{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Er den død? {{forumTopicSubject}}

Hvad tror I - er den totalskadet?

Jeg blev påkørt af en Ford Transit den anden dag, og bilen skubbet op i anhængertrækket på den foranholdende.
så udover skaden bagpå er forreste kofanger er også helt ødelagt.

Bilen en 1,3 mjt fra 2011 kørt 150.000 km. Vurderer selv den er 35.000 kr værd.

Gode bud modtages ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er den død?
  • #1   25. feb 2022 det bliver jo et forsikringspørgsmål, så du er jo nødt til at forholde dig til deres dom over bilen..
    ud fra det ene billede af bagenden, bliver den næppe erklæret død..


  • #2   25. feb 2022 ja af det billede så den ikke død. det kunne ligne bedstemor's bil jo??? smiley der er jo ingen bærende dele der er trykket. det er kun plade delene. du kan sikkert bare banke bagklappen ud. så bliver den da lidt kønnere.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
    #3   25. feb 2022 Havde det kun været det bagerste, så var delene bare blevet skiftet, men når fronten er med, så kommer det virkelig an på hvor dybt at trækket er gået ind og skubbet til de forskellige ting. Det kan hurtigt være meget værre end man tror, især på fronten, da tingene kan give sig og "hoppe" på plads igen..

    Havde denne, kostede 26k at fixe..


    profilbillede
  • #4   25. feb 2022 #3 shit 26 tusinde. det er da voldsomt så du vist blevet snydt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
    #5   25. feb 2022 Martin
    Nu er det jo forsikringen som står for udregningen, så de taster bare ting ind på deres tablet, og der ligges tingene sammen til sidst..
    Kan sige at radiator og alt foran var kværnet, lygterne var knækket i beslag osv osv. Dertil lakeringen af tingene, det hele tæller med med, og prisen stiger hurtigere end man lige tror.
    Og tro mig, forsikringen betaler ikke for mere end højest nødvendigt! Kan de spare eller slippe billigere, så gør de alt for at gøre det!

    Men kan komme med flere hvis det er, lavede selv en dum en i sommers, som kostede livet på min 207ér.. Skaden så ikke voldsom ud da det lige var sket, da vi fik åbnet op, så steg beløbet lige så hurtigt og vi stoppede med at regne da vi havde rundet 35.000


  • #6   25. feb 2022 jaja så det giver mening. troede det var af egen lomme det koster nok kun et par tusinde at lave selv. tror heller ikke man kan regne med dem der tjekker det der er gået i "stykker" de kan jo også bare sige et tal. og tjene lidt her og der på det.
    det er jo vel bare en ny kofanger og lidt maling ligner det smiley
    mener du virkelig at køler er gået i stykker på den lille bule der?
    det lyder jo vanvittigt at det kan gøre så meget skade for så lidt at se ude på. smiley så det da nogle plastik biler. men man kan da godt køre med skaderne hvis man kan leve med det og ikke har smadret noget udover plade delene. så dør den da ikke helt. så behøver man da heller ikke at passe på den hehe.


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.168
    #7   25. feb 2022 man bliver tit overrasket,
    over hvor meget der går i stykker ved en lille påkørsel

    og husk når forsikringen er ind over, skal værksted, lave det efter bogen.
    og det koster, for selv den mindste plastik ting, skal regnes med i prisen.
    samt evt opretning af karosseri dele.

    en ting er hvordan man selv klitter det sammen.
    den går bare ikke når et værksted skal lave det


  • #10   26. feb 2022 En ting er at du vurdere din Punto til 35.000 og en anden ting er hvad forsikringen vurdere den til
    (Det kan være noget helt andet)

    Om den bliver erklæret totalskadet det er op til forsikringen

    Men med både for og bagskade så kunne der godt være en risiko


  • #11   26. feb 2022 35.000 kr. Er også hvad den anslåes af koste på AutoUncle og der er flere i samme stand og pris.

    Kan se at kondensatorer en også er ødelagt.


  • #12   26. feb 2022 Konenes C1 fik sådan en skade foran hvor underlæben bare poppede på plads igen, men alt inden under var smadret, kostede også omkring de 25-30.000 at lave, så den døde der.
    Hastigheden ved sammenstødet har været de hver især kørte 10-20 km/t.


  • #13   26. feb 2022 #4
    Intercooleren på sådan en Clio IV siider nærmest klistret på indersiden af forkofangeren på sådan en model. Så ryger den, sammen med et par bukkede rør, så skubber de til køleren og så er det nu det begynder at blive dyrt for den også skubbet til til kofangerforstærkningen, og måske også til låsepladen . Af og påmontereing ? .... Det koster , og lakering lige så .... Det går stærkt !


  • #14   26. feb 2022 #13 ja okay. så den er bygget til en totalt skade af front ved at køre ind i bedste indkøbsvogn med 4 km/t shit Renault det er bare kvalitet...

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.168
    #15   26. feb 2022 nu er biler Ikke bygget til
    at du skal lægge og køre ind i ting.

    man skulle gerne undgår det.


  • #16   26. feb 2022 men alligevel. skal da kunne holde til bare lidt mere.

  • #17   26. feb 2022 De skal ikke holde til noget, de skal absorbere energien for at sikre mindst mulig personskade.

  • #18   26. feb 2022 skrammel.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
    #19   26. feb 2022 #13
    I know smiley
    Jeg var ansat i firmaet som lavede den

    #14
    Kan sige at det skete med omkring 25-30km/t, men udefra ser det ikke slemt ud, da den først blev åbnet op, begyndte dele at vise tegn på skader, og derfor skulle de naturligvis skiftet, og hvem kører med ansvarsforikring på en nyere bil idag, er vel den eneste type person som gad overveje at klatte noget sammen smiley
    Alle biler med moderne design, er desværre lavet til at krølle ved det mindste. Men netop imod et anhænger træk, hvor alt skade bliver placeret på et punkt, istedet for en stor overflade, så giver ting efter. Ja de er designet til at smadre, for at skåne evt bløde i trafikken, det er alle biler fra renault til bmw, eneste forskel er at bmw ikke kun havde kostet 26 for den skade, men samme resultat var sket..
    Har set det på mange forskellige type biler efterhånden..

    Ja i gamle dage havde det været nok at skifte en køler og kofangeren ud, men det var også dengang hvor man ikke tænkte på hvad der skete med andre, den tid lever vi desværre ikke længere i, og skal tænke på alle andre og dem i bilen på samme tid.


    Hvis du vil se hvordan et præcist slag gør ondt i forhold til et som er fordelt ud, så find en hammer, snor og bræt på 10x10cm, lad den ramme dit skridt og sig om det gjorde lidt eller meget ondt.. (Det er kofanger imod kofanger)
    Fjern så brættet, og prøv igen smiley
    Der har du anhænger vs kofangeren, og sig om det gjorde mere eller mindre ondt...

    PS. Lad vær med at prøv det børn, dette er for voksne som ikke helt forstår fysikken bag skader smiley


  • #20   1. mar 2022 Den endte som totalskadet - skulle laves for 35.000 kr. og fik 38.000 kr. for den.

  • #21   2. mar 2022 Tillykke med salget smiley

Kommentér på:
Er den død?

Annonce