{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

Træf i Randers {{forumTopicSubject}}

Der blev godt nok fluekneppet her:

POLITIETS SIGTELSER
• 21 sager vedr. manipulation af forureningsbekæmpende udstyr – heraf 20 tilbageholdte/beslaglagte køretøjer
• 20 x hastighed (heraf 12 klipsager og 5 betingede frakendelser)
• 5 x for tæt kørsel (alle fem til betingede frakendelser)
• 2 x for tæt kørsel (begge klipsager)
• 1 x vigepligtsforseelse
• 2 x manglende førerret
• 1 x ej medbragt kørekort
• 5 x mobiltelefon
• 2 x kørsel i nødspor på MTV
• 1 x ulovlig overhaling (klip)
• 1 x forkert brug af havariblink
• 1 x kørsel ligeud fra svingbane
• 2 x venstresving forbudt
• 10 x manglende nummerplade foran
• 1 x u indregistreret motorcykel
• 1 x manglende forsikring MC
• 13 x røg og støj (forhøjet bøde)
• 3 x fejl og mangler ved køretøj
• 5 x mangelfuld/forkert lygteføring
• 1 x manglende anvisninger for færdslen
• 1 x forkert brug af hornsignal
• 1 x el løbehjul (ingen hjelm)
• 13 x øvrige forseelser
• 11 x synsindkaldelser
Kilde: Østjyllands Politi


Trafikken stod i perioder fuldstændigt stille flere steder på flere veje i det sydlige Randers.

De 20 biler blev beslaglagt til nærmere undersøgelse, da politiet mistænker, at der er pillet ved det forureningsbegrænsende udstyr.

13 bilister står til en større bøde for ”unødig røg og støj”. Det dækker typisk over hjulspin og meget kraftige og larmende accelerationer eller afmonterede lydpotter.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træf i Randers
  • #1   8. apr 2023 Det der med at stoppe folk pga. forurening, ingen hjelm når man kører på løbehjul og forkert brug af horn noget dumt noget.

    Men at man ikke overholder sin vigepligt, kører for hurtigt, mangler kørekort og forsikring, kører ligeud i svingbane, laver venstresving hvor det er ulovligt, bruger mobil under kørsel osv. er simpelthen for dårligt. Det er jo præcis sådan noget der får uskyldige trafikanter dræbt.

    Politiet gjorde efter min mening et godt stykke arbejde.


  • #2   8. apr 2023 Hvor er flueknepperiet henne?
    At de beslaglægger 20 biler som de mistænker for at kat, dpf eller andre forureningsnedsættende funktioner er fjenret?
    Nej, vi ved alle at det er dumt, og rigtig dumt i disse tider. Før i tiden var det bare en 5000kr bøde, idag kan man virkelig mærke det.

    Personerne det er sket for, er mødt op til ulovligt gaderace, og vælger at gøre det når de ved at reglerne er som de er, og politiet gør meget for at fange de gaderæsere som findes..


  • #3   8. apr 2023 Det lokale politi var ikke at se.

    profilbillede
  • #5   8. apr 2023 ....

    profilbillede
  • #6   8. apr 2023 Vi kom ved 19-tiden og der var en eller to politibetjente på MC at se. Derfra så vi ingen, så de har nok haft rimeligt at se til indtil der.

    Bevares, der er sateme også mange der kører med hovedet under armen. Det er fair nok de bliver nuppet.


  • #7   8. apr 2023 Ud fra beskrivelsen lader det ikke til der er noget der har ændret sig de sidst 20 år.
    Det er bare nogle andre personer og få ekstra regler.


  • #9   8. apr 2023 Man kan accelere for hurtigt efter forholdende.

    Forkert brug af dythorn er da at fluekneppe.


  • #11   9. apr 2023 Jeg synes at det er fint, at dem der ikke kan tage til træf uden at skulle opføre sig uforsvarligt, bliver straffet. De ødelægger det for dem der godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

    Et af de store træf her i området hvor jeg bor er blevet nedlagt af politiet fordi der hver gang var nogle få der forlod træffet med burn-outs og høje hastigheder. Det er ærligt talt pisse irriterende at nogle få kan ødelægge det for hundredvis af bilentusiaster, så fint de bliver straffet.

