1.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Robust, kedelig, grim bil? Robust, kedelig, grim bil?

Hej,

Hvis man er på jagt efter en bil med flg egenskaber:

1. Stationcar
2. Alder ligemeget, dvs fra ca 1990 til nu.
3. Må være "#¤% kedelig udvendig og indvendig. Udstyr ligemeget.
4. Skal være så kedelig at ingen gider at stjæle den.
5. Rust er ligemeget
6. Skal være benzin
7. Sådan rimelig økonomisk = 12-17 km/l
8. Må ikke bruge olie, selv efter 300000km
9. Må aldrig melde fejl på motorlampen
10. Nemme, billige reservedele
11. Under ca 120 HK.
12. Skal kunne starte hver gang, selv i kulde, stabil motorgang til alle tider.
13. Stabil gearkasse der ikke giver problemer.
14. Ikke Toyota.

Hvilken model, årgang etc skal man så kigge efter?

L

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Robust, kedelig, grim bil?
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
    #1   29. dec 2022 Mercedes 124 og volvo 240. De kan med snilde gå 12 km/l, når de ikke må lyse i motorlampe, kan du jo sortere mange fra.
    Volvoen er da grim, Mercedesen er bedste bud, 230 TE

https://www.guloggratis.dk/annonce/c073a246-510b-4e96-8175-4398fe0dbc34

• #2   29. dec 2022 W124 er en fantastisk bil. Den er dog ikke grim.

Du vil ikke havde Toyota så det udelukker Carina E

Men så er der Vectra B. Ford Mondeo 2.0

• #3   29. dec 2022 Nu skrev du ingen Toyota. Når Toyota ikke må indgå vil jeg næsten sige du ikke får opfyldt dine kriterier smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.623
    #4   29. dec 2022 9. Må aldrig melde fejl på motorlampen

Så skal du så langt tilbage, at den ikke har motorlampen, for ALLE biler vil lyse i den på et tidspunkt.. Det kan være den mindste ting som gør at det lort lyser smiley

• #5   29. dec 2022 Du finder ingen bil der opfylder alle krav
    Du kommer til at gå på kompromis

• #6   29. dec 2022 Sø-Poppel: Hvorfor skal det være en 2.0 Mondeo og ikke de andre motorstørrelser?

• #7   29. dec 2022 Bjerggaards: Havde engang en Kadett E. Den lyste sq hele tiden i motorlampen. Har adgang til en spritny VW T6.1 hvidplade med 20000km på klokken. Den har da allerede lyst i motorlampen nogle gange - absolut katastrofe for en bil der koster 0,75 mio DKK.

Mit liv er for kort til hele tiden at sætte testere på og/eller køre på værksted.

• #8   29. dec 2022 HVIS den kunne findes, var der nok ingen der ville af med den............man kommer til at gå på kpmpromis.....

Og når du ikke har et budget på indkøbet af "drømmebilen" Hvordan kan det så være vigtigt at den er problemløs og økonomisk ?? smiley

• #9   29. dec 2022 Med krav 1-13 in mente giver dit krav 14 så absolut ingen mening, for en gammel Toyota er jo som skabt til at opfylde 1-13...

• #10   29. dec 2022 MortenJ: Er ikke enig. En Toyota er ekstremt attraktiv for langfingrede - den er svær at have for sig selv.

• #11   29. dec 2022 om en bil er grim og kedelig, afhænger jo af øjnene der ser.. Og alt efter start '90erne, har jo en motorlampe der kan lyse..

• #12   29. dec 2022 Fordi den 2.0motor der ligger i Mondeo MK3 er rigtigt stabil. 1.8 er kendt for højt olie forbrug.
    I mk1 og 2 er det somregel Zetec motore og de er ganske stabile.

Det med Toyota kan jeg ikke genkende. En Carina E er ikke en vogn folk gider stjæle og de er røv stabile. Men de bruger lidt olie.
    Samme med Honda'ø. Giv dem olie og de køre for evigt.

• #13   29. dec 2022 Hvis det udelukkende pga. langfingrede typer skal holde sig fra bilen, hvorfor ikke gå med en Toyota og installere et alarmsystem på bilen? Evt. dashcam der optager kabine.

• #14   29. dec 2022 Hej
    Prøv en 20-25 stykker og vælg den den grimmeste.
    mVH KP

• #15   29. dec 2022 Volvo V70 kan fås til under 10.000,- også med 170 hk, fra årg 2000 og frem.

