{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.116 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Tilmeldt:
24. aug 2021
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18

Fabriksny bil - Gearstang går helt amok {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop lige fået en hel ny Peugeot 208 Supreme+, model 2021, som jeg fik i går. Bilen har derfor kun kørt små 180 km, desværre er der allerede opstået problemer.

Gearstangen har det simpelhen med at gå helt amok når bilen står i første gear og jeg ligeså stille løfter koblingen. Det sker sjældent og helt tilfældigt. Jeg sætter ikke bilen forkert i første gear og jeg løfter koblingen som jeg skal - det sker som sagt kun meget sjældent men forfanden, det er jo en ny bil og det lyder voldsomt og er uden tvivl ikke normalt.

Video af problemet: https://www.youtube.com/watch?v=iz2ZFtydZJc

Nu har værkstedet lukket og jeg kan først få det tjekket på mandag. Er der nogen herinde som kan give et bud på hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabriksny bil - Gearstang går helt amok
  • #1   5. nov 2021 prøv at skubbe gearstangen frem når den gør det. for ligner at den ikke er ordentligt i gear.

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #2   5. nov 2021 #1:
    Den er 100% sat ordenligt i gear, det kan ikke gøres anderledes. En af gangene hvor den gjorde det, så stoppede jeg blot bilen og prøvede igen at løfte koblingen - den kørte som den skulle uden at jeg havde ændret gearstangens position.

    Det kan heller ikke passe at man kan sætte den i "ikke ordenlig gear", det har jeg aldrig nogensinde oplevet i nogen biler før.


  • #3   5. nov 2021 ind forbi forhandler

  • #4   5. nov 2021 hvis synkromesh ringen ikke er gået ordentlig i indgreb inde i gearkassen.

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #5   5. nov 2021 #3:
    Helt sikkert! Den skal bare afsted på mandag!

    #4:
    Men det er vel noget der skal laves og ikke min skyld? Altså, jeg kan virkelig ikke gøre mere for at sætte den ordenlig i første gear.


  • #6   5. nov 2021 Nej den skal selvfølgelig ikke gøre det. Snak med forhandleren.

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #7   5. nov 2021 Det vil jeg gøre! Bare super ærgerligt at sådan en spritny bil allerede skal på værksted og åbnes op.. smiley

  • #8   5. nov 2021 Det er jo også fransk. ????

  • #9   5. nov 2021 Vil sige at du ikke skubber gearstangen langt nok frem. Første gear ligger ufatteligt langt fremme på dem.
    Den er sgu ikke i gear


  • #10   5. nov 2021 I årevis har gearskiftet i Peugeot 206, 207 og 208 været som at røre i en suppegryde, og det lyder ikke som om det er blevet bedre i den nye ?

    Gearskiftet i de 208'ere jeg var ude at prøvekøre ( den forrige model ) var en af årsagerne til at den blev valgt fra .

    Men smut du bare forbi din forhandler på mandag, men forvent ingen mirakler .

    Hvordan var gearskiftet i den eller de 208'ere du prøvekørte inde du skrev en slutseddel ?


  • #11   6. nov 2021 Hej Frederik
    Når man vælger en fransk billig minibil, så er den slags der noget man bør leve med.
    Det er en del af charmen ved Franske biler, det jeg vil foreslå er at du køter i T Hansen og køber en elastik strop som på fotoet. Ene ende sætter du fadt i en ventilations kanal, og den anden ende omkring gearstangen. Det skal nok hjælpe på den rystende pind.
    I Frankrig er det meget brugt at de sætter en paraply i klemme fra passager nakkestøtten og over på gearstangen.

    Når det et sagt, og jeg ser din film, ja så tror jeg altså på at fejlen er at den ikke er ordentligt i gear. Lejede selv i Nice samme model, og det var lidt noget “pøl” at få i gear for mig. Første gear krævede man lirkede med pinden.
    Tvivler på at værkstedet kan fremkalde samme effekt på anden måde end - ikke sætte den korrekt i gear.


    profilbillede
  • #12   6. nov 2021 Jeg har netop lige fået en hel ny Peugeot 208 Supreme+, model 2021, som jeg fik i går. Bilen har derfor kun kørt små 180 km, desværre er der allerede opstået problemer.

    Helt ny bil og 180 km så er der allerede problemer
    Det er det som på godt jysk hedder træls, men er desværre ikke overrasket, jeg bliver endnu engang bekræftet i at jeg ikke skal have franske biler igen

    Har haft franske “kasser” i både 00erne og 10erne og må bare konstatere at de her i 20’erne ikke er blevet bedre

    Super ærgerligt for dig som køber af bilen men jeg syntes helt klart du skal snakke med forhandleren på mandag og lad os krydse fingre for at det er det eneste problem du får med bilen.

