{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.193 visninger | Oprettet:

Mikkel B
Mikkel B
Tilmeldt:
20. okt 2022
Emner: 1 Svar: 4

3 autostole, meget bagage, gerne el? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vores spørgsmål er måske ikke så konkret, men vi er kørt død i jagten på den rette familie-container for os - vores behov/ønsker er:

- 3 autostole på bagsædet
- mere bagageplads end Octaiva Combi
- <10.000 km / år - ca. 5 km til hverdag
- Anhængertræk (ikke store læs)
- Helst automatgear
- Nyere bil (læs: minimal vedligehold, fx årgang 2020-2022, < 50.000 km)
- Høj sikkerhed
- Evt. 7 sæder (ikke must)

Vi vil egentligt gerne have el, men har ikke kunne finde en oplagt model ift. ovenstående (autostole + bagage)?

Der er selvfølgelig også alle MPV'erne - her kunne S-max måske være et fint bud, men usikre på, om Diesel er en god idé med vores minimale kørselsbehov? Touran bliver umiddelbart for smal på bagsædet.

Så det store spørgsmål - hvad ville I gøre i ovenstående situation? Har vi overset en helt oplagt løsning? Alle bud og vinkler er højt værdsat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 autostole, meget bagage, gerne el?
  • #1   20. okt 2022 S-max, Touran eller Grand Scenic er mine bud.
    Den sidst nævnte kører som en pakke pølser, men har tre yderst brugbare bagsæder.
    Touran kommer til kort med dit krav til bagagerum. Tilbage er S-max som i bund og grund bare er en fantastisk familie flytter.
    Der er ikke ret mange biler der har et godt tre delt bagsæde.
    Men man kunne jo også gå lidt på kompromis med autostolene. De fleste er så store at de minder og en krydsning mellem en Børge Mogensen og et katapult sæde.


  • #2   20. okt 2022 Hvis du gerne vil have el, vil en Tesla Model X så ikke være løsningen. De virker ihverfald meget rummelige.


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    okt 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #3   21. okt 2022 #1: En fantastisk familie-flytter lyder helt rigtigt! Jeg har primært fundet S-Max i diesel-udgave - det vil ikke være en udfordring, trods vores få kilometer? Det er måske kun i “gamle dage”?

    #2: Model X ville være super - men nok desværre over budget. Tror vores budget ligger på 300-600 tkr, afhængigt af, hvor mange kriterier vi kan opfylde. Har du kendskab til bredden på en model Y? Vil den kunne klare 3 autostole?


  • #4   21. okt 2022 Jeg har haft 2 diesel biler.. Kørt kun i byen. Jeg har aldrig oplevet noget problem med dem. De kørte som en drøm.

    Første bil
    Fabia mk2 1.9 tdi vrs 130 hk fra 2003

    Nummer 2
    Octavia 2.0 tdi vrs 170 hk med dsg fra 2008. Den savner jeg stadig. Har virkelig fortrudt at sælge den.
    Begge biler var kørt over 320.000km og det kunne slet ikke mærkes overhovedet

    Folk snakker for meget angående tilstoppet partikelfilter. Det er noget vrøvl. Hold din service, brug kvalitets olie og tank op med vpower diesel evt noget diesel additiv i tanken engang i mellem og køre


  • #5   21. okt 2022 Cykel til hverdag og så en dele bil eller leje bil til de lange ture..

  • #6   21. okt 2022 Vi havde samme krav som dig. Det kan aktuelt ikke lade sig gøre med el - eller det kunne det i hvert fald ikke for et halvt års tid siden, hvor vi fik ny bil. Tesla X fungerer heller ikke, da der ikke kan være 3 stole på 2. række, og så ryger meget af bagagerummet.

    Vi endte med S-MAX. Touran er også for lille på 2. række, hvor S-MAX faktisk er mere end 7 cm bredere indvendigt. Renault var bare aldrig aktuel for os, så den kender jeg ikke personligt.

    S-MAX laves til gengæld også i en hybrid, som lyder helt oplagt til jeres behov. Og de kører faktisk ganske godt! Diesel skal det ikke være. Det havde vi før, indtil vi fik vores hybrid tidligere på året.


  • #7   21. okt 2022 En sheran er noget kun større end en touran.

  • #8   21. okt 2022 Sharan laves bare ikke længere i 2020, så den falder i udgangspunktet lidt uden for kriterierne.

  • #9   21. okt 2022 De moderne autostole er ret brede i konstruktionen, så det er de færreste biler der reelt har plads til 3 af dem og gør det nemt at spænde børnene fast med de almindelige 3 punkt seler når de når den alder

    Vi har selv en grand scenic iv og er glad for de ekstra sæder, selvom vi kun har to børn har de jo til tider begge en legekammerat med. Det er dog mest nødsæder til kortere ture og mindre børn, vi valgte grand scenic iv over s-max grundet prisen og vores gode erfaringer med hvor stabile renault er.

    Ud fra budget og jeres kørselsbehov vil jeg ud af de to klart vælge s-max, den findes som ren benzin eller hybrid

    Der findes flere halvstore elbiler, men om biler som enyaq, mustang mach-e, model y og lignende er store nok til 3 autostole må næsten komme an på en prøve.
    Her vil jeg klart anbefale jer at tage jeres 3 stole med ud og prøve i bilerne, så får i med det samme muligheden for at prøve det i praksis.

