, nabo osv. Du må bare ikke leje bilen ud til en 3. person.
    Fradrag - gu har du da fradrag. Du har fradrag på den del af leasingydelsen som vedrører registreringsafgiften, da det biver finansieret som almindelig lån.
    Nu er jeg selv ansat i leasingbranchen, så er det jo naturligt at jeg vil lease min bil. Men det vil jeg også gøre alligevel. Fordi jeg kender mine månedlige udgifter, jeg har en opsigelse på 3 måneder og så jeg kvit med min bil (prøv at gør det med dit banklån!!) og jeg skal ikke bekymre mig om restværdi/markedet som sådan. Skulle der komme en ændring på registreringsafgiften - hvilket er meget utænkeligt, men anyway - som ville få priserne til at styrtdykke, så er det leasingselskabets problem - ikke mit. Al mulig snak om høje takster for overkørte km, passer heller ikke. Fordi selvfølgelig regulerer du bare din leasingaftale, når dit kørselsmønster ændrer sig. Sidst men ikke mindst - kører du mindre end det aftalte så får du også penge retur - hos Fleggaard. Gælder ikke bl.a. BMW.


Kommentér på:
Leasing af bil?

Annonce