{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Bil skal til syn med fejl {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Bilen skal en smut forbi syn, problemet er mine sommerhjul er der ikke sat luftsensor, så den melder fejl i dashbordet eller viser et lille dæk ikon. Kunne os sagtens skifte til vinterhjulene med sensor i og smække den til syn, men er det egentlig noget synsmanden går op i og fejler den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil skal til syn med fejl
  • #1   16. okt 2023 Ja det går de op i. Det skal de i hvert fald.

  • #2   16. okt 2023 Ja
    Der må ikke lyse nogen gule eller røde advarsels lamper
    Når bilen er til syn

    Det giver omsyn


  • #3   16. okt 2023 #2: Gælder det alle gule lamper?
    Jeg har en Mazda MX-5 med lane departure warning, systemet fungerer som det skal, men jeg syntes bare at det er træls at høre på.
    Der sidder heldigvis en knap på venstre side af rattet til at slå systemet fra, når man har slået det fra lyser en gul lampe i instrumentbordet for at informere om at det er slået fra og systemet slår ikke automatisk til igen når bilen har været slukket.
    Vil det så sige at hvis jeg kører til syn med systemet slået fra at jeg kan blive sendt til omsyn?
    Hvis det er tilfældet er der vist noget galt med de danske regler for syn af køretøjer.


  • #4   16. okt 2023 Teoretisk ja.

    Men hvis en motor larme, airbag, ABS eller lignende lampe lyser, giver det om syn

    Og tpms lampen er en del af sikkerhed i bilen
    Så den må heller ikke lyse.



  • #5   16. okt 2023 Motorlampe, airbag, ABS og lignende giver også god mening.

    Men et sikkerhed system som kan deaktiveres på en knap giver ikke mening at give omsyn for.
    Mange biler har også et gult tanksymbol når brændstofstanden er lav, så skulle det jo også kunne give omsyn at køre til syn med lavt brændstofniveau.


  • #6   16. okt 2023 At duamgler brændstof har ikke noget med sikkerhed at gøre

    Men et fejlende tpms system
    Har med sikkerhed og gøre.



  • #7   16. okt 2023 tænker synsmanden er udmærket klar over hvilke systemer der kan slås til og fra, og hvilke der ikke kan.


  • #8   17. okt 2023 At en lysende TPMS lampe giver omsyn, er 100% garanteret.

    Dog kan jeg anbefale en nemmere udvej, end et hjulskift... Bare læg dine vinterhjul ind i bilen og kør til syn. Bilen finder følere og lampen slukker. Bilen er ligeglad om de sidder på bilen, eller ligger på bagsædet....

    Selv tak smiley


Kommentér på:
Bil skal til syn med fejl

Annonce