1.018 visninger
|
Oprettet:
Toyota nu garanti i 10 år {{forumTopicSubject}}
Toyota har indført et begreb der hedder Toyota Relax. Du får 10 års garanti (eller 160000km) på alt så længe det ikke er alm sliddele forudsat at bilen er serviceret hos dem selv. Og de vil også gøre det for brugte biler.
Det lyder jo for godt til at være sandt - er der noget med småt jeg har overset?
L
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Det er en løsning med op til 10 års garanti, og det foregår ved, at du som udgangspunkt udvider din garanti med 12 mdr for hvert udført service hos toyota
du kan se mere her
https://www.toyota.dk/service-and-accessories/service-and-maintenance/toyota-relax?gclid=Cj0KCQiAzMGNBhCyARIsANpUkzO50vP_WKel4377lcg7ZWYpEAnNk6-Wa6hk5MpMXgrFm5QmIpxbAYEaAn2ZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Kan de fleste biler ikke køre 160Tkm uden de store problemer ? hvis ja så er det jo lidt en lotto kupon for du skal jo være meget uheldig hvis de dele de dækker går til, vil jeg mene.
Køre du 30Tkm årligt så er det jo kun 5år og vel reelt ikke bedre end hvad koreanske mærker allerede tilbyder.
Tror mest det er reklame for at få gang i salget og service
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg tror at det er noget vi vil se mere og mere. Og perioderne vil blive længere og længere.
Indenfor eksotiske biler er det også på vej. Der er allerede 7 års gratis service og reparationer på Ferrari.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.251
Eksempel, BMW, Mercedes og Audi giver kun 2 år i dk.
Jeg tror logikken er at inkludere man garanti i basis pris, skal der betales afgift af merprisen. Så er det lidt sjovere at sælge noget garanti udvidelse ved siden af og slippe for afgiften.
Basis garantien på Toyota står iøvrigt til at være 3 år. Deres side nævner ikke forlængelsen af garantien (hvor de gennemgår garanti anyways) : https://www.toyota.dk/service-and-accessories/warranty-and-assistance/warranty.json
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Siden har ingen af mine fået autoriseret service, men har så også kørt den ene ud over de 200.000 på 5 år, dog uden et eneste problem udover service, tandrem og bremser for/bag, og nok snart bag igen
Bremserne for blev skiftet hos Peugeot da de havde den til service alligevel, så gad jeg ikke køre andre steder hen for at spare lidt små penge, men efter de opsagde garantien, får begge biler alt hos den lokale mekaniker til en noget lavere timepris end autoriseret
Toyota nu garanti i 10 år