    Og tunede og modificerede biler der ikke overholder loven hører hjemme på en bane, ikke på offentlige veje.

    Så for hele bilmiljøet er det godt at politiet straffer dem der vil ødelægge alle andres mulighed for lovligt at dyrke biler som hobby.


  • #12   9. apr 2023 Med al det politi som bare står kampklar til træffene, det gør bare at de mere interessante biler ikke kommer. Mange af mine kunder bl.a. skal lige have gjort det sidste færdig på bilen inden træf, så de skal lige have solfilm i de forreste ruder og en omgang lygtetoning. Men så ber man også selv om at blive stoppet smiley som de siger, det koster at have det sjovt og at bilen skal se godt ud

    profilbillede
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 311
    #14   9. apr 2023 Hvis man ser lidt på det i fugleperspektiv, så er det alt i dette land som sunde kvikke drenge rodede med førhen som bliver straffet hårdest, sort røg, hurtige gejlede biler og lidt overlæs. Den nye generation 'mænd' kan sikkert føde børnene. Slå sin kone må man heller ikke mere.

  • #15   9. apr 2023 Fuck dejlige tider i 80erne da man fik kørekort det var sprut fart kællinger og ingen perler i byen kort sagt good old days og fisse var der masse af uden samtykke erklæringer så
    har sgu så ondt af de unge med gestapo i hælene konstant
    Så til de krænkelses parate herinde ,klap hesten og nyd at nogle endnu pisser autoriteterne af


  • #17   10. apr 2023 sol S

    Da jeg havde Corvette'en blev jeg jævnligt stoppet af politiet, og oplevede endnu oftere at have en betjent liggende bag mig for at se om jeg ville gøre noget dumt.

    Jeg oplevede det også lidt med RS5'eren, dog ikke så meget, da de færreste (inkl. betjente) kender forskel på den og en sløv A5.

    Jeg har også prøvet flere gange at alle deltagere i gruppekørsler bliver stoppet, og en tilfældig i flokken får en bøde.

    Man kan "takke" dem der ikke opfører sig ordentligt for at det sker, jeg ser det på ingen måde som en jagt på mig personligt, og ser det ikke som en forhindring for mig at dyrke min interesse for biler - undtagen de mange træf der er blevet lukket ned pga. idioter der lige skal spille smart.


  • #18   10. apr 2023 Har svært ved at se der er blevet fluekneppet i Randers

    Regler er regler og lov er lov det skal overholdes

    For høj hastighed, diverse glemte vigepligter og andet som sving forbudt og ellers manglende kørekort

    Har virkelig svært ved at se flueknepperiet

    Jeg må indrømme jeg syntes generel vi har for lidt færdselspoliti på vores veje

    Danskerne kører bare generel dårligt bil



  • #21   10. apr 2023 #19
    Det er en TV kanal der viser musikvideoer

    Den var vildt populær i 80’erne
    smiley smiley smiley smiley smiley


  • #24   10. apr 2023 Der hvor det knækker for mig er, vi har ikke den type tiltag andre steder i samfundet.

    Hvornår har man sidst set at politiet er stillet med 10-20 mand for at jagte cyklister eller folk der går over for rødt.
    Eller smider affald på gaden etc etc etc.

