1.514 visninger
|
Oprettet:
Reparation eller Ny Bil?? {{forumTopicSubject}}
Købte en Kia ceed i April 21 der havde kørt 150.000 km.
Nu har den kørt 195.000 og skal have skiftet hele bag partiet ved hjulene pga. total rust og alt der tilhøre, nyt kugleleje i venstre siden ved forhjul pga løs hjul.
En vejledende umiddelbart salgspris er mellem 15000 & 25000 kr.
Kender ikke prisen på reparationen.
Men hvor vil det være for dyrt på en 13 år gammel bil?
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
det vil selvfølgelig være udgifter på en ny bil også med mindre du vælger en helt ny eller lettere brugt.
købte selv en tesla 3 performance fra 2021 så der er ingen udgifter endnu men skal da ha renset bremser engang imellem koster så ikke alverden.
Jeg ville ikke selv begynde at reparere på sådan en gammel Kia det er et sort hul du smider penge i
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.149
Vi har en kundebil inde en Toyota Avensis 2.0 diesel med 260.000 km
Kan ikke lige huske årgang
Den har taget en toppakning
Noget som de motor næsten aldrig gør.
For og skiftet toppakning og kæde skal Motor ud.
Og med alle pakninger, reservedele og timeløn
Landet vi på en reperationen på omkring 40.000kr
Og kunde tænkte på at købe en anden bil
En mulighed.
Men hvad hvis man få en dårlig vedligeholdt bil.
Kunden kender denne bil, da denne serviceret og passet som man gør, hvis man er glad for sin bil
Og han ved hvad der er lavet
Og er glad for sin bil.
Så få denne kunde er det billigere at få lavet bilen, da motor jo få skiftet alle pakninger
Toppestykket er ny serviceret med slebet ventiler nye paraplyer, planslebet osv
Så kan motoren køre mange km igen
Køber han en anden risiker han samme problem. Eller at den halve undervogn skal repareres.
Så det er op til kunden, hvor de vil bruge deres penge.
Er resten af din bil helt i orden er det måske en billig invistering
Men har man bare ladet alt sår til
Så man om et par måneder risiker forbi/ bærearme skal skiftes
Ja så er det måske nu man skal sætte om
Men igen det er jer som kunder/ejer af bilen der bestemmer.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
nov 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 114
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
nov 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 114
Men den kan vel ikke rigtig sælges hvis den står og skal til omsyn?
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
nov 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 114
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.555
Den rådner jo op resten af vejen lige straks.
Var det en mekanisk sund bil, med god service historik osv. så ville en eventuel reparation være lidt noget andet.
aug 2019
Følger: 1 Svar: 27
Du får ikke noget andet for 7000kr at kører i som du er mere tilfreds med.
Når den er nysynet er den sikkert langt lettere at sælge privat, så hvis du alligevel vælger at skifte bilen ud, er det nok også en bedre forretning at sælge den nysynet for måske 15.000kr - måske mere, end at sælge den som ‘skrodtbil’ for måske 3-5000kr ,hvor køber selv syner den, så får du ikke dine 7000kr hjem igen.
Men få den evt vuderet af en der har forstand på brugtpriser, så er det meget lettere at beslutte om den skal skrottes eller laves (jeg havde nok selv valgt at kører i den et par år mere efter den var lavet, det er langt det billigste) ??
Reparation eller Ny Bil??