{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Lucas J
Lucas J
Online Tilmeldt:
7. mar 2008
Følger: 7 Følgere: 489 Emner: 205 Svar: 1.043

Forhandlingsteknik: Ny brugt bil? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvis man hos en forhandler er interesseret i en ny brugt bil, dvs en bil med meget få kilometer, fx demobil i 400000kr klassen, hvad kan man så typisk forhandle omkring hvis vi antager at prisen er fast? Er det fx nye vinterdæk, gummimåtter? Hvad er gængs praksis?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandlingsteknik: Ny brugt bil?
  • #1   25. jun Det er jo svært at sige, afhænger jo noget af hvordan den er prissat.
    Købte selv en Octavia som demo, den havde kørt 1200 km. og var 35.000 under prisen på en ny magen til.
    Den holdt lidt hårdt, fik de klassiske vinter hjul, måtter og en elektronisk p-skive.
    Kiggede på to næsten identiske biler dengang, og nåede faktisk at rejse mig med et: “så bliver det den anden bil jeg har kik på”.

    Et godt fif er at interesser sig for at de finansierer bilen, for det tjener de godt på, bare så at det på slutseddel ikke er et krav. Den hopper man så selvfølgeligt over igen.


  • #2   28. jun Har lige handlet hos Audi, der var ikke noget at komme efter. Det var prisen eller no deal og ikke noget med vinterdæk eller det mindste, men det var så også eneste til salg i DK med det udstyr, motor og farve. Så det handler meget om udbud. Er der 10 forhandlere der har en lign bil til salg, er det jo bare at prøve ved næste hvis ikke du kan få den handel du gerne vil have.

  • #3   30. jun Det er vel svært helt at sige noget generelt, fordi udbud og efterspørgsel på enkelte modeller er ret forskellig

    Derudover ville jeg også lige se på lager biler, eller forhandle om en ny før jeg går med en demo. Hvor meget sparer du reelt, og er det værd at gå på kompromis med farve og udstyr hvis besparelsen er ret lille

    Tesla sælger "lager" biler til nedsatte priser, her var lager bilerne ofte billigere end en 6-12 måneder brugt bil ved en forhandler. Så her giver en brugt jo så absolut ingen mening

    Hvis du er ude i en fisker ocean er det nok er bedre udgangspunkt for en vis rabat hvis ikke bilen allerede er sat ret meget ned efter den seneste tids udvikling


Kommentér på:
Forhandlingsteknik: Ny brugt bil?

Annonce