• #17   29. dec 2022 Mikkel
    Den bil er jo helt klart ikke det han søger, har du læst indlægget?

• #18   30. dec 2022 Hvad med Ford Focus eller Renault Megane III? De fås begge som st.car. og sikkert til rimelige priser.

Jeg har ingen erfaring selv med de to biler, men har venner og familie som har haft dem, og de var glade for dem.

• #19   30. dec 2022 Opel Astra G 1,6 Benzin.

Verdens absolut bedste bil. smiley

• #20   30. dec 2022 #17 :
    1. Stationcar TJEK
    2. Alder ligemeget, dvs fra ca 1990 til nu. TJEK
    3. Må være "#¤% kedelig udvendig og indvendig. Udstyr ligemeget. TJEK
    4. Skal være så kedelig at ingen gider at stjæle den. TJEK
    5. Rust er ligemeget TJEK
    6. Skal være benzin TJEK
    7. Sådan rimelig økonomisk = 12-17 km/l TJEK
    8. Må ikke bruge olie, selv efter 300000km TJEK ( har aldrig hørt om en af den årgang, med den motor bruge olie , efter de 300.000Km)........
    9. Må aldrig melde fejl på motorlampen HER bliver det tricky, men et par års garanti dækker vel det værste smiley
    10. Nemme, billige reservedele TJEK
    11. Under ca 120 HK. TJEK
    12. Skal kunne starte hver gang, selv i kulde, stabil motorgang til alle tider. TJEK
    13. Stabil gearkasse der ikke giver problemer. TJEK
    14. Ikke Toyota. TJEK

En gammel Volvo eller Mercedes skal man vist være noget heldig at få over 12 på literen.......
    Og i punkt 11 ønsker TS under 120 Hk, så at foreslå en Volvo med 170 Hk ( Ca. 42% højere) er vel heller ikke helt inde for skiven smiley

Præmisserne synes jeg bare er noget skæve..... Der er ikke sat et budget på indkøbspris , og værditab er der slet ikke inde i billedet.............Som jeg skrev i mit første indlæg :Man kommer til at gå på kompromis smiley

• #21   31. dec 2022 Mand, 17 og fra København.. Hvad med et delebil-abonnement? Så er det ikke din bekymring når skidtet går i stykker smiley

.. Det er urealistisk at ville have bil uden vedligehold. Det er et stykke teknologi og de går i stykker af og til. En bil fra 90'erne med en motorlampe der aldrig lyser? Det er vidst udelukkende en bil der har en ejer, der har kæret sig så meget om den, at vedkommende har gidet renovere den for ganske nyligt. Det vil kun vare indtil de ellers nye dele, ikke er nye mere. Sådan en bil skal man heller ikke køre i sænk på dén måde i min bog, for chancen er god for at den allerede er- eller snart bliver noget for en entusiast.

Skoda Fabia vil også være mit bedste bud, dog nok første generation, og med en smule forbehold for pålideligheden. En velplejet Astra F/G 8V også, men de opfylder ikke kravene om at være hverken grimme eller uinteressante for langfingrede og før eller siden lyser motorlampen. Og så er jeg egentlig nysgerrig og vil gerne vide hvorfor det ikke må være en Toyota - der nok ellers er det mest oplagte svar.

Vh. Ejer-af-bil-der-opfylder-krav 1,(2), (3), (5), 6,7,8,9,10,11,12,13 og 14.

• #22   2. jan 2023 Audi 80 B4 2.0 Opfylder alle dine ting smiley

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 326
    #23   4. jan 2023 Har du overvejet at flytte, hvis folk i dit område er helt vilde med gamle toyotaer at de bliver stjålet. Faktisk er Toyota og mazda de eneste biler der opfylder dine krav nogenlunde. Ellers skal du være ekstrem heldig smiley

• #24   4. jan 2023 har haft flere toyota'er og de er aldrig blevet stjålet... og de stod med nøglen i

• #25   4. jan 2023 Hvis du kan finde sådan en som denne her i 2.0 benzin, skulle den opfylde alle dine krav, dog undtagen #11...

https://www.bilgalleri.dk/galleri/139862-mitsubishi_galant_gls_turbodiesel

Kommentér på:
Robust, kedelig, grim bil?

Annonce