{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

19` alufælge - dækstørrelse {{forumTopicSubject}}

Hej -

Jeg ønsker at bestille 4 nye sommerdæk til mine fælge. Bilen er en BMW - E90 - der er monteret "" Mac Johns G-MAXX gevind undervogn " .

Fælgene er originale BMW fælge 9` ET48 for - 10 ET45 bag. ( ikke Concave design ) - er i tvivl om hva dæk størrelse jeg skal vælge til bilen. Vil gerne have at der kommer lidt stræk på.

Hva synes I om disse muligheder :

225-35-19 for 255-30-19 bag

235-35-19 for 265-30-19 bag

eller har I en bedre forslag ?


Hva ser bedst ud, at dækkene er bredere men lavere i højden eller at de er smallere og lidt højere i profil.

altså 225-35-19 kontra 235-30-19


Har planer om at montere 15 mm spacer foran, og 20/ 25 mm spacer bag.


På forhånd Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  19` alufælge - dækstørrelse
  • #1   8. apr 2022 Jeg kører 235 på en 8", så jeg ville foretrække de 235 på 9" der desuden er mindst lovlige montering på en 9" smiley

  • #2   8. apr 2022 Jeg ville nok sætte 245 på for og 275 bag......hvis der ellers er plads til det.

    På mine 8½x20 (for) har jeg 245 på for og 9½x20 (bag) har jeg 265....det ser fint ud. Jeg ville ALDRIG sætte 235 på en 9½" fælg


  • #3   8. apr 2022 De køreegenskaber du vil have ud af dækkene er vel vigtigere end hvordan det ser ud, eller hva'?

    Jeg kender ikke den undervogn du har (kender mærket, men har aldrig kørt i en bil med den), men hvis den er ret hård, ville jeg ikke gå alt for langt ned i profil. Hård undervogn og super lav dækprofil gør at bilen opleves mere nervøs og ikke håndterer ujævnheder specielt godt, hvilket går ud over greb.

    Giver undervognen bilen mulighed for at arbejde mere med underlaget, kan man generelt godt gå lidt længere ned i profil, uden at det går ud over køreegenskaberne.


Kommentér på:
19` alufælge - dækstørrelse

Annonce