    Tillykke med den iøvrigt


  • #13   6. nov 2021 "Vil sige at du ikke skubber gearstangen langt nok frem. Første gear ligger ufatteligt langt fremme på dem.
    Den er sgu ikke i gear"

    Helt enig - du har den ikke ordentlig i første gear

    og ro på - jeg har haft flere franske biler end de fleste har haft biler - og dette er ikke normalt og vel - ikke de mest præcise gearkasser men de fungere ok.


  • #14   6. nov 2021 Der går sikkert heller ikke langt tid, før den begynder at bruge voldsomt meget olie.

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #15   6. nov 2021 Jeg hører hvad I siger - Jeg har dog svært ved at tro at det er mig der ikke sætter den i ordenligt gear, for jeg laver samme bevægelse hver ene-ne-ste gang. Enten er der noget der af og til blokere for at sætte den i gear nogen gange eller så ved jeg virkelig ikke hvad der er galt.

    Da jeg prøvedekørte samme model, så skete det ikke en eneste gang. Jeg prøvede den 3 gange, 40 minutter hver gang.


  • #16   6. nov 2021 nogen biler kan man grundjuster gearkablet. Selvom det burde da være iorden når den er ny, men det jo fransk. før fundet en løs bolt under sædet på en helt ny Proace..

  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #17   6. nov 2021 Nu er det så ikke kun Franske biler som er fejl på fra ny af, har en gang været ude for en Mazda 323 som ikke kunne gå i 4 gear uden at børste tænder, der manglede simpelthen en synkromeshring ! og en Toyota Hi Ace som hoppede ud af 5 gear, den manglede så et leje i gearkassen, godt nok for nogle år siden, men alligevel!

  • #18   6. nov 2021 Vil sige som de fleste efter at have set din video - ikke sat helt i gear. Men forbi forhandleren, måske det kan justeres så det bliver bedre?

  • #19   6. nov 2021 Koblingen eller svinghjulet der rusker. Tilbage til Peugeot smiley

  • #20   6. nov 2021 #19 det vil aldrig kunne mærkes så voldsomt i gearstangen for så vil fejl hver der konstant

  • #21   6. nov 2021 Nej det behøver den ikke. Min Peugeot 308 rusker når den er kold 1 -3 gange ....og koblingen er skiftet.

  • #22   6. nov 2021 Du gør ikke alt. Du holder ikke gearstangen fremme mens du sætter igang.
    Men det burde virker så det er nok bare en justering af gearskiftet

    Håber for dig at det er en diesel.


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #23   6. nov 2021 #22:
    Hvorfor håber du at det er en Diesel? Det er en benzin! smiley


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #24   6. nov 2021 Til alle jer andre:

    Takker for alle jeres bud - jeg har i dag væres hos forhandleren og fået af vide at alle gearne sidder utroligt tæt sammen, så den skal presses godt over mod venstre og så op. Dette gjorde jeg og kørte en tur på 120 km hvor den ikke gjore det. Det er nok bare mig der har været en idiot! smiley


  • #25   6. nov 2021 Fordi PSA har elendige benzinmotore alene det at de køre takt ren i olie er nok til at ryste på hovedet.
    Deres diesel der imod er super fine.


  • #26   6. nov 2021 franskmand kan ikke ikke lave benzin motor. tandrem i olie og tit voldsom stor olie forbrug. 1,2 den er især slem.

  • #27   7. nov 2021 #26
    De gamle benzin motorer fra 90'ernenog start 00",erne var ellers fine nok men desværre gjorte de som så mange andre og byggede motoren for billigt og for dårligt designet.


  • lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Svar: 36
    #28   9. nov 2021 Husk nu allesammen psa og opel er det samme, den nye corsa er HELT magen til en 208.,eneste forskel er rattet er rundt i en opel, ja og så nogle små detaljer, så alt det med FRANSK LORT, mini bil, holder ikke en meter.
    Har selv en 208 2021


  • severino
    severino Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #29   9. nov 2021 Har kørt 4 stk. Peugeot over 10 år i streg fordelt på:
    1) 406, 1,8 benzin, 1997 (brugt med 60.000 km ved køb)
    2) 406, 1,8 benzin, 1999 (ny)
    3) 406, 1,8, benzin, 2003 (ny)
    4) 407, 1,6, diesel, 2007 (ny)

    Har ikke haft ét eneste teknisk problem i perioden på 10 år.
    Service hos samme aut. værksted for alle 4.

    Så min pointe er derfor: Er det generelle kvalitetsniveau for Peugeot faldet eller svingende? Nogle er tilfredse, men rigtig mange er skuffede/"brokker sig".