    Svaret er sjovt nok... aldrig. Der har været lidt med cykler men de gør det i nogle timer og så gider de ikke mere. Og vi snakker typisk hold af 2 betjente i et par kryds.
    Der burde jo være en masse kontrol med det.
    Eller (jeg tør dårligt nok skrive det), hvad med at tjekke folk med blankvåben til vikinge messer etc...
    Det er præcist samme billede med aujtomatisk fartkontrol og isærdeleshed generel video overvågning af bilister.
    Hvor er kameraer på cykelstierne ? og ved skraldespandende.
    For ikke at tale om afgift... på biler, bilforsikring, brændstof parkernig etc etc
    Igen... ser ikke meget af den slags på sko eller cykler.... hvorfor ikke? Fordi man gør forskel og det er temmelig meget forskel.
    Fair at folk bliver taget for de grovere ting, men reglerne er efterhånden indrettet så du i bil kan få bøde for ca alt hvad du laver. Du kan blive i den firkantede godkendte kasse. Igen med cykel... byg hvad faen du vil, bare den ikke er for hurtig.
    Jeg mener meget simpelt at reglerne bør rimeligvis være ens for alle. Vi skal ikke måle mm eller for den sags skyld cm, men det her er fodboldtbaner eller mere i forskel, og det går mig imod.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #25   11. apr 2023 Jeg hæfter mig især ved i listen over forseelser at "Manglende forreste nummerplade" forekommer 10 gange! Det ser da ud til, at skal man til træf, så fjerner vi lige den forreste plade! Det svarer lidt til at jeg tager elefanthuen på i banken!

  • #26   11. apr 2023 Det var i Randers smiley hvad regnede du med.

    profilbillede
  • #28   11. apr 2023 Der er da ellers nummerplader på de der Carlo hahaha

  • #29   11. apr 2023 Arrrhh tænker billedet er sløret netop så man ikke kan se de mangler.


  • #30   11. apr 2023 Jeg hører uden tvivl til i kategorien "elefanthue i banken/folk fra Randers" - jeg har pt. min 4. bil uden nummerplade foran smiley

    profilbillede
  • #32   12. apr 2023 Hejsa. Der er mange regler her i DK gode som dårlige. Men når jeg læser hvad der bliver delt bøder ud på så undre det mig rigtig meget at det kan være lovligt når der afholdes traktor træk. Der er der i hvert fald larm og røg i store mængder. Jeg er ikke negativt over det. Tænker bare skal traktoren have lov skal bilen vel også eller hvad tænker i..

    VH.Claus


  • #33   12. apr 2023 sol S

    Det er ikke lovligt hvor jeg bor, men bøden er ret beskeden. Jeg har fået tre advarsler, men heldigvis aldrig en bøde.


  • #34   12. apr 2023 Claus K

    Når der afholdes Traktortræk, så er det godkendt, og der er søgt div tilladelser, de skal overholde de aftalte regler, samt de holdes på lukkede områder.

    De biltræf der afholdes, er sjællent godkendte, og de afholdes på offentlige områder.


  • #35   12. apr 2023 Bagermester.

    Tak for svar.


  • #36   13. apr 2023 Det da en glimrende måde for politiet at få skabt en masse mistro og mistillid for dem selv.

    Og en glimrende måde at få tillid til staten generelt. Hvorfor forsøge være end del af samfundet nå samfundet ikke vil en?

    Det er sådanne episoder der skaber konflikter. Ligesom klima hystader skaber folks hang til Rollingcoal


  • #37   13. apr 2023 Nu kan du takke vores folkevalgte regering for denne indsats.
    Politiet sidder skam da ikke selv og bestemmer hvad der er sjovt.
    Men med den perlerække af forseelser, så er det jo tydeligvis nødvendigt med en tilstedeværelse til sådant et såkaldt træf.
    Har set 117 gange hvordan Brian og Morfufu ikke kan finde ud af at navigere i trafikken, når de har mødtes og spildet dakkedak musik.
    De påkalder sig jo helt forudsætligt politiets opmærksomhed. Næsten lige så dumt som at ryge sig en joint i køen til hittegodskontoret. Måske endda endnu dummere da man jo risikerer miste bilen.
    Straight Outta Randers smiley


    profilbillede
  • #38   15. apr 2023 Til dem som ikke kender Randers ret godt
    Det her er Randers
    smiley smiley smiley smiley

    https://m.youtube.com/watch?v=5OwBLUsgUsw&pp=ygUNUmFuZGVycyB0b3NzZQ%3D%3D

    smiley smiley


Kommentér på:
Træf i Randers

Annonce