Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ### Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ###
Hej herinde..
Nu har jeg søgt igennem flere grupper og herinde og andre steder men stadig uden held,?? måske der er nogen herinde som ved hvad der kan være galt, har købt mig en en Bmw e65 745i fra 2002 for Ca 6 månder siden og er ved og være frustreret??
Den bliver ved med og gå i nødprogram og gear helt ned I første gear selv, hver gang den går i nødprogram så ind til siden og holde Ca 10min og starte op igen og den kan kører igen, nogle gange uden problemer og andre gange går den I nødprogram med det samme, har haft den på værksted 4 gange nu men fejlen bliver ved med at komme, osse selvom computeren ved mekanikkeren har slukket dem så dukker de op igen, men det er ligesom der bare dukker en masse fejl op osse nogen fejl som man kan mærke på bulen den ikke har, så er ved og opgive lidt..
Nogen som kender en "billig" bmw mekanikker gerne i syddanmark eller nogen ved hvor fejlen Ca kan ligge henne..
Skal siges den har fået nyt batteri og generatoren fejler intet, nogen af de råd jeg har fulgt men uden held..
Men skriv endelig hvis i nogle forslag..
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.289
Hvis ja kan du være nogenlunde sikker på at det er en abs sensor.
Hvis BMW ser en abs fejl kan den godt finde på at slå i nødprogram. Det vil oftest være en eller flere abs sensorer der er gået kold.
Ser du ikke nogen fejl på ANS/EPS, så kan du umiddelbart parkere dette råd. Automat gearkasserne kan kaste fejl af sig som tvinger bilen i nød program. Der kan være can bus fejl, og der sidder vidst et par sensorer på selve gearkassen også. (har ikke set en automat gearkasse fra bmw, så ved ikke præcist med den del).
Men det er kendt at bmw automat gear opfører sig lidt sært når bilen ryger i nødprogram. Derfor fokusere mange på gearkassen, selvom den kun nogle af gangene er skyldig.
Det vil være en hel del nemmere at hjælpe med de fejlkoder bilen smider. Køb evt en billig obd2 scanner hos biltema eller thansen og se hvad den smider fra sig. Der findes også special scannere som kan give bedre/mere detaljerede fejl, kan findes på ebay og i gamle dage gjorde nictec i dk også i den slags. Ved ikke helt om de stadig gør.
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.806
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 587
Hvilke fejlkoder kommer den med?
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 36
Knud.bor ikke så langt fra dig, bor ved sommersted så det er kun et smut herfra, men min anden mekanikker har haft tester på flere gange og slettet dem den, men kunne kun køre 20km så var det helt galt igen, så det er ved og være frustrende..
Allan okay det lyder heller ikke dårlig, kolding er heller ikke så langt herfra..:)
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
apr 2006
mar 2010
Som sagt kan abs godt smide sjove fejl af sig.
Derudover kan canbus signalerne blive "smadrede" hvis et af modulerne går i stykker/er af forkert type.
DiagnoseDan er en af mine helte omkring fejlsøgning og han er især dygtig til elektronikdelen:
https://www.youtube.com/watch?v=VF3s0uZ7ok0
Men som du har hørt, uden listen af fejlkoder har vi reelt set ikke en chance for at hjælpe.
Diagnosedan har vidst også en fejlsøgning på abs hvis min hukommelse tjener mig ret.
apr 2006
Helt iorden hørte bare en der sagde det osse sagtens kunne være det 2 Din anlæg der osse kunne lave problemer, men så er den da lukket..
Der er 2 sider med fejl den melder på computeren, har dog fundet den her video på YouTube som beskriver nogle af fejlene som min har https://youtu.be/d34dct0UjIk
og der står under kommentarene at det kan være de Canbus samlinger der er under passagere forsæde og under bagsædet fordi de sidder smart samlet nede i bunden og ved nogle render der vand i bunden så det hele står i noget vand og der ved laver alle fejlene, men skal lige have mig taget sammen til og pille passagere sæde ud i for og bagsædet og se om det skulle være der fejlen ligger..
nov 2009
Adskillelse og hav konens føntørrer klar med det samme så det ikke irrer.
mar 2010
Tjek de nævnte samlinger.
Det kan ok være en fordel at få noget BMW venligt til at aflæse fejlene. Der findes et som kan findes til ok pris, kæmper med at huske navnet inca men ikke helt det.
Søg på diagnosedan og canbus åå yuotube.
Vil sige en ting, død abs sensor tvinger bilen i limpmode og det aktivere også andre fejl koder som esc og evt manglende speedometer tal samt død cruisecontrol. Ser du dette mønster er højre abs sensor bag færdig, der er den de bruger som primær på e39 og mon ikke det stadig er den samme de bruger nu.
apr 2006
THOMAS.. Ja det kunne godt være man skulle have noget bmw udstyr til og måle den ud med..
Har godt hørt det med en defekt abs sensor at det godt kan lave total rav I det hele især venstre forhjul ,men kun noget jeg har hørt..
Men min er begyndt og gøre det flere gange nu ,og nu slukker den ned for både speedometer og omdr tæller samtidig, og ja så gearer den selv hurtig ned i 1 gear..??
mar 2010
Omdrejningerne tages så vidt jeg ved fra krank sensoren, men kan i teorien tages fra en af de to knastsensorer.
Hvis krank/knast sensoren ikke virker vil de vel falde over på nogle "sikre default tal", men også trække motorlyset og formentligt også limp home mode.
Men speedometeret kommer fra en af absøerne. Jeg kan ikke helt få hoved og hale i denne her, kan det tænkes der er mere end et problem ?
apr 2006
Tjekket for tyder på det med alle de fejl den melder, hat sku aldrig prøvet noget lignende før, men tak for budene på det Thomas..
nov 2009
apr 2006
Okay det lød da til og være en fair reparation på dit værksted, og de lyder til og være dygtige..
Hvor ligger den mekanikker henne.?
nov 2009
Han er Mercedes, Jeep og Chrysler tekniker, men han kan det meste, også Porsche.
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
mar 2010
Men fedt at det er fikset.
Bmw e65. ### Går i nødprogram konstant ###