Bmw e36 316i 1998, start problemer. Bmw e36 316i 1998, start problemer.
Hej,
Jeg har problemer med at få min BMW e36 316i til at starte. Jeg var sidst ude og køre i den lørdag d. 27 august. Der sprang vandpumpe desværre, og det krævede at jeg fik skiftet den.
Det fik jeg så gjort idag, men efter at have fået sat den i, gider bilen ikke at starte. (Se video)
Ved i hvorfor dette problem er opstået og hvordan det evt. Kan fixes?
Jeg har prøvet med starterkabler, og det hjælper ikke.
Jeg fik afvide af min mekaniker, at det kunne være startspærren, men jeg ved ikke om det er muligt?
Mvh
Mia Gram
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 704
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.806
sep 2022
Følgere: 32 Emner: 9 Svar: 11
Nej det tror jeg ikke, men jeg har fået afvide at det måske er en sensor der er gået i stykker. Men kan man bruge en obd scanner til at se det? Og hvilken en kan man bruge? Fordi min bil har ikke obd2. Kun obd1?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.295
Der findes noget bmw software og kabel, dertil skal man bruge en omformer og vidst nok flytte en ledning i kablet.
Softewaren hedder vidst Inpa, jeg købte mit hos Nic-tec
https://nic-tec.com/auto-tester/kdcan-usb-interface-for-bmw-diagnose/
Det står som udsolgt men giv dem evt et kald og se om de har noget på hylderne som er til at betale for. (De har også værksteds udstyr, så husk at sig det er til privat brug, ellers ender du med en læser til 25k :))
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.295
Du kan se om du kun har det runde stik eller du er heldig at have det firkantede. Det er kun ved skiftet til den gamle at det med at bytte om på en ledning (eller lode dem sammen husker ikke lige).
Det kan være lidt følsomt at få det gamle stads til at virke, men med lidt tålmodighed skal du nok komme igennem.
sep 2022
Følgere: 32 Emner: 9 Svar: 11
Jeg prøver at kigge på det, ellers vender jeg tilbage!
Bmw e36 316i 1998, start problemer.