{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Forårsklar {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Efter lige at have bestilt fælge til min 207 vil jeg i gang med at gøre den forårsklar her i den kommende uges tid.

Jeg vil gerne have den poleret, men i og med at det er en ny bil og derfor ganske få (vaske) ridser ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge og hvilken fremgangsmåde jeg skal benytte.

Det er første gang jeg skal polere/ordne min egen bil og jeg vil derfor gerne have alt den hjælp jeg kan få - både mht. tid på dagen, sted, udstyr, hvilket polermiddel og ja....alt hvad jeg skal vide, bør vide og bruge når den skal gøres forårsklar.

Tips og tricks modtages også meget gerne!

På forhånd mage tak for jeres hjælp!

Mvh

Roldsgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forårsklar
  • #1   28. mar 2007 brug noget voks "uden" slibemiddel i ( der vil altid være lidt slibemiddel i ), ingen grund til at bruge noget groft når bilen/lakken er så ny.. men vask bilen først så der ikke er støv/sand eller lign. på bilen. poler så hele bilen ind i et lag voks, og derefter tør voksen af, med en tør klud fra hvor du startede med at vokse bilen ind.. Så har voksen siddet lidt og lakken er blevet "mættet".. brug nogen ordenlige klude så du ikke ridser lakken. du skal ikke polere i direkte sollys, da voksen kan være svært at få af bagefter... sådan gør jeg, men er om det er den helt rigtige måde skal jeg ikke kunne sige.. men det virker da.. smiley

  • #2   28. mar 2007 Brug produkter fra Sonex og køb en polérmaskine. Voks og lakforsejler 2 gange om året. Tape alle gummilister til før du begynder.
    Bruger du vaskehal så hæld en spand vand over før du kører den ind. Det fjerner evt. løs snavs som kan give små ridser.


Kommentér på:
Forårsklar

Annonce