Danmarks bedste autoværksteder? {{forumTopicSubject}}
Hej,
En hypotetisk tanke eller forretningside:
Problem: Alt for mange bilejere har problemer med værksteder som fx fusker eller ikke er ærlige + plus en en del andre problemer. De fleste kunder googler bare autoværksted og tager det første og bedste som står øverst i nærområdet.
Resultat: Kunder er frustrerede og bruger for mange penge på noget som fx aldrig bliver fixet korrekt.
Løsning: En iværksætter finder frem til de gode værksteder (ikke baseret på trustpilot og stjerner hos autobutler) fx ved personligt fremmøde eller dialog med eksisterende kunder eller gennem et netværk som fx her hos Bilgalleri. Over tid får iværksætteren opbygget et kartotek over pålidelige, dygtige værksteder som udfører et hæderligt arbejde uden at snyde kunden.
Spørgsmål: Har sådan et insider-kartotek værdi? Ville der være kunder som ville betale et beløb for at få at vide hvilket værksted de skal bringe deres bil hen til? Jeg er selvf med på at når kunden har betalt xxx kr for at få en adresse, så kan han videregive dette til alle hans venner osv - så setuppet er ikke optimalt.
Personligt ville jeg betale for sådan en ydelse da jeg i skrivende stund ikke har kendskab til et værksted jeg kan stole 100% på.
Men hvad mener i?
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.235
Så held og lykke med at lave en database som omhandler alle mulige problemstillinger en bil-ejer kan have.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.564
4 forskellige kunder kan jo nemt få meget forskellige oplevelser ved samme værksted.
Forventningerne kan være vidt forskellige, og de opgaver der skal laves helt i øst og vest.
De fleste kunder kommer nok med den indstilling at det helst skal være gratis.
Når det er sagt, så er min tillid til flere værksteder også absolut i bund.
Udskiftning af forlygter på min Passat krævede 3 værksteds besøg inden det lykkedes.
De sad ganske enkelt skævt, da det 3. gang lykkedes for dem at sætte den 95% ok, så var der kvitteret med en ridse i kofangeren.
Samme værksted skulle skifte en aktuator på el bagklap, det krævede så hele 5 besøg.
1 gang for at vise fejlen, 2 gang for at de kunne konstatere fejlen, 3 gang for at de så skiftede den forkerte, 4 gang hvor man skulle stå og skændes med dem, og så 5 gang hvor de så skiftede den rigtige.
Sådanne historier kunne jeg komme med en 8-12 stykker af, har de sidste 20 år haft Skoda / VW samt Volvo og Renault som firmabil. Det står mindst lige så slemt til ved Volvo og Renault. Da Volvoen for nyligt var til service havde de en lille ekstra opgave. 12 volts cigar stiklet virkede ikke, det gjorde det sørme heller ikke da jeg hentede bilen igen.
Man bliver så træt, og trækker bare på skulderen.
Tror faktisk kun jeg har tillid til et enkelt værksted i hele Aalborg, desværre ikke et autoriseret indenfor de bilmærker vi har. Et ganske lille sted hvor man selv snakker med vedkommende der skal kigge på bilen, og et sted hvor man så også lige snakker om tingene ved afhentning. Men den tid de bruger på den slags, den betaler kunden jo selv.
Mange vil helst helt undgå alt dialog, herfor blomstrer diverse steder med online tilbud - her kan folk jo helt undgå at skulle snakke med nogen - tilgengæld får den så efterfølgende ikke for lidt på nettet omkring deres dårlige oplevelse osv.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 984
Ideen er teoretisk godt og jeg ville hjertens gerne betale lidt ekstra for at min bil bliver lavet 100% efter bogen HVER gang!!! MEN rent praktisk kan det bare ikke lade sig gøre for fejl kan være sporadisk og meget svære til nærmest umulige at finde, hvilket resultere i høje regninger og utilfredse kunder.
