1.509 visninger
|
Oprettet:
Afbalancering {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået skiftet mine dæk for et par dage siden. Min dæk mands afbalancering maskine valgte at gå i stykker efter dækkene var skiftet. Jeg skulle så komme tilbage dagen efter og få dem afbalanceret. Men nu har jeg kørt med dem et par dage og kan ikke mærke at de ryster eller noget. Bilen kører helt som den gjorde før.
Spørgsmålet er så om det er nødvendigt med afbalancering, hvis den kører fint?
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Hvorfor fanen skulle hans dæk være færdige efter 2500 km, bare fordi der ikke hænger lidt afbalanceringsklodser på fælgen??
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Så vigtigt er det nu heller ikke.
Selv om du afbalancerer, så kan det ændre sig en time efter manden er kørt fra dækmanden, han kan køre over et hul, eller andet.
og 5-10 gram er bestemt ikke altid nødvendig at afbalancere for.
Et balance apperat bliver jo ikke tjekket for pression hver dag. (kalibrering)
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.816
men de skal sgu afbalanceres alt andet er tosset
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
roterer ca. 1.000 gange i minuttet ved 120 km/t.
https://branchevejledning.dk/afbalancering-3
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 869
"Et balance apperat bliver jo ikke tjekket for pression hver dag. (kalibrering) "
Nej ikke hver dag,men 1 gang om ugen bliver det kalibreret.
Hjul kan være afbalanceret i nul og stadig ryste / Vibrere, derfor har man hjuloptimering på afbalancerings maskiner i dag.
Så man kan ikke bare sige at 5 / 10 gram ikke er nødvendigt at afbalancere for.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Nu har alle værkstedet jo ikke det nyeste.
Forskellige dækapperater findes der jo også, og ikke mindst så har jeg endnu ikke været så heldig at se et værksted der er 100% updated i deres udstyr, der er mange der lige springer trin over, der er også stor forskel på hvor tit de skifter deres udstyr eller bliver serviceret, og ikke mindst hvor meget det bliver brugt.
Et dækfirma har nok en del mere slitage på deres udstyr, end er alm værksted.
Afbalancering