{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Håndbremse Fiat Punto evo 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har en FiatFiat Punto Evo fra 2011 som lige har fået monteret nye håndbremsekabler i højre og venstre side, samt nye bakker og monteringssæt og dertil nye bremsetromler.

Har normalt styr på det med bremser og har også taget billeder af disse med de gamle monteret.

Men bil køre godt nok stempel ud ved håndbremse og modsat når der trædes på fodpedal.
Jeg centrerer bakker til tromme passer og efterfølgende justeres kabler inde i kabine.

Men selvom håndbremse kun kan trækkes 1 hak, 5 hak eller halvt op kan jeg stadig skubbe bilen???

Har haft det adskilte et par gange og kan ikke se fejlen.

Har du en ide?

Input er velkomne

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremse Fiat Punto evo 2011
  • #1   30. okt 2023 Har du renset tromlerne for den olie de får for ikke at ruste mens de ligger på lager?

  • #2   30. okt 2023 Ja, tromler er selvfølgelig renset af med bremserens

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #3   30. okt 2023 Hvis du trækker i kablet når tromlerne er afmonteret, bevæger bakkerne sig så?


  • #4   30. okt 2023 Bakker bevæger sig på kabel i den "ene side" af trommel og den "anden side" når bremse pedal trædes ned.

    Jeg har justeret de nye drejespindler mellem bakker, fjedere sidder ordentligt, justeret så de er skruet ud og passer til at tromlen lige kan gå ind over og alle huller passer, samt derefter for at justere op inde i kabine.

    Det er bremo bakker og tromler og dem som er foreslået til bilen.

    Jeg har lavet rigtig mange bremser på diverse køretøjer og altid med succes, men dette er knægtens "nye" bil, men har alligevel samme princip på min egen med kombi af bremsebakker og skivebremse i bag, plus tromler på vores 3 veteranbiler


  • #5   1. nov 2023 jeg plejer at justere det inden jeg monterer tromlen. derefter en lille trilletur, og så hjem og efterjustere igennem hullerne til hjulboltene. det hele grunder i at det der selvjustering, sjældent er selvjusterende mere. konen har en evo fra 2012, og den justerer jeg gerne bagbremser på en gang hver 1/2 år.


Kommentér på:
Håndbremse Fiat Punto evo 2011

Annonce