Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012 {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter og Gutterinder,
Jeg har lige købt en brugt Mazda 3 fra 2012 som har kørt 150tkm
Har været mega glad for den da den er billig i drift, nu hvor jeg er en student.
I dag på vej hjem fra studiet, på motorvejen lyser en gul lampe i instrumentbordet (Tandhjul) og bilen ville ikke over 2000 Omdr.
Ryster voldsomt når man trykker til.
Jeg noget heldigvis hjem... Jeg har tidligere fået en OBDII læser fra biltema som gave, da jeg godt kan lide at arbejde selv og sparer penge... Især nu hvor jeg lige har skulle af med hele min opsparing eftersom jeg mistede min far. Og støtten til begravelsen var slet ikke nok. Så lige pt. er jeg mega fattig og mangler en far
Jeg fik så en kode P1263.
Jeg kunne forstå helt hvad der er i vejen med bilen udefra hvad jeg læste, så jeg håber at BilGalleri familien evt. kunne give et input.
Ville værdsætte virkelig meget en guide (til hvordan) hvis nogen af jer kender til sådan noget.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
kan så være flere ting
dårlig forbindelse
dårlig dyse
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.018
Kigge om der er brud eller slidte ledninger til dyserne.
Bytte rundt på dyserne og se om fejlen flytter sig fra dyse nr 3. Hvis den stadig siger dyse 3 efter ombytning, er det stik eller ledning til dysen, hvis den siger f eks dyse 4 er det dysen der er defekt.
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
Tusinde tak for inputtet.
Var i gang med at skille tingene ad, således jeg kunne bytte rundt på dem. Så kom heldet, og jeg kom nemlig til at ødelægge brændstof returlinjerne fra dyserne...
Jeg googlede videre og så at man evt. kunne tjekke om dysen virker vha. multimeter og måle ohm...
Det fik jeg afprøvet men alle dyserne viser 0.
Så prøvede jeg at teste selve forbindelsen ved at sætte nøgle i ON position og kigge om der er spænding, igen viser de alle 0.
Nu hvor jeg venter på returlinjerne ankommer, kan man på nogle måder tjekke om dyserne fejler noget, da de ser relativt okay ud.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.018
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
benzin eller Diesel
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
Tusind tak Torpedo, har prøvet din fejlsøgningsmetode, og ja jeg byttet rundt på dyserne nr 2 og 3, så gik fejlen fra cylinder 3 til cylinder 2. Så det er nok dysen der er defekt.
Nu har jeg købt dysen og har den stadig liggende i kassen... er der nogle specifikke ting man skal gøre, eller er det bare monter og kør.
Tusind tak på forhånd for din dejlige hjælp.
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
andre kan man bare skifte uden der sker noget
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.018
Men ellers som Dennis Gsi skriver.
At få dyserne ud kan være svært, et trick er at gøre det mens motoren er varm.
Hvis du giver dem glaskeramisk fedt når du sætter dysen i, så kan du få den ud om 10 år igen, husk ny flammeskive og rens af sæde ved flammeskive.
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
Jeg kan ikke takke jer nok...
Nu er den nemlig monteret og den starter og kører fint. Uden nogle problemer. Men jeg tror faktisk at den nok skal programmeres, da den kører meget meget lidt grov.
Nogle idéer hvor og hvormeget det koster at programmere sådan en. Dog giver den ikke flere koder.
Jeg bor i Søborg
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
ellers skal man huske og kode den om
koden på dysen fortæller ECU hvordan den "køre" og der er ikke 2 dyse de er helt ens.
og kan sagtens være derfor den køre lidt hårdt i det, da ECU ikke kender dysen
da ECU ikke
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
3 og 2 byttet jeg på, for at fejlfinde.
Så dyse 2 på cylinder 3, og dyse 3 på cylinder 2.
Så fik jeg sat den nye dyse på cylinder 3
okt 2021
Emner: 1 Svar: 9
Har nemlig hørt Mazda og de ville have 1400,- hvilket jeg synes er ret meget, især da jeg prøver at spare hver enkel øre jeg kan.
Nogen der kunne gøre det billigere
Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012