1.039 visninger
|
Oprettet:
Bil går ud, defekt generator / bartteri {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg har en fin gammel land cruiser 90 som er gået ud nogle gange ved kørsel.
Begge batterier er målt imens bilen kører i tomgang :
Batteri 1 viser ca. 14.5 V
Batteri 2 Viser ca. 12.4 V
Generatoren er skiftet.
Er batteriet på de 12.4V færdigt ?
Kan bilen gå ud pga. et af batterierne ligger på de 12V ?
Min brændstofmåler begyndte i samme ombæring at gå op og ned selvom der er fuld tank på, tænker det har noget med batteriet at gøre ?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 121 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 309
mar 2008
jun 2008
tænker at skifte begge batteri i så fald så de matcher hinanden så ikke modstanden imellem dem bliver for høj.
Tak for fint svar indtil da
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Hvis batteri 1 viser ca. 14.5 V så tyder det på at det bliver opladet af generatoren, det virker til at være en fin spænding.
Hvis batteri 2 Viser ca. 12.4 V så vil jeg gætte på at dette ikke aktivt bliver opladet, så er der tale om hvilespænding, i så fald er det også en fin spænding.
Ud fra mine antagelser vil jeg ikke umiddelbart mene at der er noget galt med de to batterier, men du kan evt. måle hvilespænding (motor slukket) på batteri 1 for at se hvordan den ser ud, den skal gerne ligne den spænding du har målt på batteri 2.
Hvis hvilespændingen på batteri 1 også er ok vil jeg sige at batterierne sandsynligvis ikke er skyld i bilen går ud (under alle omstændigheder bør generatoren også kunne levere nok strøm til bilen kan køre).
Hvorfor blev generatoren skiftet? Ladede den ikke, eller var det bare et forsøg på at smide dele efter bilen i håb om at den ikke længere går ud under kørsel?
Hvis det sidste så viser det ret godt at det ikke nytter noget bare at skifte dele fordi man tænker at det nok hjælper.
Det eneste rigtige er at fejlfinde på bilen og få lokaliseret hvad der er skyld i den går ud, hvis ikke du har kompetencerne til det så send den på værksted, det kan blive meget billigere i sidste ende end bare at skifte alle dele på bilen en efter en for at se om det så virker.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jun 2008
Generator ladede ikke og blev derfor skiftet, bilen er ikke gået ud siden, har dog ikke kørt så meget i den endnu.
Har stadig problemet med tank måler hvilket kan skyldes et dårligt batteri ?
Jeg tænker også at det ene er start batteri imens det andet er forbrugs, så er det vel fint de ligger forskelligt ved tomgang, jeg prøver dog lige at måle i morgen igen ved stilstand.
Jeg er med på det med mekanikeren ligeledes derfor generatoren blev skiftet, det løste bare ikke tank måler problemet
mar 2008
Bil går ud, defekt generator / bartteri