{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Tang
Tang
Tilmeldt:
22. jan
Emner: 1 Svar: 1

Familie bil til 5 {{forumTopicSubject}}

Goddag BG
Jeg er i den fantastiske situation at jeg skal være far og vi er en familie på 4 i forvejen. Så jeg kunne godt tænke mig at komme i noget større end en Yaris.
Jeg er ved syv sind, for jeg aner ikke en pind om biler, så jeg har brug for råd og vejledning

Vi er ikke den rigeste familie så mit budget er på nok 250k. Jeg vil helst benzin eller hybrid, da jeg pendler meget samtidig med vi kører små ture.

Jeg har set på både stationcars og mpv'er og tænker umiddelbart mpv nok vil være vejen frem. Men: i den prisklasse er det umiddelbart kun franske modeller og min kære far og svoger siger "fransk er noget lort" så jeg prøver at få et mere nuanceret billede af mit dilemma. Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie bil til 5
  • #1   22. jan Skal det være en helt ny bil, eller er en lettere brugt også i overvejelserne?

  • #3   22. jan Man skal holde sig fra de tre F’er sagde min far, Ford, Fiat og Franske.
    Men biler med plads til tre stole på bagsædet hænger ikke på træerne.
    Renault Grande Scenic findes til yderst rimelige priser, den kører som en pakke pølser, men er ret så praktisk. Så er der VW Touran, der dog pladsmæssigt sættes hårdt til væg af en Ford S Max. Sidst nævnte er nok den bil jeg ville vælge inden for budgettet.
    Touran er lidt mere anstrengt med pladsen, men er også den med mindst kummefryser fornemmelse over. Desværre findes Touran nærmest ikke med en ordentlig solid benzin motor efter min smag. De små 1,4 gør det ok, men det gør den ofte tilhørende automat gearkasse ikke.

    Tænker dog at Tang er endnu en AI agtig person der er opfundet for at generere trafik på den døende side.


  • Tang
    Tang Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. jan Det behøver på ingen måde at være en ny bil. Bare stor, holdbar og så må den gerne være økonomisk. Jeg er krævende, i know haha.

    Nu er de to andre heldigvis ved at være så store, at den ene slet ikke bruger stol længere og den anden bruger endnu selepude. Så ved ikke om det hjælper på mulighederne.
    De tre F'er lyder også til at være nemt at huske.


  • #5   22. jan Jeg ville blive i Toyota familien, og købe en Avensis stationcar, ikke videre ophidsende bil, men mere driftssikker bil, findes vel næsten ikke..

    Tillykke med familie forøgelsen smiley


  • #6   22. jan Ikke fransk…. Selv om den nu er opkøbt af dem.. Opel Insignia fra 2018 og frem? 1.6 er faktisk mere økonomisk end 1.5 (stadigvæk benzin, ingen hybrid mulighed)

  • #7   22. jan #6 Insignia er også et rigtigt godt bud, ville selv kigge på den model, hvis jeg skulle købe nu...

  • #8   23. jan vi har købt en superb fra 13.. den har jo oceaner af plads og så koster den kun 3400 i årlig afgift samt den har lagt på de 18-23 km/l.. kan klart anbefales.. bemærk at det er en 1.6tdi og ikke en 2.0 de er ret dyre og knap så økonomiske

    profilbillede
  • #9   23. jan Vi har igennem de sidste 10-15 år haft flere franske biler, og har kørt henved 500.000 km i dem. Alle har været købt brugte og har været 4-15+ år gamle i perioden vi har ejet dem, og km stand fra 50.000-350.000 km

    Min erfaring er, at der generelt sjældent har været noget særligt i vejen med dem. Der har da været lidt ting ud over det normale vedligehold, men ikke noget særligt i forhold til de andre biler vi har ejet igennem årene

    Elproblemerne har vi faktisk aldrig haft, og bilerne har virket efter hensigten trods nogle af dem altså har været af en vis alder og med et vist km tal.

    Bilerne er billige, og det kan naturligvis ses i materialevalget og finish, men det må vel også være noget man forventer.

    Renault grand scenic er et fint bud indenfor budgettet, ligesom s-max også er det.
    Vi kører diesel og valgte renault over s-max ud fra prisforskellen og brændstoføkonomien.
    Vi kører i en diesel renault grand scenic 18-20 km/l, har en fornuftig ejerafgift og kan trække 1700 kg campingvogn.

    Det er klart en fordel at vælge en MPV over en almindelig stationcar, fordi du kan vælge at flytte det ene af børnene over på 3 sæderække hvis du vælger en 7 personers. Derudover kan du også have legekammerater med rundt hvis det behov opstår

    Når i skal vælge bil, så vil jeg især se på breden af bagsædet, men også hvor langt ud isofix og autostol og selepude kan sættes, for barnet i midten får altså ikke meget plads til skuldrene.

    Jeg ville også klart overveje og kigge på elbiler som alternativ. Der er det dog kun maxus og gamle model s der er indenfor budgetrammen, hvis du vil have 7 sæder, så der skal du nok gå med en almindelig 5 personers bil
    Der kunne du se på enyaq, id4, Q4, ev6 og ioniq 5 som et alternativ til en benzin bil


  • #10   24. jan Skoda Enyaq.

    Gik selv fra en Yaris.


Kommentér på:
Familie bil til 5

Annonce