{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

BBS RM012 renovering {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har for nyligt købt et sæt RM012. De blev købt uden kanter og skruer, så er har derfor ikke noget at måle og sammenligne med. Derfor vil jeg høre jer ang. skruer og kanter. De skal bare se ud som originale.

Hvilken størrelser og længde skal skruerne være?

Jeg har læst alt jeg kunne finde om RM012 fælgene herinde og fandt frem til en side der hedder IClair.de som blev anbefalet. Men den kant jeg har fundet på deres side hedder enten 1,0, men dette vil gøre fælgen for bred. Den anden hedder 0,5 (negativ). Det er vel den, eller hvad? Jeg bliver bare i tvivl når jeg læser det med negativ, men det kan være en af jer ved noget om det. (Se billede)

Alt hjælp er meget værdsat smiley

Ps. Hvad kan I bedst anbefale af pulverlakering og autolakering. Prisen betyder ikke noget, men det skal selvfølgelig være pengene værd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BBS RM012 renovering
  • #1   24. okt 2021

profilbillede
  • #2   24. okt 2021 Har tilføjet et billede af et negativt setup smiley Jeg mener at det som oftest bliver brugt til facemount af centeret, men de kræver så også nye tønder.

Jeg tænker du bare er ude i en normal kant, men hvor du finder den i mindre end 1", ved jeg ikke. Du kan prøve og skrive til Felgenfuchs.de. Jeg tænker sagtens de kan lave et sæt til dig uden det koster en brækket arm.

Og så til boltene. Jeg ved ikke præcist hvilken størrelse der skal bruges, men mine 3 delte Porsche Phonedial/Teledial kører med 7x32mm bolte smiley Det ser ud til dine er 2 delte, så jeg ved ikke hvilken størrelse der skal til, men der er med garanti nogen derude som ved mere end jeg gør smiley

profilbillede
  • #3   24. okt 2021 Tak for svar Michael.
    Jeg synes bare at det ligner at de har det der negativ noget fra fabrikken på de små golf hjul (Se billede). De kørte med 195/50/15 vidst.

Kunne det ikke godt ligne at de er dem der hedder 0,5 negativ eller tager jeg fejl?

profilbillede
  • #4   24. okt 2021 #3
    linger mere 0.5 kanter
    0.5~½" er 12.5mm

og måler man den lige kant,
    fra centret ud, kunne det se ud som der er 12.5 mm
    set ud fra billedet.

negativ kant, går mere "ind over" fælget

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #5   25. okt 2021 Negativ kant er den polerede kant trukket bagud i forhold til anlægsfladen til center, så de 0,5" sidder bagved centeret, og stikker ikke fremaf som på billedet du selv har fundet.
    Det du har fundet, er en ganske alm kant, sikkert i ,5" måske 1"

Men har du målt hvad du har plads til, eller er det ren gætteri, for biler har normalt plads til noget mere end de er født med.
    Hvis det er din golf 2, så er der plads til 8-9" hele vejen rundt, hvis ET målet er på plads, og ikke de 5-5,5" som org er

profilbillede
  • #6   25. okt 2021 #4
    Det giver god mening. Tak smiley

• #7   25. okt 2021 BBS rm 012 er 6,5x15 et33 og den er født med en 0,5" kant og skal det se bare lidt smart ud og stadig kunne blive lav så vil jeg anbefale at du køber 1,5" til for og 2" til bag og skruerne mener jeg er m7x24 tjek evt min jetta for billeder med de omtalte kanter og kigger du billederne af min røde golf 2 så er den monteret med 1" kanter fra bbs rs

• #8   25. okt 2021 #5
    Tak

Jeg vil helst at fælgen står så tæt på original som muligt. Bare uden alt i BBS. smiley

Kommentér på:
BBS RM012 renovering

Annonce