Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012 {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter og Gutterinder,
Jeg har lige købt en brugt Mazda 3 fra 2012 som har kørt 150tkm
Har været mega glad for den da den er billig i drift, nu hvor jeg er en student.
I dag på vej hjem fra studiet, på motorvejen lyser en gul lampe i instrumentbordet (Tandhjul) og bilen ville ikke over 2000 Omdr.
Ryster voldsomt når man trykker til.
Jeg noget heldigvis hjem... Jeg har tidligere fået en OBDII læser fra biltema som gave, da jeg godt kan lide at arbejde selv og sparer penge... Især nu hvor jeg lige har skulle af med hele min opsparing eftersom jeg mistede min far. Og støtten til begravelsen var slet ikke nok. Så lige pt. er jeg mega fattig og mangler en far
Jeg fik så en kode P1263.
Jeg kunne forstå helt hvad der er i vejen med bilen udefra hvad jeg læste, så jeg håber at BilGalleri familien evt. kunne give et input.
Ville værdsætte virkelig meget en guide (til hvordan) hvis nogen af jer kender til sådan noget.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
nov 2005
kan så være flere ting
dårlig forbindelse
dårlig dyse
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.018
Kigge om der er brud eller slidte ledninger til dyserne.
Bytte rundt på dyserne og se om fejlen flytter sig fra dyse nr 3. Hvis den stadig siger dyse 3 efter ombytning, er det stik eller ledning til dysen, hvis den siger f eks dyse 4 er det dysen der er defekt.
okt 2021
Tusinde tak for inputtet.
Var i gang med at skille tingene ad, således jeg kunne bytte rundt på dem. Så kom heldet, og jeg kom nemlig til at ødelægge brændstof returlinjerne fra dyserne...
Jeg googlede videre og så at man evt. kunne tjekke om dysen virker vha. multimeter og måle ohm...
Det fik jeg afprøvet men alle dyserne viser 0.
Så prøvede jeg at teste selve forbindelsen ved at sætte nøgle i ON position og kigge om der er spænding, igen viser de alle 0.