{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.240 visninger | Oprettet:

Anonym A
Anonym A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Er den totalskadet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har været så uheldig og kommet til at bakke ind i en anden bil i går ??
Jeg er nervøs for om, min bil bliver meldt totalskadet? Hvad synes I? Mekanikeren sagde at det lignede at der også var bulet bag bagkofangeren, men nævnte ikke noget om totalskade. Jeg elsker den bil og ville være så ked af hvis de totalskadede den.. det er en Toyota Yaris fra 2017

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er den totalskadet?
  • #1   23. jul 2022 Det er svært og se om der er noget metal inden under der er skubbet skævt.
    Men er der ikke. Ja så er det "bare" en ny kofanger til sådan en.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#2   23. jul 2022 Åhhh, det håber jeg ikke! Ville simpelthen blive så ked af det, hvis noget er slået skævt og den skulle totalskades smiley

• #3   23. jul 2022 Synes godt nok den er noget krøllet, var det med fuld fart og nakkeskade?

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#4   23. jul 2022 Allan, den er ikke krøllet sammen.. det er bare bagkofangeren som er flækket og så har den fået de 3 små buler ude i siden. Der hvor det ligner den er krøllet sammen er sådan bilen ser ud smiley
    Men ja, det var med fart, det var lige i et øjeblik hvor jeg fuldstændig byttede om på speeder og bremse, så dumt smiley smiley smiley Men ingen nakkeskade

• #5   23. jul 2022 Ok, så det ser værre ud end det er, MEN der kan inden under plastic være større og udefra set usynlige skader.

Konens C1 havde også en lille skade, men kostede tæt på 30.000 så den blev totalskadet.

• #6   23. jul 2022 Øhh elsker den bil hallo få dig et liv det er en skide Toyota

• #7   23. jul 2022 #6 = Svar dog ordentligt. Toyota er faktisk udmærkede biler.

Få et konkret bud fra din mekaniker, om den kan rettes hvis de har en opretterbænk
    (forudsat den er trykket bag kofangeren).
    Vær opmærksom på, at der stadig er værksteder der nedgør kvinder og slynger noget vrøvl over disken, så at sige.
    Vi havde en ung kvinde sidste år, der havde fået bulet sin Mazda.
    Det autoriserede værksted havde kastet et blik gennem vinduet fra kontoret og "opgjort" skaden til 16.000 kroner.
    Vi fik den ind og rettede den + klargjorde til syn. Pris: 4000 kroner + kunden selv skaffede en brugt forlygte og en uoriginal forkofanger.

• #8   23. jul 2022 #6 Det er da vist dig der skal få dig et liv..!

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#9   23. jul 2022 #6 Må jeg ikke elske min bil bare fordi det er en Toyota??

#7 Tak. Jeg har afleveret den på værksted, og fik også spurgt om de troede det var en totalskade. Manden der tog i mod mig sagde nej det tænker han ikke, men den mekaniker som skal fikse bilen er først tilbage i uge 31.. Men er bare lidt forvirret omkring det hele, for han sagde også at de begynder at lave den så snart han er tilbage og det vil tage ca. 5 dage, men der er ikke nogen taksator der har kigget på min bil? Skal de ikke det først

• #10   23. jul 2022 mekaniker/plademand finder ud af hvad der skal laves og hvad det koster, så sender han det til forsikring. Når det ikke er slemt så kommer der ikke en og ser på det.

• #11   23. jul 2022 #6 .
    Dude! WTF!.

• #12   23. jul 2022 Jeg tror ikke den er total skadet.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#13   23. jul 2022 #10 Giver god mening, tak smiley

#12 Jeg håber du har ret! Synes det er så uendeligt lang tid at vendte til næste næste uge smiley

• #14   23. jul 2022 Kofanger skifter de
    Bagskærm retter de sikkert op på
    Lakering
    Er der ridser på lygten, den polere de op

Så er du kørende igen.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
    #15   23. jul 2022 Bare du ikke kører den på det værksted hvor #6 er.... De skrotter åbenbart alt andet end vw.... Men den eneste der rent faktisk kan svare dig på det er den taksator som kommer fra din forsikring.....Og dem kan man handle en smule med....Hvis nu bilen er sjælden i den farve, eller i specielt god stand for sin årgang. osv...

• #16   25. jul 2022 Den skal nok blive lavet.

• #17   25. jul 2022 Uden at ligge hovedet på blokken, vil jeg ikke mene at den er totaltskadet, kofanger skal skiftes også er der noget arbejde med bagskærmen, hvad med baglygten ? smiley

Jeg arbejder selv ved Toyota og hjemmeplejen kører som død og helvede, og de kører også rundt i Toyota Yaris og jeg har set skader der er værre som er blevet lavet, end det billede du har vedhæftet smiley

Men det er klart bedst at få tingene skilt ad, for at se om der er sket skade inden under, men som udgangspunkt tænker jeg det bliver lavet.

Mvh

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#18   25. jul 2022 smiley Tak for alle jeres svar! smiley

#17 Min baglygte har det heldigvis godt. Men som sagt har mekanikeren sagt til mig, at der også er bulet bag kofangeren, det ved jeg ikke helt hvad betyder smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
    #19   25. jul 2022 18# det kan sagtens betyde at mekaniker tror du er dum og kan skrive ekstra på
    det er set ret ofte

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    apr 2020

#20   25. jul 2022 #19 Det undrer mig faktisk også ret meget.. jeg tænker bare, at min kofanger vel burde havde en kæmpe bule hvis der er bulet bag kofangeren? Åhhh altså

• #21   26. jul 2022 Kofanger er plastic og retter sig delvis ud igen, men der kan så være skjult en stor bule inden under kofangeren, og den retter sig ikke ud igen.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #22   26. jul 2022 Vores Opel Crossland blev påkørt i siden af en C3, der bakkede ud på en parkeringsplads. Hun satte heldigvis en seddel under viskeren. Hun fortalte at hun havde bakket på bilen og plastlisten på døren var trykket lidt. Godmorgen! Hun havde ramt med trækket - selve underkanten på højre bagdør var lavet i zigzag og panelet havde fået et ordentligt knald.
    Ny dør og et stykke af panelet udskiftet. Har ingen anelse om hvad det kostede hendes forsikring.
    Jeg havde dagen før hentet den efter reperation efter møde med 2 rådyr - kørte kun 30 kmt. Sidste skade var 1989

• #23   26. jul 2022 Bagkifanger er helt sikkert færdig.
    Bagskærm som en af de andre nævner ser altså mærkelig ud på billedet.
    Pga at ting skal lakkeres etc tror jeg ikke de 30k er helt ved siden af.
    Din bil er markant mere værd end det så tvivler stærkt på en totalskade.
    Det kan som de andre nævner være skjulte skader, det er meget svært at vurdere udefra et enkelt billede.

• #24   28. jul 2022 Uden at kende bil bil så lad os sige at den mindst er kr. 90.000,- værd (priser fra bilbasen)
    Så opgøres en bil som totalskadet efter disse regler
    Siden 1. januar 2020 har reparationsgrænsen været:

Personbiler, hvor skaden er opgjort til mere end 75 % af handelsværdien, betegnes som totalskadet
    Forsikringsselskaberne skal give ejeren et tilbud om kontanterstatning, hvis skaden på køretøjet opgøres til mellem 65 % og 75 %
    Personbiler skal repareres, hvis skaden gøres op til 65 % af handelsværdien

Så hvis din skade opgøres til kr. 67.400,- bliver den ikke erklæret totalskadet smiley

Kommentér på:
Er den totalskadet?

Annonce