VW Up! vs Polo {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg står sku lidt i et dilemma her for tiden, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Jeg har en rigtig fin VW Up! På de omkring 60hk, som jeg virkelig er glad for. Men der er desværre sket et stort problem med den der kan rende op i flere 1000 af kroner. Jeg købte Up’en tilbage på grund af dens holdbarhed (som ikke rigtig holder) og dens billige evne af og køre langt på literen. Dog står jeg nu med den næsten helt ødelagt med bremserne og tænker mig og skille mig af med den, inden jeg skal til og betale for meget for den skal køre ordenligt igen.
Jeg havde lidt tænkt i forvejen om jeg skulle ud og bytte/sælge bilen til en forhandler for en bedre bil. Som fx. En nyere Up! Eller en ældre Polo. Jeg ved dog bare ikke hvad jeg skal vælge, siden mit kørsels behov ikke rækker særlig langt. Det er lidt forskelligt hvor langt jeg køre og føler også at Up’en rækker fint til det. Er dog bare bange for at hvis jeg køber en Up! Til vil der ske et problem igen som muligvis kunne være værre en det jeg allerede har siden det ikke er den mest pålidelige bil i verdenen. Dog føler jeg bare at polo’en holder bedre og at man betaler mere for lidt kvalitet. I stedet for noget der går nemt i stykker. ( ved godt det er forskelligt fra bil til bil om hvor hurtigt de går i stykker) Men jeg gider heller rigtig bruge for mange penge bare for og få en bil med lidt flere heste som en 75hk Up! Fra 2016 eller en 75hk polo fra 2013. Ved dog ikke hvad i anbefaler, men vil gerne have et større syns punkt på det.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 116 Biler: 3 Svar: 1.033
maj 2021
Følgere: 25 Emner: 10 Svar: 21
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Det er i øvrigt et kendt problem at især de forreste bremseskiver bliver skæve på Up/Citi-go/Mii.. Jeg skulle kende VW dårligt om ikke skiverne på en Polo er nærmest identiske med de der sidder på en Up, så at tro de vil arte sig bedre, er nok et luftkastel.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Jeg havde hellere brugt 1000-1500 kr. på en ordenlig fejlsøgning, der kan ende med en billig reparation, fremfor at sælge min bil videre med et skrald-tab.
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
Ellers går alt jo til. Bremser sætter sig vel ikk fra minut til minut, så tænker det har været lidt undervejs.
Bliver ikk bedre jo mere man køre .
Alt der ikk bliver passet går istykker . Bare kig på dine potteplanter
maj 2021
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Du har en VW UP! - en af de mest eftertragtede biler i sparegrisemarkedet. En bil der nærmest holder prisen uagtet den har kørt jorden rundt. Find nu en rigtig mekaniker.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
https://www.aygoup.dk/blog/skve-skivebremser-p-vw-up-seat-mii-eller-skoda-citigo.html
sep 2007
Følger: 1 Svar: 8
sep 2017
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
Så skal der være VAG så som minimum polo og ellers hvis du søger holdbarhed vil jeg søge mod andre bilmærker. Nyere Peugeot 208'ere er solide biler med god brændstoføkonmi, men hvis man er "Fransker hader", må man jo søge mod andre mærker
maj 2021
VW Up! vs Polo