{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

JDM E36 M3 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er 15 år og jeg skal til at købe en e36 m3 for at lave den om til en JDM bil. Jeg gad bare gerne lide at vide om der er nogen der kunne give nogen tips eller en vejledning. Det kunne være alt fra lovgivning til hvordan jeg skal købe den og hvilken dele der er anbefalede, når man begynder på sin egen project car?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JDM E36 M3
  • #1   3. okt 2022 jeg sys du skal læse op på loven før du begynder at bygge hvis den skal være gade lovlig og en bmw bliver jo aldrig en jdm bil hvis det skal være helt korrekt da jdm står for Japanese Domestic Market så kun japaner er jdm smiley

  • #2   3. okt 2022 Du ska nærmest selv bygge et hjemmelavet bodykit inspireret af de japanske biler. Med brede skørter og kofanger, ligesom på billedet du har uploadet. Eller søge i japan efter et kit, hvis det overhovedet er produceret.

    Det er et super fint ide, men det vil koste mange penge og lidt umulig at få synet eller godkendt til vejen tror jeg.


  • #3   3. okt 2022 For at gøre det kort.

    Du må ikke ændre på udstødningen/motoren så den forurener mere
    Udstødningen skal være godkendt til bilen
    Sporvidden må ikke ændres med mere end 5mm på hver side (så vidt jeg husker)
    Hjulene må ikke stikke længere ud end skærmene
    Der skal være 25cm fra vejen til underkanten af tågelygterne
    Der skal være 50cm fra vejen til underkanten af forlygterne

    Og ja, BMW bliver aldrig JDM, men den kan jo sagtens være inspireret af deres kultur.
    Søg eventuelt på Bosozoku, Shakotan, Itasha og Kanjozoku


  • #4   3. okt 2022 Bilen skal købes kontant, du har som udgangspunkt ikke andre muligheder

    Ved køb i Danmark kan du finde en med fuld afgift, og derved slippe for en senere efter regning på denne. Med lidt held kan du nok finde en i Danmark til 250.000-350.000 kr alt efter stand, årgang og km-tal

    Du kan alternativt også købe en uden afgift, også betale afgiften når bilen en gang skal på plader. Ulempen her er at afgiften følger markedsprisen, så du kan risikere afgiften om 2-3 år er steget markant. Derudover er det ikke sikkert bilen ved køb uden afgift i nuværende marked er markant billigere end en med fuld afgift

    M3 E36 er på vej op i pris ser det ud til, udbud er lavt og de gode eksemplarer koster mange penge.

    Selvom M3 E36 er en fed bil, så regn med at blive plukket i forsikring, ejerafgift er høj, den sluger en del brændstof, og udgifter til service og vedligehold kan i nogle tilfælde stikke af.

    Du kan bygge alt det om du vil, men jeg tror det ville være klogt at købe en E36 325i frem for M3 til det formål, for hvis M3 skal holde sin værdi skal den helst stå helt original og ikke stylet med uoriginalt gejl


  • #5   3. okt 2022 At købe en bil med gode køreegenskaber, og så ødelægge køreegenskaberne totalt bare for udseendes skyld, det er bare for åndsvagt, hvis du spørger mig (hvilket du nok ikke gør).

    Lær at køre bil, altså performance kørsel, og lær at sætte pris på gode køreegenskaber. Det er sgu mere givende end den opmærksomhed sådan en grim styling kan give.


  • #6   5. okt 2022 #5 Jeg synes heller ikke det er kønt, men hvis det er det han har lyst til, skal han bare fyre den af!

    Det var heller ikke alt jeg lavede på min første bil, jeg ville gøre i dag...


  • #7   6. okt 2022 Thumbs op… i disse tider hvor man bliver bombarderet med artikler om folk der brokker sig over elpriser, varmepriser, dagligvare priser. Så er det sgu friskt at høre om en 15 årig der er på vej til at brænde flere hundrede tusinde af på at ødelægge en M3 E36. Genialt - økonomisk krise - sut mine lange JDM løg, her kommer jeg!!! Flere af disse tåbelig opslag tak… I’m loving it!

Kommentér på:
JDM E36 M3

Annonce