{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Mondeo eller Octavia {{forumTopicSubject}}

Da jeg venter en lille ny senere i år, skal jeg opgradere fra clioen.

Jeg har både kigget Mondeo og Octavia.
Ikke nogen specifik model men den skal ikke være ældre end 2019 og kørt 100.
Begge er med benzin Motor.

Hvad vil det give bedst mening at jeg kigger efter ifølge jer? ??

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo eller Octavia
  • #1   7. feb 2023 Ud og prøv, duft, føl og mærk, begge er jo fine biler.
    Octavia skifter model i 2020, så overvej det, en noget mere moderne bil på godt og ondt.
    Vær opmærksom på at alle benzin modeller på nær 2.0 TSI kommer med den udskammede DSG7 DQ200 gearkasse. De fleste oplever ingen problemer, andre et helvede.
    Har selv haft Octavia 2004, 2016, 2020 og en Superb 2018.
    Har også kørt en del i en 2019 Mondeo, på nogle fronter virker Mondeo bare en halv klasse over i kabine kvalitet sammenlignet med Octavia 5E altså op til 2019. Til gengæld har den et dødsygt infotainment display og elendig navigation.

Vælger du Octavia, så find en med fuld LED forlygter, de med halogen har 70’er agtig virkelig elendigt lys.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   7. feb 2023 Til trods for det dårlige navi/display så ville jeg kun vælge forden. Den kører bare bedre på alle måder. Dette kan være farvet af at jeg virkelig er ford mand.

• #3   7. feb 2023 Med de to muligheder

Havde jeg taget Mondeo

Den er bare større end Octavia

Har selv haft en Mondeo og vil hellere have en Ford end en Skoda ( V.A.G har jeg ikke haft den store succes med)

Har haft 2 Ford og 2 VW og skal aldrig have VW (eller søster mærker) igen

• #4   8. feb 2023 Er Mondeo er ikke ude omkring 2019? Det er måske værd at tage med i overvejelserne.

• #5   8. feb 2023 Jow sidste årgang for Mondeo var 2019, men der er masser af fine Titanium modeller og ST Line til salg.
    Mondeo er savnet i firmabil klassen, der har jo været et hav af den igang.
    Men tidens trend dikterer jo Berlingo look SUV modeller.
    Håber selv der kommer den sidste Passat model som jeg kan springe på som næste bil.

• #6   8. feb 2023 Jeg kan ikke mene noget om den Ford, har ikke haft sådan en nyere en, men Octavia har jeg haft en del af. og jeg er imponeret over hvor længe de kan køre uden at skulle have nye dele på, og jeg anbefaler manuel 6 trins gearkasse, kører helt forrygende, 1.4 TSI, kører det på literen den står til og trækker 1.400 kg.
    DSG og lignende gear anbefaler jeg ikke, da for meget teknik kan blive dyrt i reperationer.
    Selv har jeg i en periode på 4 år og 60.000 km brugt 2 forlygtepærer, 1 batteri, 2 nøglebatterier, 8 dæk, luftfilter, pollenfilter, 3 x olieskift med skyl og filter, 1 viskerblad, og så sætter jeg nye skiver og klodser på til syn, de koster kr 1.150,- så man er billigt kørende. Næste punkt er tændrør, tænker de er ved at være godt brugte nu.

• #7   8. feb 2023 Har haft 4 fabriksnye Octavia’er og en Superb.
    Ville uanset hvad hellere have en 2019 Mondeo end en Octavia.
    Nyeste Octavia model er fin, men den og Golf 8 kæmper fortsat med software fejl i mere eller mere udstrækning. Efter den kamp jeg havde med min Octavia 2020, så er det slut med mere Skoda herfra.
    En Octavia er at sidestille med en Ford Focus, dog med større bagagerum.

• #8   8. feb 2023 Tror nok jeg kan huske du havde en Skoda med en del bøvl, men igen, det er de få med bøvlet man hører om, ikke de mange med problemfrie biler, de skriver jo ikke om det i et forum som her smiley

• #9   9. feb 2023 Fiat 500

Kommentér på:
Mondeo eller Octavia

Annonce