Træf i Randers {{forumTopicSubject}}
Der blev godt nok fluekneppet her:
POLITIETS SIGTELSER
• 21 sager vedr. manipulation af forureningsbekæmpende udstyr – heraf 20 tilbageholdte/beslaglagte køretøjer
• 20 x hastighed (heraf 12 klipsager og 5 betingede frakendelser)
• 5 x for tæt kørsel (alle fem til betingede frakendelser)
• 2 x for tæt kørsel (begge klipsager)
• 1 x vigepligtsforseelse
• 2 x manglende førerret
• 1 x ej medbragt kørekort
• 5 x mobiltelefon
• 2 x kørsel i nødspor på MTV
• 1 x ulovlig overhaling (klip)
• 1 x forkert brug af havariblink
• 1 x kørsel ligeud fra svingbane
• 2 x venstresving forbudt
• 10 x manglende nummerplade foran
• 1 x u indregistreret motorcykel
• 1 x manglende forsikring MC
• 13 x røg og støj (forhøjet bøde)
• 3 x fejl og mangler ved køretøj
• 5 x mangelfuld/forkert lygteføring
• 1 x manglende anvisninger for færdslen
• 1 x forkert brug af hornsignal
• 1 x el løbehjul (ingen hjelm)
• 13 x øvrige forseelser
• 11 x synsindkaldelser
Kilde: Østjyllands Politi
Trafikken stod i perioder fuldstændigt stille flere steder på flere veje i det sydlige Randers.
De 20 biler blev beslaglagt til nærmere undersøgelse, da politiet mistænker, at der er pillet ved det forureningsbegrænsende udstyr.
13 bilister står til en større bøde for ”unødig røg og støj”. Det dækker typisk over hjulspin og meget kraftige og larmende accelerationer eller afmonterede lydpotter.
nov 2020
Følger: 12 Følgere: 133 Emner: 23 Svar: 75
Men at man ikke overholder sin vigepligt, kører for hurtigt, mangler kørekort og forsikring, kører ligeud i svingbane, laver venstresving hvor det er ulovligt, bruger mobil under kørsel osv. er simpelthen for dårligt. Det er jo præcis sådan noget der får uskyldige trafikanter dræbt.
Politiet gjorde efter min mening et godt stykke arbejde.
jun 2005
Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.106
At de beslaglægger 20 biler som de mistænker for at kat, dpf eller andre forureningsnedsættende funktioner er fjenret?
Nej, vi ved alle at det er dumt, og rigtig dumt i disse tider. Før i tiden var det bare en 5000kr bøde, idag kan man virkelig mærke det.
Personerne det er sket for, er mødt op til ulovligt gaderace, og vælger at gøre det når de ved at reglerne er som de er, og politiet gør meget for at fange de gaderæsere som findes..
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.556
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.293
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Bevares, der er sateme også mange der kører med hovedet under armen. Det er fair nok de bliver nuppet.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 23 Emner: 39 Svar: 302
Det er bare nogle andre personer og få ekstra regler.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
Forkert brug af dythorn er da at fluekneppe.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Et af de store træf her i området hvor jeg bor er blevet nedlagt af politiet fordi der hver gang var nogle få der forlod træffet med burn-outs og høje hastigheder. Det er ærligt talt pisse irriterende at nogle få kan ødelægge det for hundredvis af bilentusiaster, så fint de bliver straffet.
Og tunede og modificerede biler der ikke overholder loven hører hjemme på en bane, ikke på offentlige veje.
Så for hele bilmiljøet er det godt at politiet straffer dem der vil ødelægge alle andres mulighed for lovligt at dyrke biler som hobby.
nov 2007
Følger: 18 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 236
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 314
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
har sgu så ondt af de unge med gestapo i hælene konstant
Så til de krænkelses parate herinde ,klap hesten og nyd at nogle endnu pisser autoriteterne af
Blogger
Da jeg havde Corvette'en blev jeg jævnligt stoppet af politiet, og oplevede endnu oftere at have en betjent liggende bag mig for at se om jeg ville gøre noget dumt.
