Købe ny bil eller reparere Peugeot 206 {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at jeg har en gammel spand af en Peugeot 206 fra 1999, jeg og konen har været studerende siden vi købte den. Jeg er færdig om 1 år, og min kone har lige fået fuldtidsjob. Jeg har længe haft lyst til at købe en ny, da jeg er træt af den går i stykker af og til. Men planen er lidt at flytte til Kbh når jeg er færdig, så jeg er i tvivl om man skal til at ude og købe ny bil og oprette et bil lån. Min Peugeot har kørt 180K km også har jeg skiftet udstødning, lygter, bremser, starter og servopumpe. Den skal til at have skiftet kobling, men ellers kører den super fint. Vi bruger kun vores bil hvis vi skal besøge familie/venner eller handle, så 1-3 gange max i ugen.
Hvad tænker i bil hoveder?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.028
Nå men, en bil i indre Kbh kan være et mareridt at finde p-plads til, hvis det ikke er en bil man skal bruge hverdag er det da en sur udgift at have, hvis bilen som du har nu, fungerer med en ny kobling, kan det være at du skulle beholde den, der sker jo meget på el bil fronten i øjeblikkket, og brugte biler er oppe i pris pt.
Men i sidste ende er det kun dig selv der kan tage beslutningen, kan være leasing kunne være en mulighed.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
En ellert som Dacia Spring kunne måske være noget for jer, især da i ikke har behov for kørsel hele tiden. så den ikke skal være fuldt ladet op hver morgen.
Der er vidst noget med billig parkering til el-biler.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
De længste uddannelser er vel Læge, Advokat .... Pilot?.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Maskinarbejder er en lang uddannelse...................jeg lærer nyt hver dag
apr 2022
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
personligt ville jeg nok vælge og skifte 206'eren til en nyere bil, men en helt ny bil vil jeg nok ikke gå efter.
Dog er brugtpriserne i øjeblikket ufatteligt høje, så det kan betyde et stort værditab hvis bilen skal sælges om 3-5 år
Hvis i skal ud og have billån, så skal i forvente at bilen pludselig får en ret stor post i jeres budget. Uden sådan at kunne regne det ud i detaljer, så kan i nemt komme op på 4000-5000 kr om måneden for en nyere brugt bil med billån
Lån 2000-2500 kr, alt efter løbetid og bilens pris. Se jer godt for, så i ikke står ved et salg og skylder meget mere end bilen kan sælges for
forsikring 500-700 kr
service og værkstedsbesøg 500-800 kr
brændstof 500-1000 kr
Ejerafgift 100 kr
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.265
Jeg ville vente, og acceptere at der kan ryge 10k ned i en bil der er 5k værd.
Bare gebyrerne ved ny bil æder det.
Du aner ikke hvad dine behov er i kbh området. Bor du centralt bliver den en ulempe. Der er forskellige bil services som kan bruges i kbh hvis man kun bruger bilen meet begrænset.
Alternativt skal man se hvad der findes af 1 års leasing muligheder.
Jeg ville være ked af at have en dyr bil stående, som næsten ikke bliver brugt.
Klart nok vil grøn afgift være en del lavere på en ny bil, men du er også nød til at gå fra ansvar til kasko. Tænker at det næsten udligner sig selv. Tænk også over det temmeligt lave forbrugsmønster i har nu, formentligt tæt på at taxa er billigere.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
De gamle Peugeot 206'er er fint bygget og så længe bagbro er i orden er det gode biler.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.164
Er min mening, at det er bedre og reparer.
Da man kende tilstand på bilen
Køber man anden brugt bil, kender man ikke historikken på den
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
Og jeg kan skriver under på det med p- pladser ,for nogen perioder er jeg på riget pga kræft og kemo ,så går der min 1 time med at find plads og de sidste 4 år er det blevet 50 % værer
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Selvfølgelig er der udfordringer med parkering i KBH, men du ved jo reelt ikke om du vil få 5 minutter til jobbet, eller +1 time til jobbet. Så at vælge den rette bil nu, som vil passe til jeres forbrug på længere sigt, vil være ret vanskeligt.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.378
Der er læssevis af delebil ordninger og cykler/løbehjul/offentlig transport i KBH området. At være bilejer er ikke nemt i hovedstaden, så det vil ikke give mening at købe en ny uanset hvad.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 321
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Ja 2 år til gengæld så er økonomien i den selvbetalt så du har måske en gæld i 10 år efterfølgende men ja 2 år
Kan også tages på 4 år som “deltid” så kan der arbejdes imens man tager uddannelsen
Tænker også læge, advokat, revisor (stats aut) eller en eller anden cand. det meste af det hele med en bachelor oven på
Derudover så findes der også evighed studenterne
Naboen datter er 51 og studere stadig og har aldrig haft ender end studiejob
Først studerede hun ærkeologi så kinesisk så russisk og nu noget kunst men overvejer noget andet
Købe ny bil eller reparere Peugeot 206