{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af VW Caddy
  • #2   26. jan 2022 Sådan en SDI er vanvittigt sløv. Du skal gå efter en TDI, men gå udenom motorer med motorkode BLS (hvis den kunne fås i en Caddy dengang).

  • #3   26. jan 2022 Vi har haft en 2,0 SDI i firmaet, den var næsten farlig at køre i 25 sekunder til 100 med klampen i bund og gearskift ved 4600 omdrejninger, 50-80 tog dog kun ca 8 sekunder igen hvor det kræver man geare ned til 2 gear og så lad den gå i begrænseren, stik den 3 gear til den går i begrænseren, og så kan den nå 80 i fjerde smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #4   26. jan 2022 Sådan en SDI er ganske udemærket som båd anker, alt andet er den værdiløs til.

  • #5   26. jan 2022 Tak guys - der er vist hurtig bred enighed om, at SDI'en er et no-go i moderne tid ??
    At den er langsom, tjah tjoh, det gør måske ikke så meget, lige med dén bil, til dens begrænsede formål, men igen ...
    Overvejelserne var også mest på pålideligheden af de 2 motorer, hvor TDI'en måske nok vil være lidt dyrere i service, omme på den anden side af 200.000km - men til gengæld så nok giver den extra "køre-glæde" (hvis det findes i en Caddy).

    Btw - fedt, at dette forum stadig virker, så man ikke behøver at starte en ildebrand et sted på FB !!

    Thanx ????


  • #6   26. jan 2022 Mener også den TDI , nærmest ikk kan slås ihjel, bare der er olie og vand

  • #7   26. jan 2022 Ja enig med 1,9 pånær BLS, men dem er der næppe flere tilbage af

  • #8   26. jan 2022 SDI mangler i den grad kræfter, den er i bund og grund kun egnet til kørsel på veje med en hastighedsbegrænsning på maksimum 50 km/t, samt kø kørsel på motorvejen

    SDI tror jeg på ingen måde er mere holdbar og solid end en TDI, særligt ikke fordi det er så svag en motor har se været kørt væsentligt hårdere. Der skal køres mange omdrejninger og hele tiden arbejdes med gearkassen

    Se dig derudover meget efter med hensyn til rust, tidigere skader og generel stand på bilen. Mange af dem har skader omkring døre til varerum og panelerne kan være medtaget


  • #9   26. jan 2022 Når nogen nævner ordet SDI , så vækker det dårlige minder og jeg begynder og brække mig .

  • #10   26. jan 2022 Husk de kan kun vejes ned vis de er fra før april 07 ellers slipper du en formue i afgift.

  • #11   27. jan 2022 Tak igen guys, for de fede og konkrete inputs smiley
    SDI'en er hermed sorteret fra !!

    Tak ja, jeg har læst på lektien, så godt jeg kan, vedr. afgiften fra reg. før 04/2007, og mulig nedvejning, for at det giver mest mening...

    En lidt crazy (og nok naiv) tanke er, hvor vidt man kan tillade sig at købe en nyere Caddy Maxi på hvide plader, trække bagsæder ud, lave en bund og baggitter og bruge bilen på den måde...
    Det er ikke efter bogen, og hammeren vil med ret stor sandsynlighed falde, ved sådan en manøvre, men er der mon eksempler på dette ? (svært at Google, så det er nok svar nok i sig selv)


  • #12   27. jan 2022 Thomas: Det må du gerne, men sikkerhedsseler mv. skal vidst nok blive i bilen. Men prisen på bilen er jo også en helt anden på hvide plader kontra gule plader.

  • #13   27. jan 2022 Tak for respons Simon, det lyder interessant.
    Det er selvfølgelig en anden indkøbspris, men den årlige afgift til gengæld markant anderledes og muligheden er så at få en lidt nyere/bedre bil, uden at blive savet midt over en gang om året smiley


  • #14   27. jan 2022 Som udgangspunkt koster en rent privat varebil den normale ejerafgift for en tilsvarende hvidplade samt et tillæg på 6000 kr i privatanvendelsesafgift, med mindre vi kommer over 3000 kg tilladt totalvægt

    Så ja det er tit den type biler rammer en 10.000-15.000 kr om året, og derfor vælger mange dem fra til rent privat

    Du kan sagtens købe en bil på hvide plader og derved fuld afgift, også tage bagsæderne ud, selerne skal dog være der. Gensalgsværdien taler for at vælge en almindelig personbil, men der skal jo bindes en del flere penge i bilen i første omgang

    Ud fra dine krav til indretning, skal bilen så ikke bruges til noget erhvervsmæssigt formål, for selvom du ejer bilen privat, kan du slippe med det halve i privatanvendelsesafgift hvis bilen også skal bruges til erhverv. Så det var måske også værd at overveje den løsning hvis det er muligt

    Derudover så overvej også alternativerne, caddy virker til at være ret højt prissat i forhold til de andre alternativer der er på markedet. Og hvis det blot er for at kunne transportere større genstande så kan mange stationcar/MPV jo lave helt fladt bagagerum og derved få et ganske stort antal liter


  • #15   27. jan 2022 Tak René, det er årsregnskabet, der vægter, i dette tilfælde - om bilen koster 30.000 eller 80.000 i indkøb, betyder ikke så meget, hvor skørt det end lyder, men bilen vil jo trods alt altid have sin egen værdi...

    Den skal bruges både privat og ifbm. opstart/overtagelse af en mindre virksomhed, hvor bilen er nødt til at være registreret privat, de første par år - så ja, den skal bruges til transport af mindre opgaver, samt privatkørsel.

    Tanken om at "konvertere" en hvidplade bil midlertidigt, giver mulighed for at søge lidt bredere, bla. efter en bil med benzin motor, da det primært vil blive småture.

    Du har helt ret - hvis det faktisk er en lovlig mulighed, at gøre det på den måde, er der andre og måske klogere valg, med mulighed for at lave flad bund, end lige en Caddy.
    Det giver mig klart nogle flere søge options...

    Tak for input !!


  • #16   27. jan 2022 Når bilen skal bruges både privat og erhverv, så bør du kunne slippe med omkring 3000 kr i misundelsesafgift om året, selvom du ejer bilen privat.
    Så sparer du også besværet med at ombygge en dyrere personbil til at opfylde dine behov til firmaet

    Derudover får du jo en væsentligt nyere varebil til samme pris, og derfor kan du forhåbentligt også spare en del på udgifterne til service og vedligehold ved den løsning kontra en ældre personbil

    Hvis du skal have meget ind og ud af bilen, så skal du også kraftigt overveje en model med skydedør(e) i siden, det er virkelig en fordel når der skal læsses og aflæsses varer/værktøj og lignende

    Hvis du kun skal køre i nærområdet og ikke skal du og køre med store trailere, så kunne en elektrisk varebil måske også være et valg du skal overveje.

    Alt efter hvad du skal ud og køre med, så kunne du jo også overveje en speciel indrettet trailer der opfylder dine behov. Det kommer dog lidt an på firmaets formål om det er en gangbar løsning

    Vælger du en personbil og laver skillerum, fast bund og alt muligt så tag højde for at det gerne skal kunne fjernes igen uden man kan se det. For store huller og mærker fra noget ombygning af bilen indvendigt trækker jo kraftigt ned ved et gensalg

    Held og lykke med projektet og firmaet


Kommentér på:
Køb af VW Caddy

Annonce