Der vil ALTID være utilfredse kunder uanset hvor meget værkstedet prøver at være de bedste og gøre det rigtige.
Jeg er selv udlært på et værksted hvor mester var meget ærlig og reel men vi havde da stadig utilfredse kunder fordi nogle altid føler sig snydt.
Når jeg laver mine egne biler bliver ALT lavet 100%, har jeg een dårlig bærerarm på den gamle e92 bliver ALLE skiftet uanset om de er iorden eller ej.
Jeg kan gøre det fordi prisen på delene er lav og jeg laver det selv men en kunde kunne/ville aldrig betale for at få lavet bil sådan!!
Det ville jo hurtigt koste 2-3x så meget som ærlige Erling nede for enden af gaden, så jeg må jo tage røven på ham!!
Ærlige Erling skifter også kun een støddæmper for det er kun den der er i stykker! hvorfor vil jeg skifte begge!?nu vil jeg også gerne have 1000kr ekstra for at spore bilen, den kører jo fint nu, ærlige Erling syntes ikke det er nødvendigt, det skal nok gå?
Du har netop fundet forskellen mellem teori og praktik som vores politikkere også ville ha glæde af at opdage.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.742
Mund til mund metoden er den bedste, dvs at du skriver her eller i en gruppe for dit bilmærke, så har du en ret klar indikering af hvad du får for pengene.
Nogen betaler 2.000 for en opgave andre har givet kr 800 for, er man så blevet snydt??
Begge opgaver løst 100% uden reklamationer, held eller dygtig mekaniker, your choice.
Så er der Skomar på Mødestedet i Brørup, go lørdag til jer alle
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
hvis alle folk vidste bare lidt om biler. så tilbyder værksteder nok også mindre fusk!. for så ved folk hvad de skal kigge efter.
alle mekaniker er nogle fukser på en eller anden måde... jeg ved godt hvordan værksteder gør deres metoder.
vi er selv en mekaniker familie. derfor betyder det ikke vi laver fusk. der skal ikke spares på egne køretøjer. jeg vil dog aldrig misbruge en fremmede heller.
men din ide er ret dum. for alle mærker og biler er forskellige og nogle værksteder ved bare mere om nogle bestemte køretøjer end de andre. og omvendt selvfølelig. men alt hvad man kan lave på hver køretøj. mærke og model. findes i bøger. og på nettet. så det bare at komme igang med at lære lidt. vi bruger mange timer i biler hele livet. så hvorfor ikke selv lære at vedligeholde og reperare ligesom med ens ejet hus!
man gider jo hellere ikke at køre langt for at køre på værksted. lånebil. og alt det. så tager man den der er tættest på selvom den er dårlig.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
For de fleste mennesker vil ikke køre efter en mekaniker, de vil have en lokal
Så du skal have lavet et kæmpe forarbejde og undersøgt så mange forskellige værksteder, og have løbende dialog med dem.
Derudover skal du også være indstillet på, at alle der er utilfredse efter at have anvendt dit "anbefalede" værksted, der skal du gå ind i diskussionen og få kunde og værksted til at nå til enighed.
Du skal også tage højde for, at mange der vil betale for denne type ydelse, måske også har specielle modeller som der findes specialister indenfor, og derfor kan de ligeså godt selv hente den information i facebook grupper og model/mærke klubberne
Jeg må også indrømme, at jeg ikke helt kan genkende det her med man ikke har tillid til sit værksted, der er så mange værksteder derude at så må man prøve et andet og lytte til venner og bekendte.
At du tror man kan bruge bilgalleri som indikator for at et værksted er dygtigt og kan komme på en liste over danmarks bedste autoværksteder siger lidt om seriøsiteten i din forretnings ide
aug 2019
Følger: 1 Svar: 27
Så du mener at f.eks. jeg skal investere i værktøj, sporingsapparater, afbalanceringsapp, testere og computere, og hvad der nu kræves alt efter problemet?
