Sporing efter udskiftning af bærearme? {{forumTopicSubject}}
Har skiftet de to bærearme foran på min 208'er.
Det føles som om, at den skal spores. Når jeg giver gas, så trækker den lidt til højre. Når jeg slipper gassen, så trækker den lidt til venstre.
Har spurgt en Peugeot mekaniker, men han sagde, at bilen normalt ikke skal spores, da man ikke kan justere bærearmene.
Han sagde også, at jeg måske ikke havde presset bærekuglen langt nok op i en af siderne, men har brugt gearkasseløfter da jeg monterede bolt og møtrik til bærekuglen.
Har monteret uoriginale bærearme.
Tænker i ikke, at den bare skal spores, og så kører det igen?
Mvh. Bækkenflækkeren
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 975
Der hvor jeg er udlært blev bilen altid sporet hvis der var skruet ved bærearme eller andet i den stil da det aldrig kommer til at sidde 100% det kan jo gi sig lidt i bolthullet.
Længden på bærearmene er måske heller ikke 100% lige lange hvilket også ændre på vinklerne.
Man kan undgå det hvis det bliver skilt ad ved bærekugle/styrekugle da de har den konus ellers vil værdierne ændre sig.
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 205
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3375 Biler: 56 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.025
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.130
Nu har du fået de rigtige
Den forkerte vej rundt, giver det slør
Så kan den trækker til siderne
Og alle vigtigst du har spændt det hele rigtig
Nogen bærearms bøsninger skal spændes menes bilen stå på hjulene
Altså i køre stilling
Ellers vrider man bøsninger
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.656
Altid-Altid spores, helst 4 hjuls-udmåles, efter arbejde på vitale undervognskomponenter...det koster så lidt, set i forhold til hvad man ellers bruger af penge på at holde bil...........
At du kan styre den på gassen som beskrevet, synes jeg lyder som noget der ikke er spændt korrekt fast.........
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 276 Biler: 1 Emner: 115 Svar: 195
Hvordan skulle man kunne montere noget forkert? Alt er spændt i korrekt moment, bærekuglerne trykket helt op osv.
Ved forkert sporing kan bilen nemt trække et en af siderne.
Hvis noget ikke var spændt ordenligt, så ville det meget tydeligt kunne mærkes
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.656
"Hvis noget ikke var spændt ordenligt, så ville det meget tydeligt kunne mærkes" er det ikke præcist det du skriver om i selve opslaget ?
"Når jeg giver gas, så trækker den lidt til højre. Når jeg slipper gassen, så trækker den lidt til venstre." Det ville jeg da kalde TYDELIGT
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 276 Biler: 1 Emner: 115 Svar: 195
Sporing efter udskiftning af bærearme?