1.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Frederik B
Frederik B
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 2

Køb af bil fra 2015 uden undervognsbehandling Køb af bil fra 2015 uden undervognsbehandling

Jeg er på udkig efter en ny bil og har fundet en rigtig fin Toyota Yaris fra 2015. Den har kørt 85,000 km.

Bilen er dog aldrig blevet undervognsbehandlet, og jeg er derfor usikker på, om det er et godt køb. Bilen bliver solgt igennem en autoriseret Toyota Forhandler som gennemgår bilen - dog er jeg ikke sikker på om det er nok.

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på her, og vil I fraråde mig at købe bilen?

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bordfodboldbord 305 kr.
  • Beskæring 300 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Ophængning af gardinstænger i betonvæg (4 stk.) 500 kr.
  • Opsætning af lampe 1.043 kr.
  • Havemand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af bil fra 2015 uden undervognsbehandling
  • #1   25. aug 2022 Har en Yaris fra 2015 uden behandling. Har aldrig fået det gjort og tror ikke på det har en stor effekt den dag den skal byttes til en anden.
    Dog er det billig vedligehold i forhold til hvad man kan lavet af rust efterfølgende.

• #2   25. aug 2022 Få den givet en tur hvis du har planer om at beholde den længe.

• #3   25. aug 2022 Få en til at hjælpe dig hvis du ikke selv har tjek på det, der kan være stor forskel på hvordan den er med hensyn til rust, det kan være den er helt fin, har den kørt meget langs vestkysten så kan den være slem på grund af salt. men hvis ikke men selv har tjek på det så er det altid en god ide at have en med som har det. Er det sælgers (mekaniker) så stol ikke for meget på hvad de siger.

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2022

#4   25. aug 2022 #1 & #2:
    Tak for jeres svar - det var god viden at få.

#3:
    Jeg har desværre ikke en der kender til det. Men det er fra et autoriseret Toyota værksted, så når de går bilen igennem, så siger de også god for det. Så det håber jeg er nok - og at de ikke tager mig i røven. Bilen skulle gerne kunne sælges om 2 eller 3 år igen til en fornuftig pris uden at være helt ødelagt.

• #5   25. aug 2022 ingen problem når du sælger den igen efter 2-3 år. ville ikke ofre penge på det

• #6   25. aug 2022 Vores yaris fra 2015 havde kraftig overfladerust i vangen bagerst i højre side, og den var aldrig blevet undervognsbehandlet. Dette blev også påpeget ved sidste syn den var til.

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2022

#7   25. aug 2022 #6:
    Er det dårligt eller?... det lyder det til.

• #8   26. aug 2022 det kommer vist an på pris på bilen. hvis den er billig så gør det.

• #9   26. aug 2022 FDM brugtbils test er vidst svaret til dig. De kan give dig en uvildig test af bilen, som både tjekker en generel liste, samt de har en viden om hvad der kan være af særlige problemer med en bil. (kan dog se at de tager sig godt betalt disse dage små 3k) Ah de har fået en "vedligeholdelsestest" som de anbefaler til biler over 10 år eller under 75k i værdi). Den står i små 2k.
    Rust kan være hysterisk dyrt at få lavet, der er efterhånden få der gider/kan lave rust og med bilens formodede værdi kan det ende mindre pænt for bilen.
    Det er desværre dyrt at købe bil når man ikke er teknisk interesseret. Evt find en ven som ved hvad der skal kigges efter og se hvad der er at finde. Forhandleren burde kunne fikse at i kan se den på lift. Rust er mest tydelig under bilen. Nogle steder betyder rust ikke så meget (pga godstykkelse etc), og andre steder er det bare superkritisk.
    Man bør IKKE skue en bil på ydersiden. Skal man sige noget, så vil bilen være nemmere at vurdere end en som er smurt ind i rustbeskyttelse. Det er set uendeligt mange gange at dårlige rust reparationer er skjult med rustbeskyttelse. Oftest er det fiber fusk, men er også set med pap og andre charmerende produkter.
    Kigger man på en rustbeskyttet bil, er det en god ide at tage en magnet med og se om der i det mindste er jern inden under rustbeskyttelsen.
    Held og lykke med det, skal nok blive godt.

• #10   30. aug 2022 Den Yaris vi havde var nok den bil som rustede mindst i alle de år vi havde den.
    Samtidig var der næsten intet som gik i stykker selv om den pendlede omkring 80 Km hver dag.
    Kan på det varmeste anbefale Yaris.

(har haft Ford, BMW, Toyota m.m.)

Skal så lige tilføje at den skulle ha ny knastkæde efter 220.000 Km hvilket kostede 20.000 Kr. Kæden var bare blevet så lang at motorstyringen meldte fejl. Men samlet set var det alligevel en billig bil at holde kørende.

• Jan R
    Jan R Tilmeldt:
    sep 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #11   5. sep 2022 Få forhandleren til at få lavet en FDM attest på bilen inden køb.

Kommentér på:
Køb af bil fra 2015 uden undervognsbehandling

Annonce