827 visninger
|
Oprettet:
Bilsalg {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg vil hører hvad folk har af gode råd ift. salg af bil.
Jeg står for, og skal af med min nemlig.
Hvordan plejer folk at gøre ift pris?
Hvad/hvor meget skriver folk i teksten?
Slutseddel?
Og er der nogen som kender en hjemmeside hvor man kan slå ens bil op i se hvilken udstyrsvariant den er? + kan se alt det udstyr den har
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 16 Biler: 1 Svar: 176
du kan prøve at se andres salgsannoncer og se hvad du selv synes er for meget eller for lidt info så kan du altid kopiere mønsteret og sæt dine egne data ind.
lad vær og skriv i din annonce bilen ik fejler noget og længere nede så skriver man den bruger olie eller lign. det utroværdigt og der en del der skriver på den måde
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Med hensyn til udstyr så skriv så meget som muligt - der kan jo være købere som ikke ved hvad der er standard jeg selv skrev både Airbag, Abs bremser, servo, el ruder selv om det var standard i bilen
Og hvis du er i tvivl så kig i bilen hvad der er af udstyr og ellers find en sammenlignelig model
Godt salg
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Prisen skal afspejle at bilen sælges privat og ikke af forhandler
Prisen skal afspejle om man forventer en hurtig handel, eller godt kan vente på der dukker køber op
Dvs, gul og gratis samt marketplace er fine til salg af biler, du kan vælge Bilbasen til ved en lidt dyrere bil
slutseddel er god at have, man er altid enig når køber forlader indkørsel, men det ses de vender tilbage når der pludselig er noget i stykker efter få uger for at forsøge og presse penge ud af sælger
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.247
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det er lige en tand for modigt at lave en handel uden slutseddel. Både mht. dokumentation for, hvor der kommer penge fra, og af hensyn til dine vilkår som sælger. Laver man ikke en egentlig slutseddel, så er det bare standardbetingelserne, der gælder. Og så er en bil faktisk IKKE bare købt som beset - det er den kun, hvis det aftales.
Det går sikkert godt i dit - og mange andres - tilfælde. Men lige pludseligt løber man ind i én, der bare er bøvlet, fordi motoren stod af på vej hjem. Og så står man altså skidt uden en slutseddel, hvoraf det fremgår, at købet er som beset og uden reklamationsret, garanti og lignende.
Bilsalg