    ... jeg havde ellers tænkt mig, at min næste bil igen skulle være én med løve på.
    ( har prøvekørt 2008 og 3008 - begge benzin med aut. gearkasse. Stor og god oplevelse.

    Dette blot for at fortælle, at der findes glade Peugeot ejere.
    Kan jeg forvente endnu et godt bekendtskab med "Løverne"?

    Go' aften til alle


  • lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Svar: 36
    #30   9. nov 2021 Peugeot er bare blevet meget bedre med tide.
    Min 208 2021 den lille uden turbo 75 hk kører fint, så næste bil tja en 2008 hybrid eller 208 ren el er på tapetet ??


  • #31   9. nov 2021 deres 1,2 bør hold sig fra. bla forbi den køre med tandrem i olie. set så mange remmen knækket eller smuler også det koster en motor. det endda indenfor interval på 5 år. Dem meget vigtig den bliver skifter til tiden samt den korrekte olie. Stor olieforbrug er meget normalt på så det hurtig kostet en ny katalysator. Dem har jeg skiftet nogen stykker af.

  • Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #32   9. nov 2021 Jeg har heldigvis kun kørt Pegøjt 208 en gang, og det var en 2019 lejebil i Irland
    Der lykkedes det mig at knække en af de plastic-dimser der holder gearskifte-kabler og stænger på plads, netop ved at bakse med at få den rigtigt i 1. gear --
    Det var så kun problem nr. 2 med den bil, som havde kørt 2300 miles da vi lejede den.
    Vi nåede ikke engang at køre 100 km før den fik en elektrisk gremlin der rullede vinduerne ned i tide og utide .. Efter ca. 250 km gik gearskiftet så, og vi måtte vente over 4 timer på Europcars fejeblad - Mekanikeren med fejebladet vidste med det samme hvad der var galt, men Europcar blev ved med at påstå at vi havde slidt koblingen op (Fordi vi åbenbart var turister der ikke kunne finde ud af at køre med manuelt gearskifte. påstod de ... ) -- Vi forlangte at få en anden bil, men så skulle vi af med dobbelt depositum påstod de så -- Så vi måtte fortsætte i det franske vidunder..
    mindre end 200 km senere stod der så noget af i motorstyringen, og så var der igen 3 timers ventetid .. Det blev for meget og vi truede så Europcar Eire med Bål og Brand, dårlig presseomtale og advokat(er) -- Det hjalp ikke meget, men vi fik da en Fiat Uno som erstatning, og den kørte uden problemer resten af turen -- Jeg kommer næppe til at anskaffe mig en 208'er smiley



  • kamal R
    kamal R Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   9. nov 2021 Hvis du kan returnere den tilbage og få din Penge ?? køb en (Hyundai) istedet

  • #34   10. nov 2021 Jeg har haft en 208 på leasing aftale i tre år og vi var rigtig glad for den, og selvom den fik lidt prygl kunne jeg ikke få den under 22 km/l. Gearskiftet var rigtig fint men efter at have læst mange andre indlæg herinde, synes jeg også at kunne huske at den drillede lidt med første gear, så jeg satte den altid i gear ved lyskryds inden der blev grønt. Når den så kørte var der ingen problemer. Kun fra frigear og over i første. Men det du viser er helt sikkert en fejl med syncro mesh ringene og noget som din forhandler og værksted vil udbedre med det samme. Bilen var en 1.6L 100hk turbo diesel, så gear vandringen var lidt længere end i benzin.

  • #35   10. nov 2021 Ofte er det nemmere at lægge i 1. gear, hvis man lige kort sætter i 2. gear først - og så direkte over i 1.

  • #36   10. nov 2021 Ofte er det nemmere at lægge i 1. gear, hvis man lige kort sætter i 2. gear først - og så direkte over i 1.


    ..... Og 1000 gange nemmere at få i 1. Gear når man holder helt stille !!!!



  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #37   11. nov 2021 #34:
    Der er ingen fejl med bilen - den skal bare have "et ekstra skub" over mod venstre. Den har ikke gjort det en eneste gang på over 600 km! smiley



  • #38   11. nov 2021 Altså en fejl 40 ....ja det sker jo. Men jeg kæmpede med PEUGEOT igennem 70.000 km. Det blev til 3 adskillelser af gearkassen og 1 ny gearkasse til sidst. Så indrømmede de at der var nogle problemer med de 5 trins gearkasser. Totalt 5 uger på værksted, lånebil og 72.000,- kr.... Uden omkostning for mig .....og det er en 2012 308 VTI skolevogn 180.000 KM... Man begynder at tvivle på mærke/model....

Kommentér på:
Fabriksny bil - Gearstang går helt amok

Annonce