{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Bil import - Celica! {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en Toyota Celica 1.8 VVT-i versionen med 143 hk.
Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan finde nogle i DK uden 300.000+ km eller for høje priser.

Så mit spørgsmål er;
Er der nogen som har erfaring med denne type bil og før har importeret en, hvad har i betalt af afgifter osv?
Og hvad kan man forvente at forsikring kan ligge på?
Dem jeg går efter på det tyske markede ligger på omkring 190.00-200.000 km og 2-3k euro.

Alt info er glædeligt velkomment!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil import - Celica!
  • #1   10. dec 2021 Hvorfor spørg du ikk dit forsikrings selskab. Kasko eller ikk. Fri skade, der er nok mange spørgsmål.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   10. dec 2021 Ring til dit forsikringsselskab og hør dem, eneste pris du vil kunne bruge til noget.
    Men tror du vil blive skuffet over afgiften der skal betales ved indregistering, den ville jeg være mere bekymret over end forsikringsprisen!

Skat har faktisk en afgiftsberegner, men hvor præcis den er ved jeg ikke.. Men et forsøg værd.
    https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/dk/skat/dmr/front/portlets/registreringsafgift/beregnRegistreringsafgift/BeregnRegistreringsafgiftController.jpf

Ps. Husk at hvis nogen skriver hvad de har givet i afgift for deres, så skal det være med nye afgifters beregninger, da de konstant ændre dem..
    Er ret sikker på at de endda kommer med en ny beregning fra 1/1-2022...

• #3   10. dec 2021 Tommelfingerregel: Du ender med at betale ca det samme som i DK, men får noget i bedre stand.

• #4   11. dec 2021 Du kan se tidligere vurdering på skats hjemmeside, og det ser ud til de mener en celica i de årgange skal koste 60.000-70.000 kr på gaden i Danmark

Så regnestykket hedder med en stor del usikkerhed
    Bil i Tyskland 15.000-22.500 kr
    Hjemtransport, brændstof, syn, prøveplader og diverse 3.000-5.000 kr
    Afgift 30.000-40.000 kr

Så prisen på en fra Tyskland lander vel på 48.000-67.500 kr med en stor del usikkerhed som sagt

Forsikring, ja jeg skal give 5000 kr om året med vejhjælp, glasskade, parkeringsskade og førerdækning og selvrisiko på 3000 kr

Kommentér på:
Bil import - Celica!

Annonce