Nogle af os har andre jobs (kan måske ikke kende forskel på en hammer og en skruetrækker), og afleverer bilen (eller får den hentet) fikset og så er den klar når vi kører hjem fra job.
Imens mekanikeren laver min bil tjener jeg min egen timeløn, til at betale ham for hans arbejde, og sådan får vi hele samfundet til at løbe rundt ??
Fint hvis du har værktøjet, et sted at stå med det (nok helst inden hertil vinter) og hvad der ellers kræves.
Lucas
Der findes jo sider med "få 3 tilbud" osv, der betaler værkstedet et gebyr for at få opgaven, bare til din orientering ??
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
jeg har selv 10-12 timers arbejds dage. men har da stadig masser af aften tid hvor man pille og skrue. der sidder du vel bare i sofa glor flimmer kas. og mener dagen er omme.?
dæk skifte kan du betale dig til. men alt andet køb det selv!. udenfor eller indefor det giver det samme resultat.
det er bedste værksted.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Hvor meget koster alt for at kunne lave alle service og reparationer på dine biler?
Nok til at dække service i 5 år, 10 år eller nok endda mere?
Hvordan sikrer du dig, at du får meddelelser om alle kampagner på den bil du arbejder på, så du sikrer dig at få udført disse kampagner på bilen?
Hvordan får du adgang til opdateringer til softwaren i din bil, sælger mærkerne dette til private så de selv kan gøre dette?
Jeg er med på, at hvis du har visse forudsætninger kan det være fint at lave service og reparationerne selv, men med moderne biler og uden særlige kendskab skal jeg godt nok ikke til at rode med bremser og den slags udstyr på en bil som min familie skal fragtes rundt i
Dine biler afspejler jo ikke det som de fleste danskere kører rundt i, og derfor er det mere oplagt at lave tingene selv på denne type biler, der skal man jo ikke bruge tester til alt
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
nye biler har masser af elektrisk Kina pis som er noget lort!. og det er det bare. det har gamle biler ikke. det er simpel. så hvis det skulle fejle er det nem at finde en lodde kolbe frem.
mekanisk er kvalitet'en altså også bedst i de gamle. så kan folk sige hvad de vil om at deres nye biler er bedre. som de ikke er. hvis de ikke har forstand på at lave dem. så har de hellere ikke forstand på hvor god den er.
har du en tester. værktøj. så kan du lave alt på en ny bil. det ik raket videnskab. det er time lønnen der koster ved værksteder!. ikke reservedele.
jeg har tjent penge på alle mine biler. hvor jeg regner indkøbs pris sammen med alle reservedele der er brugt. som er meget minimal!. så har jeg stadig tjent 8-10.000kr. plus jeg har kørt en masse km i dem.
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 67
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
og finder de extra ting som skal laves. så laver de det ik alligvel og snyder dig endnu hårdere.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Hvordan får du adgang til ny software fra bilproducenterne?
Hvordan bliver du informeret om kampagner der er på en given model?
Hvad koster en ordentlig tester, komplet værktøj og lift?
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
hvilken kampanger? har aldrig hørt om. er det fødselsdags tilbud?
alt kan købes hvis du søger på Google. jeg går altid med ældre ting. så jeg kigger brugt. men nyt kan købes for samme priser. det er bare ikke så høj kvalitet.
værktøj der er biltema. bedst og billigst.
jeg har bla købt dæk maskine. afbalancering maskine. ikke den billigste model. en bedre. til 12.000kr. samlet. helt nyt. tilbyder man skift af dæk 100kr pr hjul. og montere det gratis på bil. så er den hurtig tjent ind. mit er tjent ind. plus folk har fået billig dæk skifte.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Softwaren i de fleste nye biler kan jo opdateres, nogle af de nyeste kører så OTA
Kampagner eller rettelse af fejl på en given model, kald det hvad du vil, men det løses jo i mange tilfælde ved service på autoriseret værksted.
