{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Veteranforsikring eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har kig på en BMW fra 1987, som nu er blevet 35 år. Den får derfor lavere vægtafgift, men jeg er i tvivl om forsikring osv...
Jeg kommer ikke til at køre i den til daglig, men et par gange om ugen og evt. en tur sydpå. Findes der nogle veteranforsikringer som godkender det? Eller skal den forsikres som klassisk/normal bil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteranforsikring eller ej?
  • #1   3. jan 2022 Får du overhovedet en besparelse ved at forsikre den som veteran? Jeg har 3 biler fra samme tidsperiode registreret til veterankørsel, men grundet alle de finurlige krav forsikringsselskaberne stiller, giver det simpelthen ikke mening at forsikre dem som veteran.

Kravene varierer en smule, men de fleste forsikringsselskaber er enige om at: Bilen skal stå inde og aflåst om natten og i vinterhalvåret, du skal medbringe en ildslukker under kørsel, den skal fremstå i (nær) original stand, km-begrænsning og bilen må kun anvendes til lejlighedsvis kørsel. I min verden skal besparelsen være noget mere end blot 1.000 kr. årligt før det giver mening.

• #2   3. jan 2022 Aros forsikring.
    der må man køre lejlighedsvis, hele året rundt.

jeg har lige fået min Kadett på veteran status.
    og har kasko på og må køre lejlighedsvis hele året.
    og jo den er en del billige med veteran forsikring end normal

men måske forskel på hvilken bil man har? ?

• #3   3. jan 2022 Så længe du har en hverdagsbil, den står aflåst og det ikke er hverdagskørsel, er der ingen problemer i det.
    En veteran ansvarsforsikring ligger på cirka 500, og en 100.000kr kaskoforsikring på cirka det dobbelte.

• #4   3. jan 2022 Tak for svar smiley Bilen er fra 10/1987 - betyder det den først bliver veteran 10/2022 eller er det bare årstallet der tæller?

• #5   4. jan 2022 #4 det er på den dato bilen, først er registreret.
    ikke en dag før.

• #6   4. jan 2022 Den blev veteran da den blev 30 år, men vægtafgiften falder først på dens 35.års fødselsdag.

• #7   4. jan 2022 Faktisk endda først ved den førstkommende indbetaling af vægtafgift, efter den er fyldt 35. Altså hvis du indbetaler vægtafgift pr. 1. september (eksempelvis hvis bilen i sin levetid har været afmeldt en periode) og bilen er registreret første gang 8. oktober, så er det først ved den følgende indbetaling til 1. marts året efter, du slipper med den billige tarif smiley

Åh hvor er der dog mange gode grunde til at have det en lille smule anstrengt med det danske skattevæsen. De skal nok sørge for at få hver en øre klemt ud af dig. Men lige så snart der kunne være et forhold, hvor det bare er i nærheden af at gå borgerens vej, så er det alligevel knold og tot der vinder på det.

• #8   4. jan 2022 Ja, det er faktisk træls.
    Min celica t16 er produceret i december 86, indregistreret i nebraska USA i februar 87, importeret til dk og registreret som 31-12-87 som første reg. Så der skal betales 2 gange dyr vægtafgift på den endnu smiley

Kommentér på:
Veteranforsikring eller ej?

Annonce