{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Import af bil, men bilen er allerede i Danmark. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er ved at købe importere en gammel Toyota fra midten af 90'erne.

Sælger har lige fået den hjem fra Dubai siger han hvor den har kørt de sidste par år. Sælger har ialt ejet bilen i ca. 5 år oplyser han.

Bilen har tidligere været registreret i Danmark men sælger har eksporteret den ud af landet og fået afgift retur.

På bilens tidligere reg. nr kan jeg ganske rigtigt nok se at den tidligere er dansk samt sidst er synet i slutningen af 2017.

Den står altså i DK UDEN AFGIFT NU.

Sælger siger at han har den tidligere Danske reg. Attest!

Er der nogen alarmklokker der ringer hos jer og hvad skal jeg være opmærksom på her?

De tidligere registreringspapirer fra Dubai er de lige gyldige?

Mht. prisen på afgiften har jeg ikke interesse i at vide det er ikke det spøgsmålet går på.

Jeg ønsker blot at have alle de relevante papirer med til bilen så jeg ikke senere får problemer når der skal danske plader på igen.

En kopi af tidligere Danske reg. Attest er det nok til den dag jeg skal have bilen toldsynet og have afgiften betalt herhjemme i DK???

Jeg er ikke super stærk i bil import viden så håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil, men bilen er allerede i Danmark.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.909
    #1   6. jan 2022 Jeg er sikker på at de tidligere danske papirer er værdiløse, du skal bruge dem tilknyttet den sidste registrering.

  • #2   6. jan 2022 Mig bekendt skal du blot bruge den danske registreringsattest til syn, og betale afgift før du kan få plader på den.

    Dog på betingelse af at den ikke er blevet indregistreret i et andet land, men det er jo meget tvivlsomt når den stadig står i dk.


  • #3   6. jan 2022 Jeg ville starte med og undersøge om du overhovedet kan få danske plader på den igen

    Jeg mener ret sikkert, at når en bil har været på danske plader og er eksporteret så kan den kun hentes til Danmark igen på flexleasing, betaling af fuld afgift er ikke en mulighed

    Så bilen er efter min overbevisning ret uinteressant med mindre den kun skal køre på bane eller stå som en bil i en udstilling


  • #4   6. jan 2022 Tak for jeres svar drenge.

    Nu har sagen ændret sig en kende.

    Det viser sig at den "tidligere" danske reg. attest er hans egen men at det kun er en kopi sælger har.

    Jeg køber IKKE nogen bil uden den seneste ORIGINALE reg. attest fra sælger som stemmer overens med bilens data stel. nr osv.

    Jeg har i dag talt med Gran Turismo Leasing ( Jesper ) som ved en masse om Import.
    Efter at have fået bekræftet med Jesper hvilke papirer jeg skal bruge bad han mig ringe til det han selv kaldte "importkongen" over dem alle nemlig Jan fra AutoConsult.

    Efter også at have talt med Jan fra AutoConsult stod det klart hos mig at han ved virkelig hvad han snakker om.

    Når du importerer bil til DK skal du have følgende papirer med fra sælger:

    1. Seneste originale Reg. attest.
    2. Dataerklæring fra bilens Mærke.
    3. COC dokument ( noget med bilens forureningstal )
    4. En slutseddel er selvfølgelig også obligatorisk.

    DOG bliver der sagt at har hverken sælger eller jeg punkt 2 eller 3 kan det sagtens anskaffes efterfølgende for et menneskeligt beløb.

    Der er ikke noget med at tidligere Danske biler ikke kan komme på danske plader igen kun som Leasing, det er en røverhistorie.

    Håber i også blev klogere smiley


  • #5   7. jan 2022 Det er da fint man kan importere en tidligere eksporteret bil, har bare hørt det omtalt flere gange. Kan dog ikke finde noget om det via diverse Google søgninger

    Den gang var det måske også mest omkring det at sælge en ret værdifuld bil lige før den blev 35 år, trække afgiften tilbage også betale afgiften igen som veteran.
    Det var særligt aktuelt med biler med høj dagspris og lav nypris

    Men så er det jo bare og få de rigtige papirer med ved købet også få bilen på plader i Danmark igen


  • #6   7. jan 2022 Jeg gav 500 kr. for en dataerklæring på min Mustang, da jeg fik den hjem fra Bulgarien. Så ja, det kan skaffes for "menneskepenge", i hvert fald.

    Men jeg forstår godt, hvis du ikke vil købe en bil uden registreringsattest. Det lugter af problemer.


Kommentér på:
Import af bil, men bilen er allerede i Danmark.

Annonce