{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Alexander  H
Alexander H
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Bil projekt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har købt en Ford bronco fra 1970.
En Super fin sag , dog kræver den en kærlig hånd og er et bil projekt i 2022 smiley

Jeg har købt den som hygge projekt sammen med en kammerat, og vi vil i den forbindelse kaste os ud i både renovering, finslibning med og meget andet.

Den skal have nye sæder, vi bestiller dette hjem fra en leverandør i US, ny gearkasse og meget andet.

Metallet er flere steder aftageret og med rusthuller - Lakken er væk flere steder. Jeg har derfor læst lidt op på metaller og faldt over metallografi.

Nogen som har erfaring med dette og hvordan man arbejder bedst med produkter inden for epoxy, polering og finslibning?

På horhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil projekt
  • #1   19. jan 2022 Med det kendskab jeg har fra folk der har renoveret gamle biler så bliver det ikke bare et projekt 2022, men sikkert også et projekt 2028, for regn ikke med den er køreklar inden ....

  • #2   19. jan 2022 Hvis ikke du har lavet rust før, så ville jeg gå sammen med en som har erfaringen og plads til at i kan gå med hver jeres projekt samme sted, så vil han løbende kunne hjælpe dig uden at hans timeforbrug løber løbsk, for timerne er den største udgift hvis man har folk på.
    Der er nogen regler for hvor man svejser og for hvilke godstykkelser man bruger forskellige steder, og især hvor tæt man må komme på samlinger og forankringer.
    Det er ikke bare A WALK IN THE PARK.

    Få en kyndig til at hjælpe med et budget for projektet.

    Hvad er du af profession?


  • #3   19. jan 2022 De gamle Bronco (og sådan set også de nye) går for ret store summer i US. Så hvis du en dag bliver træt af den, og den er i god stand, kunne den godt være en del penge værd.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   20. jan 2022 Carsten
    Du har helt ret, de org er kun på vej i vejret med prisen, de nye skal nok falde til, når de faktisk begynder at ramme markedet, og der kommer styr på chipsmanglen.


    Alexander H
    Hvad er det præcist i vil gøre?
    "renovering, finslibning" er i hver sin ende af sådan et projekt.
    Hvis i vil rodde med rust (Som bronco er godt kendt for overalt) Så lav det korrekt, da klamp kun vil få glæden til at falde når det nævnes afandre folk, tro mig, folk kan være rigtig kritiske indimellem, og flå hytten af, det er lettere at komme til når der er åbnet, og det er ret let at gøre.

    Hvor meget har i sat af til projektet?
    For hvis det er under 100.000 med ny motor og gearkasse, så får i jer en kedelig overraskelse.

    Men lav det ordentlig, så jeg ikke kommer til at stå med den om et par år og skal redde jeres røve smiley
    Arbejder på et af de få US værksteder i DK...


  • #5   20. jan 2022 Hvad er det for et værksted, har noget Mercury Cougar jeg skal have lavet?

  • #6   27. jan 2022 Hej Alle

    Tak for feedback - Vi har også i mellemtiden læst lidt om emnet metallografi for denne danske leverandør https://www.akasel.com/ og tænker ikke at det er et projekt vi begynder på helt alene ift. de produkter der skal bruges til slibning og polering af bilens "skelet".

    Vi har talt med en lokal i Tikøb som reparere og har nogle gode forbindelser til reservedele til US biler. Vi kommer derfor ikke til at tage os af gearkasse, morter osv. men i stedet alt interiør. Min kammerat er selv mekaniker, men ikke med speciale i en veteran bil som denne og i det omfang. Jeg er selv personlig snedker og er derfor vandt til at arbejde med mine hænder og føre ideer til liv.



Kommentér på:
Bil projekt

Annonce