Jeg oplevede det også lidt med RS5'eren, dog ikke så meget, da de færreste (inkl. betjente) kender forskel på den og en sløv A5.
Jeg har også prøvet flere gange at alle deltagere i gruppekørsler bliver stoppet, og en tilfældig i flokken får en bøde.
Man kan "takke" dem der ikke opfører sig ordentligt for at det sker, jeg ser det på ingen måde som en jagt på mig personligt, og ser det ikke som en forhindring for mig at dyrke min interesse for biler - undtagen de mange træf der er blevet lukket ned pga. idioter der lige skal spille smart.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Regler er regler og lov er lov det skal overholdes
For høj hastighed, diverse glemte vigepligter og andet som sving forbudt og ellers manglende kørekort
Har virkelig svært ved at se flueknepperiet
Jeg må indrømme jeg syntes generel vi har for lidt færdselspoliti på vores veje
Danskerne kører bare generel dårligt bil
feb 2020
Det er en TV kanal der viser musikvideoer
Den var vildt populær i 80’erne
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.263
Hvornår har man sidst set at politiet er stillet med 10-20 mand for at jagte cyklister eller folk der går over for rødt.
Eller smider affald på gaden etc etc etc.
Svaret er sjovt nok... aldrig. Der har været lidt med cykler men de gør det i nogle timer og så gider de ikke mere. Og vi snakker typisk hold af 2 betjente i et par kryds.
Der burde jo være en masse kontrol med det.
Eller (jeg tør dårligt nok skrive det), hvad med at tjekke folk med blankvåben til vikinge messer etc...
Det er præcist samme billede med aujtomatisk fartkontrol og isærdeleshed generel video overvågning af bilister.
Hvor er kameraer på cykelstierne ? og ved skraldespandende.
For ikke at tale om afgift... på biler, bilforsikring, brændstof parkernig etc etc
Igen... ser ikke meget af den slags på sko eller cykler.... hvorfor ikke? Fordi man gør forskel og det er temmelig meget forskel.
Fair at folk bliver taget for de grovere ting, men reglerne er efterhånden indrettet så du i bil kan få bøde for ca alt hvad du laver. Du kan blive i den firkantede godkendte kasse. Igen med cykel... byg hvad faen du vil, bare den ikke er for hurtig.
Jeg mener meget simpelt at reglerne bør rimeligvis være ens for alle. Vi skal ikke måle mm eller for den sags skyld cm, men det her er fodboldtbaner eller mere i forskel, og det går mig imod.
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
apr 2004
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
apr 2004
Blogger
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 174
VH.Claus
Blogger
Det er ikke lovligt hvor jeg bor, men bøden er ret beskeden. Jeg har fået tre advarsler, men heldigvis aldrig en bøde.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Når der afholdes Traktortræk, så er det godkendt, og der er søgt div tilladelser, de skal overholde de aftalte regler, samt de holdes på lukkede områder.
De biltræf der afholdes, er sjællent godkendte, og de afholdes på offentlige områder.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 174
Tak for svar.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Og en glimrende måde at få tillid til staten generelt. Hvorfor forsøge være end del af samfundet nå samfundet ikke vil en?
Det er sådanne episoder der skaber konflikter. Ligesom klima hystader skaber folks hang til Rollingcoal
apr 2004
Politiet sidder skam da ikke selv og bestemmer hvad der er sjovt.
Men med den perlerække af forseelser, så er det jo tydeligvis nødvendigt med en tilstedeværelse til sådant et såkaldt træf.
Har set 117 gange hvordan Brian og Morfufu ikke kan finde ud af at navigere i trafikken, når de har mødtes og spildet dakkedak musik.
De påkalder sig jo helt forudsætligt politiets opmærksomhed. Næsten lige så dumt som at ryge sig en joint i køen til hittegodskontoret. Måske endda endnu dummere da man jo risikerer miste bilen.
Straight Outta Randers
feb 2020
Det her er Randers
https://m.youtube.com/watch?v=5OwBLUsgUsw&pp=ygUNUmFuZGVycyB0b3NzZQ%3D%3D
Træf i Randers