Sprunget dæk {{forumTopicSubject}}
Hey folk
Jeg var idag ude at køre med familien i min bette e90'er
På motorvejen kunne jeg godt mærke at den rystede lidt i styrtøjet når jeg kørte over 110, da jeg havde kørt ca. 30 km fik jeg en dæktryks advarsel af bilen, hvorefter jeg holdte ind på en tankstation, hvor jeg kunne se dækkene var ekstremt lave på luft i bagdækkene, og de havde for meget luft i fordækkene. formentlig vil jeg tro den tidligere ejer havde roteret hjulene for at få mere levetid ud af dækkene
Efterfølgende kørte jeg 5km til en parkeringsplads hvor bilen stod i 3-4 timer
Da vi så skal til at køre, når jeg at køre 5 km, lige ud på motorvejen hvor jeg kun lige når op på 80 og så kunne jeg høre et ordentligt brag fra bagerste højre hjul, jeg får vejhjælp til at hente mig og får sat mine sommerhjul på i bagenden for at kunne komme hjem igen..
Da jeg pillede de sprunget bagdæk af ser det sådan her ud som på billedet, og mit venstre bagdæk holder stadig luft men har metaltråde til at hænge ud af indersiden.
Mit spørgsmål er hvordan i alverden er det muligt?
Jeg har kvittering fra sidste ejer at den næsten lige er blevet sporet, så det ville ikke være min umiddelbare tanke, selvom ham fra vejhjælp sagde det var sporingen den var helt galt med?!?
feb 2021
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 8
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 111 Biler: 3 Svar: 1.028
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.043
For BMW har det med og få negative camber
Når de sænkes
Min bror have en E 39 med gevind
Hans bagdæk holdt lige en sæson
Så så de også sådan ud på inder siden
Udvendig var der fuld mønster på
Han kørte med 10x20 bag
Med 245/35-20 dæk
Det var dyrt i dæk
feb 2021
Er det gummibøsninger i bærearme og sådan?
Den kører på 17", så det er ikke lavprofil dæk på den ihvertfald
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 611 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.636
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.043
Det var min brors bmw
feb 2021
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
Hva er dot nr på dæk
Nye på og videre
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.252
Det kan tænkes at dæk har kørt med en endnu lavere undervogn end den du har fået den med, eller er købt brugt fra en som har været voldsænket. Kan også være at de bare har cruiset rundt 4-5 fuldstørrelse gutter, det gør altså også en forskel. Eller en del tysklands ture kan også give ballade.
Men Dennsi har ret BMW er ikke skideglad for at komme for langt ned og det gælder om det er sænkning eller overvægt, det giver samme resultat
Hvor gamle er dækkene er også et relevant spørgsmål.
Og me hensyn til at være nervøs tror jeg der tænkes på at du har haft ca 2x motorcykel hjul til at bære en fuld bil på bagenden, det burde kunne mærkes.
Som minimum havde det været smart at rotere dækkene så havde man forlænget levetiden.
Og endeligt, godt der ikke skete noget alvorligt, en punktering på motorvej kan godt blive temmelig ubehageligt, især når den er pludselig,
feb 2021
Jeg får bilen sporet torsdag, så er jeg ihvertfald sikker på det ikke er der den er gal, syntes også jeg kan se lidt negativ camber når jeg står bag bilen og kigger.
samtidig får værkstedet tjekket bøsninger og det når den alligevel er på liften, selvom jeg ikke lige selv kunne mærke noget.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Uha dada
Baghjul!? Hvis forhjul ser en sprængning sådan ud'
mvh kp
Sprunget dæk