{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Bilsalg uden plader {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg skal ha solgt min bil og køber vælge tage plader af og kør den hjem på fasteprøveskilte jeg beholder self plader og får dem afmeldt ved en synshal. Kan jeg rolig gør det? Kør han på mit navn selvom pladerne ikke er på.

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsalg uden plader
  • #1   27. okt 2023 nej tror jeg ikke, for prøveskilterne, er jo 'ejet' af køber, og du har jo papirer på du har solgt den til ham samt du har pladerne og således har du din ryg fri da han har forsikring på sine plader.

• Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 85
    #2   27. okt 2023 Mener ikke der må være prøveplader/skilte på et allerede indregistreret køretøj.

• #3   27. okt 2023 Få ham til at omregistrere ved køb, så er alt ude af dine hænder.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #4   27. okt 2023 Lyder underligt at man ville gide bruge tid på faste prøveskilte hvis bilen er indregisteret..
    Og jeg mener heller ikke at det er tilladt når der er gyldig registering på bilen.
    Og hvis han siger du "bare" skal afmelde den inden han kommer, så sig du skal have depositum på beløb der gør at du ville kunne få plader på igen uden at miste penge, da du vil stå betydeligt dårligere ved privat salg hvis bilen ikke har plader på.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #5   27. okt 2023 Hvor langt væk er det? For så kunne i aftale at du kører ud til ham i bilen, får penge og du piller pladerne af. Men ja, du kan også bare pille dem af og lade ham køre. Det er ham som får bøden hvis det er. Og skriv en slutseddel hvor det hele er beskrevet, så er du fri for problemer. Og så bare ned og få de plader indleveret i samme minut han er kørt med bilen.

• #6   27. okt 2023 køber skal jo bare omregistrer på stedet ved købet

• #7   27. okt 2023 Det er ikke lovligt at køre med prøveplader på en allerede indregistreret bil, men det er jo ikke dit problem, det er købers.

• #8   28. okt 2023 Mon ikke køber forsøger at slippe for at omregistrere den, så han kan nå at "pimpe" den og få den skudt af igen. Så det først er næste køber som indregistrere den. Dermed slipper man for forsikring, vægt og at skat nemt kan spore ens lidt... kulørte arbejde.

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

Svar: 55
    #9   31. okt 2023 Du bør downloade Ejerskifte appen og få køber til at gøre det samme. Så omregistrerer I ved overdragelsen, når du har modtaget købesummen

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #10   31. okt 2023 Appen virker næsten aldrig..Meget bedre bare at gå ind på skat.dk og gøre det der, det virker hver gang.

Kommentér på:
Bilsalg uden plader

Annonce