Er Peugeot 208 en god diesel bil? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg er på udkig efter en ny brugt bil, og har kigget på en Peugeot 208, 1,6 Blue e-HDI (Diesel udgave) fra 2015, med godt og vel 190,000 km på banen. Tandremmen blev skiftet ved 175,000km (i 2021) og bilen står i alt til 60,000 kroner.
Jeg kører ikke hver dag, men når jeg kører, så er det oftest ture på 30-60 km i alt, og på længere ture 100+ - nogen gange ville der også være korte ture - ville der være problemer i dette, og ville man så i stedet skulle vælge en benzin? Generelt synes jeg ikke der er mange gode benzin biler til prisen i øjeblikket, og jeg holder mig fra Peugeot's 1,2 motorer.
Til sidst - hvad er jeres erfaring med bilen? Er det en driftsikker bil trods alderen og kilometerne, og kan man forvente dyre reperationer? - Ville I gå ned i pris, og er der andet jeg skal kigge på?
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 581
Støj fra 5 trins gearkasse kan være irriterende. Opkog i galvanisering ses ofte. Ekstra ugift til eolysevæske. Der kan være lidt bøvl med adblue systemet. Utætte dyser er et kendt problem.
Er den serviceret korrekt, plejer motoren holde motoren ok. Den er lidt sart hvad angår rigtig olie, samt opsug af olie fra bundkar.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.257
Min egen (2017) har vi snart kørt 20.000 km i (195.000 i alt) og det eneste vi har lavet på den er at skifte de forreste tårnlejer. Tårnlejerne er til gengæld en svaghed, men de er forholdsvis nemme at skifte medmindre det hele er rustet sammen.
Er Peugeot 208 en god diesel bil?