Vi fik eksempelvis nyt anhængertræk på en 9 år gammel Avensis t25 fordi man fandt en fejl på de originale træk, hvordan får du den viden fra Toyota når de ikke informerer ejerne direkte
Hvad koster en ordentlig tester i indkøb og årligt abonnement, hvad koster en lift i indkøb og årligt service?
Mit bud er, at inden du for alvor er i gang så har du brugt mere end 5 års budget til værksted på en bil
Dækapparat og afbalancering 12.000 kr
Lift 20.000 kr
Kompressor 10.000 kr
Diverse værktøj 5000 kr
Værksted 250.000 kr
Total 277.000 kr
4 dæk med montering 400 kr, så 700 sæt dæk så er du i 0
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 67
Helt enig der: Mande Ikea (Biltema) er bedst og billigst. Jeg har købt meget der, noget røg retur (moment nøgle på 240 Nm, men kunne kun ca. 150 Nm) men - de har meget godt kram der.
Nu har jeg selv lavet alt på min, var jeg i tvivl om noget. var min Haynes Manual - min bedste ven i nøden.
Det enste jeg har brugt et værksted til var - at få min bil sporet. Bagbærarmene sad lige ca. 3* forkert og måtte hjem og rettes til. Job Done! Fik den sporet.
Jeg kørte en dag på værksted, skulle have et tilbud på udskiftning af en vandpumpe. Ja - den klarer vi for 2500,00. Fik den fra Tyskland for 195,00 inkl. post. Nhå ja, så skulle toppakningen osse udskiftes - sagde de. 15.000 - 20.000. Fårk da af. Ingen probs med den toppakning.
Lav din bil selv, så er du på sikker grund.
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
alle normale tester kan rette i bilens computer.
og fejl i prouktion er jo bare en sats. indtil nogle bøvler med problemer. så må man bare være lutter og øre efter de fejl på din bil om der skulle være noget.
plus der er ikke noget service på en auto lift. ved du hvad han tjekker. han kigger bare på om den virker. beskadige dele. som kæde. svejsninger. og bum så er der service sticker på. det kan man selv tjekke. men hvis man vil så koster det kun et par hundrede at få tjekket.
man kan lave alt selv. hvis man vil lære.
og det fede ved biltema er deres garanti. 10 års garanti!. ja så kan da bare smadre det og få noget nyt. også der nyt 10 års garanti. dog har jeg noget biltema som er ældre end det. det holder sku meget godt. der er også noget skrald imellem det. men alle er jo ikke perfekte.
og precis i Haynes bøger er det meget godt forklaret. men der er meget info at hente på nettet. og video'er.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Der er jo tale om forskellige typer opdateringer, både nogle som forbedrer software for eksisterende funktioner, men også tilfælde med nye funktioner
Du kan lytte dig til meget, men i dag er software jo en væsentlig del af en bils funktioner, og hvis det ikke spiller kan du ikke bare lige hente en ny opdatering og indlæse med din egen tester
Man kan sikkert lave meget selv, men youtube glemmer sommetider nogle små detaljer, og det kan få fatale konsekvenser hvis man ikke ved hvad man laver
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
ja ligesom video'er er der også info på nettet der slår fejl. men bøger er det mest rigtige. for dem der ik ved noget. så tror jeg alt giver mening det nok ikke meget forkert.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Opdaterer du aldrig din pc, tablet eller telefon?
Du kan sikkert godt selv udføre opdateringen med din tester, men hvordan får du fat i opdateringen, tror du fabrikanten deler den gratis ud?
Vi behøves heldigvis ikke at være enige, og jeg kan også mærke vi aldrig bliver enige.