    Hvis i virkelig vil have plads, kan i også overveje den nye multivan eHybrid, den er indenfor jeres budget og så er der også plads til ungerne kan have legekammerater med. Der bør også være god plads og komfort for alle 3 børn i sådan en. Regn dog ikke med den kører ret langt på ren el

    Vw id buzz er også en mulighed, men så er det bare et spørgsmål om børnene er så store de er vokset ud af autostolen når i en gang får bilen


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    okt 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #10   21. okt 2022 Super med de mange gode input - meget tyder på, at vi må ud og prøve hybrid-udgaven af S-max også, det kunne godt være rette løsning, mens vi venter på rette elbil. VW id buzz ser også super fed ud - dog lidt lang levering og lidt til den korte side på distancen.

  • #11   21. okt 2022 Jeg blev positivt overrasket over den, i hvert fald. Den kører faktisk rigtigt godt. Og forholdsvis økonomisk - kan klemme den op på 21-22 km/L ved primært landevej iflg. computeren. Flot af en bil i den størrelse.

  • #12   21. okt 2022 tjek maxus ud. smiley fx euniq 5 eller euniq 6.



  • #13   22. okt 2022 har du kiggget på maxus, de laver nogle ret store elbiler med ret meget plads

  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    okt 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #14   22. okt 2022 #12 + # 13: Jeg er ikke bekendt med Maxus, kan godt se, at de har nogle store biler! Har I erfaringer med Maxus? Læser mig til, at de har lidt lang ladetid og relativt kort distance.

  • #15   22. okt 2022 #14

    jeg har lidt erfaring da jeg arbejder ved en forhandler samt værksted. jeg synes grundlæggende at det er en fin bil og man får meget for sin penge. smiley jeg de måske ikke de hurtigst ang ladning. smiley


  • #16   23. okt 2022 Hvis du skal have en s-max, så ville jeg styre uden om automatgearet. Det er efter min mening en træls gearkasse, som gør bilen sløv og uøkonomisk.

  • #17   23. okt 2022 #16
    Hvilken gearkasse er det, du mener, der gør den sløv? Jeg synes ikke, det er tilfældet med hverken A8 (da vi havde diesel) eller CVT som nu, hvor vi har hybrid. Det kører rigtigt godt!


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #18   25. okt 2022 #17, det var S-Max han mente der var sløv med den automatiske gearkasse den har!

  • #19   25. okt 2022 #18
    Det er jeg klar over. Derfor spørger jeg, hvilken af gearkasserne, han havde opfattelsen af. S-MAX i nyere årgange kommer med 3 forskellige automatgearkasser; Powershift, A8 og CVT.


  • David R
    David R Tilmeldt:
    jan 2023

    Følger: 1 Svar: 4
    #20   27. jan 2023 Hej

    Vi har haft en VW Touran fra ny siden 2016 og den har fungeret perfekt, først med 2 siden med 3 børnesæder på 2. Sæderække - og af og til også autostole på 3. Sæderække.

    Der er masser af plads til børnene i bilen og vi har været på bilferie med klapvogn og barnevogn, 3 små børn og 2 voksne. En fantastisk familiebil.

    Hvis det skal være større og hybrid: VW Multivan

    Et alternativ er VW Caddy, den er også stor og endelig er der den elektriske ID. buzz.

    Se billeder for aktuelt sædearrangment og bagagerum (vi har haft 4-5 forskellige stole i brug på 2. Sæderække, alt afhængig af børnenes størrelse)


    profilbillede
  • David R
    David R Tilmeldt:
    jan 2023

    Følger: 1 Svar: 4
    #21   27. jan 2023 Billede 2 af sædearrangement i VW Touran

    profilbillede
  • David R
    David R Tilmeldt:
    jan 2023

    Følger: 1 Svar: 4
    #22   27. jan 2023 Det er en stor hjælp, når autostolene skal passe sammen, at der er isofix på alle tre sæder, at det er individuelt indstillelige sæder og, at sæderyggen kan justeres

    Billede 3 (og så slutter billedspam) er af bagagerummet med aktuelt sædesetup. En Odder barnevogn kan næsten være der i længden - finnplads nærm den står på tværs


    profilbillede
  • #23   27. jan 2023 Med de krav der ville stille sigtekornet ind på en Ford S-MAX

    Alternativt tag en VW Caravelle/Multivan eller en MB V-Klasse


  • David R
    David R Tilmeldt:
    jan 2023

    Følger: 1 Svar: 4
    #24   27. jan 2023 Nogle i tråden der har erfaring med Tesla Model Y og tre autostole på bagsædet, alternativt autostole på yderpladserne og en sædepude i midten?

  • #25   27. jan 2023 En Tesla Y er ret lille indvendigt. Jeg har ikke ligefrem PRØVET - men jeg har kigget ind i én og tænkt at det var en tabt sag på forhånd smiley

    Så vi fortsætter i S-MAX indtil videre. Dog har vi skiftet den "gamle" fra 2019 ud med en 2022 hybrid.


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    okt 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #26   27. jan 2023 Vores konklusion: Vi endte i en Touran med BeSafe Flex Fix sæder bagi ( https://www.onskeborn.dk/webshop/autostole/child-autostol-3,5-12-år/besafe-izi-flex-fix-i-size,-a.m ). Det spiller super godt. Den næste test kommer i bagagerummet til sommerferien - det er stort, men ikke kæmpe (med mindre sæderne lægges ned). Men med tagboks er jeg fortrøstningsfuld.

    Model Y var alt for lille til vores behov.

    VW Buzz var et skævt alternativ.

    Jeg tror S-Max ville ha’ været oplevet som en opgradering - men merprisen stod ikke mål med værdien for os.

    Tak til alle, der gav input ??


Kommentér på:
3 autostole, meget bagage, gerne el?

Annonce