{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.438 visninger | Oprettet:

Salg af bil - Forsikring !! {{forumTopicSubject}}

Okay når man sælger en bil hva gør man så med forsikringen !!

Har en ven der siger til mig at når den er solgt så ringer han samme dag til forsikringen og afmelder den pr dags dato !!

Men jeg siger man ska vente 3 uger før den må afmeldes ved forsikringen for at køber har en chance for at få forsikring og omreg på plads !!

Hva er det rigtige ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil - Forsikring !!
  • #1   20. apr 2007 jeg er lige med på en lytter

• #2   20. apr 2007 Det sidste

• #3   20. apr 2007 Du er forsikret af sælgers forsikring i 2 uger efter købet. Mange vælger dog at køre sammen på motorkontoret så det bliver gjort med det samme.

• #4   20. apr 2007 Men hvis man ikk aftaler at kører derned sammen er det så ikk lovpligtigt at vente 3 uger ??

• #5   20. apr 2007 Ja. 3uger smiley ikke 2 som jeg først skrev. Men vil KLART anbefale dig at i kører ned sammen, så det bliver gjort med det samme.

• #7   20. apr 2007 tag ham du sælger bilen til i hånden og kør ned på motorkontoret.. det er vist det sikreste smiley

• #9   20. apr 2007 Kan man ikk hvis det er sent fredag eller i weekenden !!

Men ja rigtigt Junker det er jo ikk mit problem !! Og det går vel ud over mig hvis han kører galt ?

• #11   20. apr 2007 Jan når du aflevere pladerne bliver din forsikring opsagt !!

Hvis du opsiger din forsikring går der lidt tid og hvis politiet ikk har modtaget dine plader kommer der et brev og hvis der går endnu nogle dage så kommer de og klipper dem hehe !!

• #12   20. apr 2007 Da jeg skiftede bil, ringede jeg også bare til forsikringsselskabet, og sagde at nu havde jeg fået min nye bil, og den gamle var afleveret. Det noterede hun så. Der gik så kun 1 uge inden jeg fik en check fra CRM, men jeg solgte også til forhandler.

• #14   20. apr 2007 Stadig svært hvis det er i weekenden !!

Der har de vel lukket !!

• #15   20. apr 2007 det første du gør efter salget er, ring til din forsikring og sig du har solgt din bil. (sørg altid for og have hans fulde navn, CPR nummer, eller kørekortnr, og hav det på papir, hvis det nu skulle ske noget. det er meget vigtigt.) så "låner" han din forsikring i 3 uger. men sker der noget inden for de 3 uger, hænger du ikk på den, fordi du netop har en slutseddel med hans navn og dato bilen er blevet overdraget til den nye ejer.. så bare rolig, der skal ikk dig noget....

men sørg for han får den omregisrteret, i en fart. for indtil den er omregistreret betaler du vægtafgift på bilen. husk det

• #16   20. apr 2007 Køber har 3 uger til omregistrering...
    Forsikring & motorkontor vil afvise alt indenfor de 3 uger.
    Om man så vælger at lyve,det er en anden sag.
    Er bare lidt svært hvis der er lavet salgskontrakt...

• #17   20. apr 2007 Hva dækker så hvis det ikk er min forsikring der dækker hvis han nu kører galt mens han ikk har omregget bilen ??

• #19   20. apr 2007 dit forsikringsselskab. men han hænger på den. IKK dig. derfor er det monster vigtigt du har papirene i orden

• #20   20. apr 2007 Okay..!! Iorden.. Sælger nemlig måske snart min bil så vil lige have det hele på plads !!

Sådan har jeg nemlig også gjort de sidste 2 gange jeg har solgt bil..Heldighvis er det også rigtigt smiley

• #21   20. apr 2007 så går du ikk forkert i byen i hvert fald..

fed gryde ellers. den var med i det nye V-MAX ikk?

• #23   20. apr 2007 Nu sidder jeg selv i et forsikringsselskab, og vi siger til kundene, at hvis de sælger deres bil, har køber 3 uger til at få den omregistreret i, og i de 3 uger er det sælgers forsikring der dækker. For at man kan omregistrere en bil, skal du have et forsikringsbevis med fra et forsikringsselskab, ellers kan man ikke omregistrere en bil, da det givne selskab påtager sig ansvaret for fra den dag bilen bliver omrigistreret.
    Hvis så ikke bilen bliver omregistreret inden for de 3 uger er det op til sælger at ringe til politiet og forklare at bilen er solgt pr. en given dato, og så vil de så efterlyse bilen. Samtidig skal sælger så ringe til sit forsikringsselskab og sige at han har solgt sin bil og køber har ikke omrigistreret bilen inden for de 3 uger. dette vil så blive noteret og evt vil bilens police blive afgangsført, så sælger ikke hæfter for noget.

• #25   20. apr 2007 Junker - Så er du jo også derhenne,hvor jeg siger man lyver,ik´?
    Forsikring & motorkontor vil sige 3 uger,og kan forlange dokumentation.
    Og det har JEG prøvet flere gange...

• #26   20. apr 2007 Der sq ikk noget der hedder 3 uger... det første hverdag

• #27   20. apr 2007 Fra FDM´s hjemmeside:

Omregistrer bilen senest 3 uger efter overtagelsen
    Som privat køber kan du selv stå for omregistreringen af bilen. Det skal ske senest 3 uger efter, du har overtaget den, idet sælgers forsikring ikke dækker herefter. Er bilen tæt på de fire år eller ældre, bør du se dokumentation for seneste periodiske syn eller få indføjet i slutsedlen, at bilen ikke er indkaldt til periodisk syn.

• #28   20. apr 2007 Jo den er med i Vmax smiley

Men det er min 306er jeg ska sælge.. Ska have en nyere med større motor !! Men staidg en 306er hehe !!

Kommentér på:
Salg af bil - Forsikring !!

Annonce