{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pletter på udstødning
  • #1   26. okt 2022 Der samles kondensvand
    Når det opvarmes/ køles ned

    Og dråberne bliver siddende samme sted
    Så det ruster

    Eller det er min teori

    Og det at udstødning, bliver lavet i dårlig jern


  • #2   26. okt 2022 Det er rust, som er dannet på de steder hvor vandet altid hænger sidst.

  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   26. okt 2022 Ok. Troede det havde med svejsning at gøre. Så konklusion er at det er Ok og forventeligt? (4 år gl bmw)

  • #4   26. okt 2022 Så vidt jeg ved, så er det rustfrie udstødningsrør bmw bruger. Ved ikke om det gælder alle, men hvertfald på de 4 jeg har ejet, hvor den ældste var fra e90 2007 smiley

    Ellers ligner det så lidt at en stålbørst kan tage det smiley


  • #5   27. okt 2022 #4 - Ja det er som udgangspunkt rustfri de er lavet af, men en ret lav legering for at kunne kapere den mekaniske påvirkning. Laver man den f.eks af 316L som er syrefast, så holder den ikke 10.000km før noget er revnet eller knækket - og prisen er vel gange 3-4 stykker.

    Så selv om den er "rustfri", er den ikke super god til at modstå f.eks salt. Hvis bilen kører mange korte ture, og der stort set altid hænger kondens på undersiden af røret, og det kondens indeholder rester af salt - så sker det der.

    Det er bare en ud af mange mulige forklaringer. smiley


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   27. okt 2022 Ok. Jeg kører nærmest kun korte ture så det er nok forklaringen. Tak for svarene.

Kommentér på:
Pletter på udstødning

Annonce