Du kører som jeg ser det i ældre biler og uden store mængder af elektronik og kalibrerede systemer, men at du mener du er bedre til at service en moderne elbil, PHEV eller fossil bil end mærke værkstedet virker på mig helt forkert
Dertil så kan du altså tale længe om besparelse, men faktum er bare at det er rigtig dyrt at etablere et værksted med basis værktøj til alle opgaver, og set i det perspektiv er det mere oplagt at finde en mekaniker du stoler på
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
og køre gamle biler. fordi så slipper jeg for alt det elektronik pjat. for det er træls. hvorfor er det nødvendigt. når det kan undgåes. det er meget nemmere at lave mekanikken uden alt det elektriske. se det giver mening. også derfor man kan køre meget billigere i gamle biler.
selvom alt er fancy med alt det elektriske idag. kan en tester. og bilen ikke altid finde fejlen. det er simpelhen blevet for meget el. så man kan bruge evigheder på at få det til at virke. kan være den melder fejl på noget. også viser det sig at være noget helt andet. det ses tit. også ender det med at man skifter en masse unødvendige dele pga af det. og det gør selv. det i mener exsperter på værksteder
og opdatering eller ej. det er fis synes jeg. det giver ingen mening i mit hovede. de har lavet bilen med det den har. hvorfor skal den så fin justeres flere gange. ikke nødvendigt. kan jo være de prøver at ødelægge bilen. så du kan købe en ny igen ;)
og det kræver ikke mere end et par tusinde kr til værktøj. så har alt det der er nødvendigt. du skal jo ikke have et autoværksted for at pille i biler og folk burde have det meste allerede. det er basic værktøj. har man brug for special værktøj. så koster det ikke meget i svesker biltema.
det giver da mere mening at lave det selv og give 500 kr for et special værktøj. end at give 5000 til værksted. plus du fået værktøj til en anden god gang
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Det er nu de færreste telefoner der går i stykker af at blive opdateret, men selvfølgelig hvis man er ligeglad med diverse app fungerer efter hensigten osv kan man fint springe det over
De fleste biler i den danske bilpark er bare ikke biler der passer ind i dine forudsætninger, det er de færreste der foretrækker veteranbiler til daglig kørsel frem for moderne biler med diverse komfort og sikkerhedsudstyr, dertil er sikkerheden de seneste 30 år også blevet væsentligt bedre hvis man er impliceret i uheld
Og hvorfor har flere i din familie valgt at tage en mekaniker uddannelse, når i ifølge dit udsagn er blevet dårligere til at lave biler af det, end ved at kigge diverse videoer?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.742
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
ej nu må du lige. jeg ved alt om mekanik. elektronik. jeg kigger ikke i video'er eller på nettet alt er lært ved at læse og erfaringer. det er for folk som dig som ikke ved noget at en video eller Google det kunne være hjælpsom! har aldrig sagt at jeg brugte det. jeg har prøvet lidt af hver. også husker man det.
og med gamle biler. komfort og sikkerhed?!. altså nu lyder du jo som en expert der mener alt nyt er bedre og godt. det er det ikke!.
nogle firmaer begynde at spare i 80'erne. og det er holdt ved. flere og flere mærke i 90'er. og hele stakken i 00'er og op. det er spare perioderne. og det klar alle bliver nød til at følge med på spare dillen. når et mærke kan sælge deres bil til halv pris. så sælger de ikke deres med underskud. så skal der spares. hvor man begynder at kigge på småting der kan spare få hundrede kr. om det så koster pålidelighed. omdømme. kvalitet. sikkerhed. folk køber det jo alligvel. fordi folk tror når det er nyt. så er det godt?? det må være det de tænker nu du tænker sådan
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Jeg skifter ikke telefon hvert år, jeg skifter når den går i stykker, det er vel typisk efter en 2-4 år
De fleste tilbyder jo kun et vist antal opdateringer, før de stopper med opdateringerne.
På mit arbejde skal alle telefoner opdateres, ellers låses de så de ikke kan anvendes længere, og når support opdateringerne stopper skal telefonerne udskiftes
Jeg er med på at på nogle punkter var kvaliteten af bilerne bedre i gamle dage, og de var naturligvis mere simple at udføre service og vedligeholdelse på.
