Fiat Panda 1.2 {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg ejer en Volvo V40 fra 2002 men den suger mig fattig i tankstationen hver gang.
Er begyndt at kigge på nogle Fiat Pandaer fra midt 2000'er og ser at der er ret meget forskel på vægtafgift på det samme 1.2 motor. Er det så at feste nyere de er de bedre?
Der er måske ret meget forskel mellem.en bio der er angivet til 17km/l end en til 20km/l men holder det i praksis? Er der en model af motor/eller årgang der er bedre stillet end de andre?
Tak for hjælpen og tager også gerne råd om nogen andre modeller.. men synes at Pandaen er billig til at købe (25.000) og ser mere eller mindre rummeligt ud og billig at vedligeholde?
God Søndag!
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 18
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Derudover ser jeg ikke noget problem i dem for som Allan nævner er de billige i stumper, nemme at arbejde med (minus gløderør på deres diesel, det knækker vidst ca hver gang).
Motor delen tror jeg bare det var en del af at der blev "arbejdet" lidt med km/l og afgiften hænger meget hårdt på fabrikstallet. Så gætter på at dem med lavere afgift er en marginalt nyere udgave.
Har indtryk af at det er nogle relativt solide og simple biler. Ikke helt Toyota men lidt på vej derhen. De går oftere istykker men koster meget lidt i stumper.
Pandaen er en meget lidt efterspurgt bil så du bør kunne finde en meget billig. Husk køber du diesel er de gamle damer ved at blive et problem i storbyerne.
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
Fiat Panda 1.2