{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Kia mekaniker søges til spørgsmål Nordjylland {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Skulle der sidde en nuværende eller forhenværende mekaniker eller dygtig ufaglært der har arbejdet med Kia.

Jeg har en Kia Grand Carnival 2011. 2.2 crdi med der køre med kæde.

Bilen havde en utæt dyse som havde kokset og sodet hele første dyse og dyse hul til.
Ligeledes havde den brændt/ødelagt gummi/plast Pakning som holder dyse i stykker.

Alle 4 dyser er fjernet da alle flammeskiver var brændt op , alt er renset og nye bolte til dyse clams.

De nye pakninger til ventil dæksel er kommet og det er inkl de 4 o- gummi/plast forringer rundt om dysser, men efter at have set på det modtaget, kan jeg konstatere at det jeg frygtede at disse pakninger skal monteres under knastaksler...

Jeg havde håbet det var rent gummi man kunne presse samme og trykke på plads gennem rillen, men nej fast plast stykke som går ind til bolten ved dyse holder.

Jeg kan jo ikke løsne overfald til tandkæden uden store problemer, men lige det med at skulle så langt ned er jeg absolut ikke tryg ved.

Har du en ide, hjælp eller andet hører jeg gerne da jeg pludselig står lidt træls i forhold til bilen.
Jeg har værksted og alt værktøj stort set, men primært er det veteran biler jeg selv har rodet med på den måde.

Nordjylland, send gerne evt privat
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia mekaniker søges til spørgsmål Nordjylland
  • #1   30. mar 2023 Den skal monteres herunder.
    Der sidder de øvrige 3 hele og resterne cirka 2.5 cm nede i hullet

profilbillede
  • #2   30. mar 2023 Måske et lidt dumt spørgsmål, men er du sikker på at de skal sidde nede i hullet, for mig at se, ville det være mest logisk at de sad i toppen af hullet, så flappen også tætner omkring hullet ved siden af dyse hullet.
    Det ville være meget ulogisk at de skulle sidde helt nede i hullet, medmindre du har hevet en op dernede fra, sikker på at de ikke sidder fast på ventildækslet de andre?

• #3   30. mar 2023 Kan du ikke tage et billede hvor du går helt tæt på dysehullet og måske et hvor man kan se ned i det

• #4   30. mar 2023 Tak for Jeres input.
    Kan prøve at tage et billede imorgen.

Kan se at de sidder dernede.
    Kan mærke dem dernede da de kun sidder cirka 2 cm nede og det passer også at der på dysen er et hak det slutter om dysen når jeg prøver at sætte en dyse i entane 2,3 eller 4 hvor gummi ikke er itu.

Man kan også se og mærke den hårde plast del under det metal som holder knastaksler.

Havde lige et enkelt billede inden flade blev gjort rent, her kan man ane krave/gummi.
    Men på de øvrige 3 intakte er kan man tydelig se krave nede i hullet og mærke at de sidder fast klemt.

• #6   30. mar 2023

profilbillede
  • #7   30. mar 2023

profilbillede
  • #8   31. mar 2023 Ja, så ser det ud til at du skal have lejeoverfaldet af, husk at afmontere/aflaste knastkæde.

• #9   31. mar 2023 Der er for øvrigt også en pakning i ventil dæksel huller til dyser i sættet.

profilbillede
  • #10   31. mar 2023 Ja, det er alligevel en ordentlig omgang for så lidt, har aldrig set det så dumt lavet før

Kommentér på:
Kia mekaniker søges til spørgsmål Nordjylland

Annonce