{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for KAT delete
  • #1   12. feb 2023 ja det er vist deromkring

• #2   12. feb 2023 Ja det lyder rigtigt nok.

En af de lastvogns chauffører jeg kender, som fik lavet spjæld til at bypasse partikelfilteret for nogle år siden, måtte sluge en 125.000 kroner bøde og vognmanden åd en på 40.000.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #3   12. feb 2023 Det kommer an på hvordan man ser bøden.
    Selve fjernelse af kat er vidst stadig "kun" 5000kr i bøde takts.
    Men da bilen bliver påkrævet lavet lovlig, så vil denne rep også kunne ses som en del af bøden, og så er det slet ikke utænkeligt at man rammer 35

• #4   13. feb 2023 Med i regnskabet skal også transport af køretøj osv. det er nok en 10.000 kr. de tager oveni bøden på de 5000,00.
    Er der ændret i bilens computer, så en ny der + katalysator.
    Husker tidligere en med en BMW med ændret udstødning osv. der fik en regning på godt 55.000,00 kr.
    Det er lidt siden at man har hørt en masse om de her sager.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 316
    #5   13. feb 2023 Det håber jeg da, det er jo det mest tåbelige man kan gøre smiley

• #6   13. feb 2023 Det har nok været 5.000 for fjernelse af katalysator og ekstraordinært yderligere 30.000 kr. for at kalde det "kat delete". Sidstnævnte forekommer at være en fair takst smiley

• #7   13. feb 2023 Kendte en værkfører som købte en helt ny Opel og som det første afmonterede KAT, og satte den så på igen da han synede og solgte bilen 5 år senere, hans forklaring var at med de småture han kørte var KAT slet ikke effektiv, tvært imod ville den svine mere.
    Mener det var en bette Corsa.

• #8   13. feb 2023 Mon ikke det nærmere var fordi Opel i sine biler for 10-15 år siden havde nogle modeller, der var kendt for at have nogle meget restriktive katalysatorer, så man opnåede væsentligt bedre effekt og respons ved at fjerne dem? smiley

Jeg tror fuldt og fast på, hvad du har fået at vide. Bare ikke på forklaringen smiley

• #9   13. feb 2023 Han ville bare ikke købe en ny mens han havde den, tror han havde 6 km til job, og så en meget større bil til de lange ture. Han var ikke en type der gik op i effekt, og det var i 90erne.
    Han gjorde det fordi det er nemt når man arbejder på et autoværksted, fik sikkert lærlingen til det:-)

• #10   13. feb 2023 Igen; jeg tror på, hvad du har fået at vide, men jeg tror ikke på hans forklaring smiley

• #11   13. feb 2023 Gammel tyk mand, han var bare interesseret i at spare penge i det lange løb smiley

Havde det været idag var han jo kommet i fængsel for det smiley

• #12   19. feb 2023 Bøden er kun 5000kr

Jeg fik konfiskeret min BMW pga Down pipe osv. regning til Bmw samt bøde, omkring 55.000kr

Tror stadig jeg har et skriv om dette i Forum.

• #13   19. feb 2023 NR:
    Historien kommer fra en af mine venners ven der er kørelærer og har en søn der er mekaniker, men min kammerat ved ikke noget om biler, så han siger bare "nå" hvis nogen fortæller sådan en historie, han stiller ikke spørgsmål ind til det, da han ikke ved hvad han skal spørge om, men jeg vidste bare på forhånd at det med bødestørrelsen var helt galt, det ved min kammerat bare ikke, han er jo nødt til at tro på hvad kørelæreren siger.
    "Ofret" måtte låne penge i familien til at købe bilen fri igen.

Kommentér på:
Bøde for KAT delete

Annonce