Men antal trafik dræbte skyldes i høj grad den løbende implementering af sikkerhedsudstyr og bedre sikkerhed end for 30 år siden. Det skyldes da på ingen måde at vi er blevet meget bedre og mere opmærksomme bilister
Du har nu selv smidt hele din familie under bussen ved at udtale at de på ingen måde kan løse problemet på moderne biler, for det kan intet værksted jo finde ud af
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
sidste telefon holdte lige 4 år. og en anden pis smartphone i 2 år som døde. Huawei pis. også før det gammel knap telefon. som jeg havde i evigheder en gammel Nokia selvfølelig.
precis. det eneste der er godt skabt. er en airbag. det er hvad der forhindre folk i at komme til skade. men om der er blevet mindre uheld med død. det tror jeg nu ikke.
ja for bilers computer fortæller noget som ikke er pålideligt. så ja alle mekaniker i hele verden kan ikke lave noget der fortæller løgne. så man kan skifte den ene del til den anden uden held. gamle biler simplet. har den en fejl. så den nem at kende. så skifter man den. og bum fixet. nye biler kan have så meget mærkelige fejl. som er svære at finde. det ikke behøver at være mekaniske dele. men tit er det også elektroniske dele. kina piss sige jeg bare :D. der er ingen grund til det skal være så kompliceret. desuden synes jeg selv design af nyere biler er meget grim. det virker meget legetøjs agtigt. især indeni. alt "billige" plastik. bla også sæder. jeg bliver nærmest invalid af at side I så hårde plastik skåle en hel dag.
gode gamle sofa sæder. velour eller stof. det sku da noget mere behagelig. det jo så en smags sag. det er min
så ved jeg godt folk siger 80'er biler er kendt for deres billige plastik. men det dælme dobbelt så solid som det der fåes idag. haha.
det mest sørgelige er amerikaner biler. for noget så fedt. og luksus. til noget billig lort idag. det er sku synd. alle biler idag burde være bygget som gamle amerikaner biler. det var og er stadig det bedste. en flyder.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Ja der skal vi ikke stole på Vejdirektoratets og Danmarks Statistiks tal, de bruger jo moderne computere og opsamling af data
Ja nødbremse, adaptiv fartpilot, vognbaneassistent, blind vinkel systemer er jo ikke med til at forhindre ulykker
Så er det da trist at din familie hver dag går på arbejde og snyder folk, fordi nye biler har mærkelige fejl
Eller arbejder de på klassiker værksted hvor biler med elektronik er forment adgang
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 103 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 269
ja det trist at arbejde med nye biler. men sådan er verden jo kommet til. Spørg hvilken som helst mekaniker han vil sige det samme. vil du lave den her gamle bil 40 år gammel. eller denne helt nye 2023 model. så vælger han nok den gamle. da det er lige til at gå til.
jeg arbejder så hellere ikke med det. og det gør min familie hellere ikke. vi har fundet anden der er sjovere at bruge tid på.
men egne biler laves selv. som alle og enhver burde gøre. man behøver ikke være mekaniker. for på skole lære du sku ikke særlig meget. end hvad en tyk bog kunne.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.421
Man har statisk siden 30'erne, så jo det går man faktisk op i, og tallet for dræbte har været stærkt faldende igennem de seneste mange år
Det skyldes i høj grad bedre sikkerhed i bilerne, men også bedre assistent systemer som forhindrer en del ulykker
Jeg er med på at de gamle biler er mere simple at lave på, men tror da også mange mekanikere vil finde det interessant at arbejde på en superbil af nyere dato
Mange unge interesserer sig jo også for elektronik, og der er da mange dygtige og specialiserede ud i den del af det at lave biler.
Hvis jeg var mekaniker ville jeg da hellere arbejde for cartrends, handimobil eller en af den type virksomheder end stå og slås med folks 40 år gamle biler hvor alt er groet sammen
Danmarks bedste autoværksteder?