662 visninger
|
Oprettet:
1.8t termostat/sensor {{forumTopicSubject}}
Jeg har en a4 b7 1.8t fra 05
Jeg har en kølervæsketemperatur sensor der melder fejl på tester men kan ikke se hvilken.
Igår skiftede jeg køler da den sprang.
Idag da jeg prøver at udlufte den ser jeg den går over 90 grader(103) på computer. Termostaten åbner ikke kan jeg fornemme da slangen nede til er iskold.
Hvordan kan jeg teste om det er termostaten. Tænker ikke bare jeg kan smide den i kogende vand da den er elektronisk styret eller tager jeg helt fejl?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Hvis termostaten er defekt bliver vandet som regel ikke varmt nok, dit problem er det modsatte, derfor tror jeg der er luft i dit system, husk at lukke helt op for varmen så vandet kan strømme igennem.
Se evt mine fotoalbum med guider til udluftning og olieskift.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.684
Defekt toppakning, eller revnet topstykke, er det det du mener?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.259
Normen er at den er mekanisk og at du rent faktisk kan teste den i varmt vand (90grader).
Husk skidtet er pææænt varm bagefter
Det ligner altså at den er mekanisk: https://www.youtube.com/watch?v=3Uli2yCquRU
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.259
Når det så er sagt, så sprang din køler af en årsag, og selvom årsagen ikke var topstykket kan den følgende overophedning få den til at blive skæv.
Generelt er det pænt dårlig karma at de koger over.
1.8t termostat/sensor