3 autostole, meget bagage, gerne el? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Vores spørgsmål er måske ikke så konkret, men vi er kørt død i jagten på den rette familie-container for os - vores behov/ønsker er:
- 3 autostole på bagsædet
- mere bagageplads end Octaiva Combi
- <10.000 km / år - ca. 5 km til hverdag
- Anhængertræk (ikke store læs)
- Helst automatgear
- Nyere bil (læs: minimal vedligehold, fx årgang 2020-2022, < 50.000 km)
- Høj sikkerhed
- Evt. 7 sæder (ikke must)
Vi vil egentligt gerne have el, men har ikke kunne finde en oplagt model ift. ovenstående (autostole + bagage)?
Der er selvfølgelig også alle MPV'erne - her kunne S-max måske være et fint bud, men usikre på, om Diesel er en god idé med vores minimale kørselsbehov? Touran bliver umiddelbart for smal på bagsædet.
Så det store spørgsmål - hvad ville I gøre i ovenstående situation? Har vi overset en helt oplagt løsning? Alle bud og vinkler er højt værdsat
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.529
Den sidst nævnte kører som en pakke pølser, men har tre yderst brugbare bagsæder.
Touran kommer til kort med dit krav til bagagerum. Tilbage er S-max som i bund og grund bare er en fantastisk familie flytter.
Der er ikke ret mange biler der har et godt tre delt bagsæde.
Men man kunne jo også gå lidt på kompromis med autostolene. De fleste er så store at de minder og en krydsning mellem en Børge Mogensen og et katapult sæde.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
okt 2022
Emner: 1 Svar: 4
#2: Model X ville være super - men nok desværre over budget. Tror vores budget ligger på 300-600 tkr, afhængigt af, hvor mange kriterier vi kan opfylde. Har du kendskab til bredden på en model Y? Vil den kunne klare 3 autostole?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.250
Første bil
Fabia mk2 1.9 tdi vrs 130 hk fra 2003
Nummer 2
Octavia 2.0 tdi vrs 170 hk med dsg fra 2008. Den savner jeg stadig. Har virkelig fortrudt at sælge den.
Begge biler var kørt over 320.000km og det kunne slet ikke mærkes overhovedet
Folk snakker for meget angående tilstoppet partikelfilter. Det er noget vrøvl. Hold din service, brug kvalitets olie og tank op med vpower diesel evt noget diesel additiv i tanken engang i mellem og køre
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Vi endte med S-MAX. Touran er også for lille på 2. række, hvor S-MAX faktisk er mere end 7 cm bredere indvendigt. Renault var bare aldrig aktuel for os, så den kender jeg ikke personligt.
S-MAX laves til gengæld også i en hybrid, som lyder helt oplagt til jeres behov. Og de kører faktisk ganske godt! Diesel skal det ikke være. Det havde vi før, indtil vi fik vores hybrid tidligere på året.
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 220
maj 2006
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Vi har selv en grand scenic iv og er glad for de ekstra sæder, selvom vi kun har to børn har de jo til tider begge en legekammerat med. Det er dog mest nødsæder til kortere ture og mindre børn, vi valgte grand scenic iv over s-max grundet prisen og vores gode erfaringer med hvor stabile renault er.
Ud fra budget og jeres kørselsbehov vil jeg ud af de to klart vælge s-max, den findes som ren benzin eller hybrid
Der findes flere halvstore elbiler, men om biler som enyaq, mustang mach-e, model y og lignende er store nok til 3 autostole må næsten komme an på en prøve.
Her vil jeg klart anbefale jer at tage jeres 3 stole med ud og prøve i bilerne, så får i med det samme muligheden for at prøve det i praksis.
Hvis i virkelig vil have plads, kan i også overveje den nye multivan eHybrid, den er indenfor jeres budget og så er der også plads til ungerne kan have legekammerater med. Der bør også være god plads og komfort for alle 3 børn i sådan en. Regn dog ikke med den kører ret langt på ren el
Vw id buzz er også en mulighed, men så er det bare et spørgsmål om børnene er så store de er vokset ud af autostolen når i en gang får bilen
okt 2022
maj 2006
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 116 Biler: 3 Svar: 1.032
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
okt 2022
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 116 Biler: 3 Svar: 1.032
jeg har lidt erfaring da jeg arbejder ved en forhandler samt værksted. jeg synes grundlæggende at det er en fin bil og man får meget for sin penge. jeg de måske ikke de hurtigst ang ladning.
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2006
Hvilken gearkasse er det, du mener, der gør den sløv? Jeg synes ikke, det er tilfældet med hverken A8 (da vi havde diesel) eller CVT som nu, hvor vi har hybrid. Det kører rigtigt godt!
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
maj 2006
Det er jeg klar over. Derfor spørger jeg, hvilken af gearkasserne, han havde opfattelsen af. S-MAX i nyere årgange kommer med 3 forskellige automatgearkasser; Powershift, A8 og CVT.
jan 2023
Følger: 1 Svar: 4
Vi har haft en VW Touran fra ny siden 2016 og den har fungeret perfekt, først med 2 siden med 3 børnesæder på 2. Sæderække - og af og til også autostole på 3. Sæderække.
Der er masser af plads til børnene i bilen og vi har været på bilferie med klapvogn og barnevogn, 3 små børn og 2 voksne. En fantastisk familiebil.
Hvis det skal være større og hybrid: VW Multivan
Et alternativ er VW Caddy, den er også stor og endelig er der den elektriske ID. buzz.
Se billeder for aktuelt sædearrangment og bagagerum (vi har haft 4-5 forskellige stole i brug på 2. Sæderække, alt afhængig af børnenes størrelse)
jan 2023
jan 2023
Billede 3 (og så slutter billedspam) er af bagagerummet med aktuelt sædesetup. En Odder barnevogn kan næsten være der i længden - finnplads nærm den står på tværs
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Alternativt tag en VW Caravelle/Multivan eller en MB V-Klasse
jan 2023
maj 2006
Så vi fortsætter i S-MAX indtil videre. Dog har vi skiftet den "gamle" fra 2019 ud med en 2022 hybrid.
okt 2022
Model Y var alt for lille til vores behov.
VW Buzz var et skævt alternativ.
Jeg tror S-Max ville ha’ været oplevet som en opgradering - men merprisen stod ikke mål med værdien for os.
Tak til alle, der gav input ??
3 autostole, meget bagage, gerne el?