{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Sporing efter udskiftning af bærearme? {{forumTopicSubject}}

Har skiftet de to bærearme foran på min 208'er.

Det føles som om, at den skal spores. Når jeg giver gas, så trækker den lidt til højre. Når jeg slipper gassen, så trækker den lidt til venstre.

Har spurgt en Peugeot mekaniker, men han sagde, at bilen normalt ikke skal spores, da man ikke kan justere bærearmene.
Han sagde også, at jeg måske ikke havde presset bærekuglen langt nok op i en af siderne, men har brugt gearkasseløfter da jeg monterede bolt og møtrik til bærekuglen.

Har monteret uoriginale bærearme.

Tænker i ikke, at den bare skal spores, og så kører det igen?

Mvh. Bækkenflækkeren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sporing efter udskiftning af bærearme?
  • #1   1. jul Bærekuglerne er koniske, er de ikke presset helt op vil bærekuglen bare dreje rundt når møtrikkens lås vil ramme gevindet.

    Der hvor jeg er udlært blev bilen altid sporet hvis der var skruet ved bærearme eller andet i den stil da det aldrig kommer til at sidde 100% det kan jo gi sig lidt i bolthullet.
    Længden på bærearmene er måske heller ikke 100% lige lange hvilket også ændre på vinklerne.
    Man kan undgå det hvis det bliver skilt ad ved bærekugle/styrekugle da de har den konus ellers vil værdierne ændre sig.


  • #2   1. jul få den sporet!!

  • #3   1. jul Sikke en tillid til at en kineserdreng laver bærearmen med millimeters præcision præcis samme størrelse, som de originale... smiley

  • #4   1. jul Jeg ville checke om ikke godt nok du have monteret bærearmene korrekt og så derefter få den sporet som du selv siger

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 12.022
    #5   1. jul Nogen Peugeot/citroen'er fås med forskellige størrelser konus på bærekuglen

    Nu har du fået de rigtige
    Den forkerte vej rundt, giver det slør
    Så kan den trækker til siderne


    Og alle vigtigst du har spændt det hele rigtig

    Nogen bærearms bøsninger skal spændes menes bilen stå på hjulene
    Altså i køre stilling
    Ellers vrider man bøsninger


  • #6   1. jul Hvordan kan din Peugeot mekaniker vide at bilens sporing stod korrekt, inden der blev skiftet bærearme ?
    Altid-Altid spores, helst 4 hjuls-udmåles, efter arbejde på vitale undervognskomponenter...det koster så lidt, set i forhold til hvad man ellers bruger af penge på at holde bil...........

    At du kan styre den på gassen som beskrevet, synes jeg lyder som noget der ikke er spændt korrekt fast.........


  • #7   4. jul Mikkel J - fordi der aldrig er blevet pillet ved sporingen.

    Hvordan skulle man kunne montere noget forkert? Alt er spændt i korrekt moment, bærekuglerne trykket helt op osv.
    Ved forkert sporing kan bilen nemt trække et en af siderne.
    Hvis noget ikke var spændt ordenligt, så ville det meget tydeligt kunne mærkes


  • #8   4. jul Så man har ikke kørt i bilen ? Selvfølgelig står sporingen ikke 100% når bilen har kørt så langt at bærearmene skal skiftes..........

    "Hvis noget ikke var spændt ordenligt, så ville det meget tydeligt kunne mærkes" er det ikke præcist det du skriver om i selve opslaget ?

    "Når jeg giver gas, så trækker den lidt til højre. Når jeg slipper gassen, så trækker den lidt til venstre." Det ville jeg da kalde TYDELIGT


  • #9   5. jul Men jeg har spændt alt i moment. Tænker da heller ikke at sporingen ændrer sig, når det hele er originalt og aldrig pillet ved

Kommentér på:
Sporing efter udskiftning af bærearme?

Annonce