1.299 visninger
|
Oprettet:
Er den død? {{forumTopicSubject}}
Hvad tror I - er den totalskadet?
Jeg blev påkørt af en Ford Transit den anden dag, og bilen skubbet op i anhængertrækket på den foranholdende.
så udover skaden bagpå er forreste kofanger er også helt ødelagt.
Bilen en 1,3 mjt fra 2011 kørt 150.000 km. Vurderer selv den er 35.000 kr værd.
Gode bud modtages ??
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
ud fra det ene billede af bagenden, bliver den næppe erklæret død..
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
Havde denne, kostede 26k at fixe..
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
Nu er det jo forsikringen som står for udregningen, så de taster bare ting ind på deres tablet, og der ligges tingene sammen til sidst..
Kan sige at radiator og alt foran var kværnet, lygterne var knækket i beslag osv osv. Dertil lakeringen af tingene, det hele tæller med med, og prisen stiger hurtigere end man lige tror.
Og tro mig, forsikringen betaler ikke for mere end højest nødvendigt! Kan de spare eller slippe billigere, så gør de alt for at gøre det!
Men kan komme med flere hvis det er, lavede selv en dum en i sommers, som kostede livet på min 207ér.. Skaden så ikke voldsom ud da det lige var sket, da vi fik åbnet op, så steg beløbet lige så hurtigt og vi stoppede med at regne da vi havde rundet 35.000
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
det er jo vel bare en ny kofanger og lidt maling ligner det
mener du virkelig at køler er gået i stykker på den lille bule der?
det lyder jo vanvittigt at det kan gøre så meget skade for så lidt at se ude på. så det da nogle plastik biler. men man kan da godt køre med skaderne hvis man kan leve med det og ikke har smadret noget udover plade delene. så dør den da ikke helt. så behøver man da heller ikke at passe på den hehe.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.168
over hvor meget der går i stykker ved en lille påkørsel
og husk når forsikringen er ind over, skal værksted, lave det efter bogen.
og det koster, for selv den mindste plastik ting, skal regnes med i prisen.
samt evt opretning af karosseri dele.
en ting er hvordan man selv klitter det sammen.
den går bare ikke når et værksted skal lave det
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
(Det kan være noget helt andet)
Om den bliver erklæret totalskadet det er op til forsikringen
Men med både for og bagskade så kunne der godt være en risiko
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 243
Kan se at kondensatorer en også er ødelagt.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.758
Hastigheden ved sammenstødet har været de hver især kørte 10-20 km/t.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 850
Intercooleren på sådan en Clio IV siider nærmest klistret på indersiden af forkofangeren på sådan en model. Så ryger den, sammen med et par bukkede rør, så skubber de til køleren og så er det nu det begynder at blive dyrt for den også skubbet til til kofangerforstærkningen, og måske også til låsepladen . Af og påmontereing ? .... Det koster , og lakering lige så .... Det går stærkt !
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.168
at du skal lægge og køre ind i ting.
man skulle gerne undgår det.
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 243
jul 2016
Følger: 22 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.742
I know
Jeg var ansat i firmaet som lavede den
#14
Kan sige at det skete med omkring 25-30km/t, men udefra ser det ikke slemt ud, da den først blev åbnet op, begyndte dele at vise tegn på skader, og derfor skulle de naturligvis skiftet, og hvem kører med ansvarsforikring på en nyere bil idag, er vel den eneste type person som gad overveje at klatte noget sammen
Alle biler med moderne design, er desværre lavet til at krølle ved det mindste. Men netop imod et anhænger træk, hvor alt skade bliver placeret på et punkt, istedet for en stor overflade, så giver ting efter. Ja de er designet til at smadre, for at skåne evt bløde i trafikken, det er alle biler fra renault til bmw, eneste forskel er at bmw ikke kun havde kostet 26 for den skade, men samme resultat var sket..
Har set det på mange forskellige type biler efterhånden..
Ja i gamle dage havde det været nok at skifte en køler og kofangeren ud, men det var også dengang hvor man ikke tænkte på hvad der skete med andre, den tid lever vi desværre ikke længere i, og skal tænke på alle andre og dem i bilen på samme tid.
Hvis du vil se hvordan et præcist slag gør ondt i forhold til et som er fordelt ud, så find en hammer, snor og bræt på 10x10cm, lad den ramme dit skridt og sig om det gjorde lidt eller meget ondt.. (Det er kofanger imod kofanger)
Fjern så brættet, og prøv igen
Der har du anhænger vs kofangeren, og sig om det gjorde mere eller mindre ondt...
PS. Lad vær med at prøv det børn, dette er for voksne som ikke helt forstår fysikken bag skader
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 243
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Er den død?